Μόνη δέσμευση… τα διόδια

Κανένα σχόλιο
Του Μάριου Διονέλλη

«Πόρτα» από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης στη μελέτη για τις συνδέσεις των πόλεων με τον νέο ΒΟΑΚ. Την έστειλαν πίσω στο υπουργείο για διορθώσεις ενώ αντιδρούν στην επιβολή διοδίων μέσα στις πόλεις ● Μπαίνοντας ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το… «εμβληματικό» για την Κρήτη αλλά και για τον ίδιο ως Κρητικό έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν.

Σε τραγέλαφο εξελίσσονται οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον νέο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης μετά και την ηχηρή αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου ως προς τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις κυκλοφοριακές παρακάμψεις του νέου δρόμου στις τρεις μεγάλες πόλεις του νησιού (Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο). Μπαίνοντας ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, το… «εμβληματικό» για την Κρήτη αλλά και για τον ίδιο ως Κρητικό έργο του ΒΟΑΚ βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν.

"Sponsored links"

Η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε τους διαγωνισμούς που είχαν ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να χαρακτηρίζει «γονατογράφημα» το σχέδιο του προκατόχου του, Χρ. Σπίρτζη. Τελικά, περίπου έναν χρόνο μετά, ακολούθησε την ίδια τακτική με την κατάτμηση του έργου σε ξεχωριστές εργολαβίες, ενώ η μόνη στέρεη δέσμευση που ανέλαβε προς τους Κρητικούς είναι η επιβολή διοδίων (σ.σ. για την οποία βέβαια και ο κ. Σπίρτζης έλεγε μισές αλήθειες, υποσχόμενος επιβολή μόνο στους τουρίστες).

Τελικά η «νέα χάραξη» τοποθετήθηκε πάνω στην ήδη γνωστή επί σχεδόν μία δεκαετία μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (μελέτη Τονιόλου) και προχθές (Τρίτη) το Περιφερειακό Συμβούλιο κλήθηκε να γνωμοδοτήσει για τη μελέτη επί των παρακάμψεων των πόλεων, ζήτημα που είναι ζωτικής σημασίας για χιλιάδες κατοίκους του νησιού.

Στη δουλειά με διόδια

Το κεντρικότερο ζήτημα είναι η υπόσχεση που, όπως φαίνεται, έχει δώσει η κυβέρνηση στους εργολάβους να εντάξει στους «πελάτες» του νέου δρόμου όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της Κρήτης, ακόμα και αυτούς που θα χρησιμοποιούν καθημερινά, έστω και για μερικά χιλιόμετρα, τον νέο ΒΟΑΚ. Με δεδομένο πως στα υπάρχοντα ανακαινισμένα τμήματα η χάραξη παραμένει ίδια, στην ουσία ο ΒΟΑΚ έχει μετατραπεί σε περιαστικό δρόμο και για τις τρεις πόλεις από τις οποίες σήμερα διέρχεται και περισσότερο για το Ηράκλειο των 150.000 κατοίκων.

Ετσι, δεν αποκλείεται ένας εργαζόμενος που κινείται, π.χ., από τη Ν. Αλικαρνασσό στο Γάζι να πρέπει πλέον να πληρώσει διόδια για μια διαδρομή που είναι ουσιαστικά εντός του οικιστικού ιστού της πόλης, ενώ το ίδιο ζήτημα προκύπτει και για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, όπου ο ΒΟΑΚ λειτουργεί επίσης ως περιαστικός δρόμος. (Για να γίνει κατανοητό στους εκτός Κρήτης αναγνώστες το πρόβλημα, θα ήταν σαν να βάζαμε διόδια για κάποιον που μετακινείται από τη Φιλαδέλφεια στου Ρέντη επειδή χρησιμοποιεί τη Λ. Κηφισού, που είναι τμήμα της Αθηνών-Λαμίας, ή σαν να πληρώνει κάποιος για να πάει από τον Κολωνό στο Χαϊδάρι μέσω της Λ. Καβάλας, που είναι κομμάτι της Αθηνών-Κορίνθου).

Εκτός από το ζήτημα των διοδίων, για την εν λόγω μελέτη υπάρχουν πολλές διαφωνίες για μια σειρά κόμβους που καταργούνται (όπως της Φοινικιάς στο Ηράκλειο) ή για κόμβους και συνδέσεις που έχουν ζητηθεί αλλά δεν προβλέπονται στο σχέδιο που παρουσιάστηκε (όπως η σύνδεση με το αεροδρόμιο Χανίων). Για όλους αυτούς τους λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο αποφάσισε με ευρύτατη πλειοψηφία να αναπέμψει τη ΜΠΕ στο υπουργείο Υποδομών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να παρουσιαστεί εκ νέου στους Κρητικούς. Στην απόφαση αυτή μάλιστα συνηγόρησε ακόμα και η παράταξη του Περιφερειακού Συμβουλίου που έχει στηριχτεί από τη Νέα Δημοκρατία και προσωπικά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οργή στη Μεσσαρά

Εν τω μεταξύ, την οργή των κατοίκων έχει προκαλέσει η πολύ μεγάλη καθυστέρηση αποκατάστασης της τεράστιας καθίζησης που προκλήθηκε στον σχετικά καινούργιο δρόμο Ηρακλείου – Μεσσαράς, αποκόπτοντας τη σύνδεση της βόρειας με τη νότια πλευρά του νομού Ηρακλείου. Ο δρόμος έκλεισε τον περασμένο Μάρτιο και οι πρώτες υποσχέσεις έκαναν λόγο για αποκατάσταση τον Μάιο. Ωστόσο, πέρασε όλο το καλοκαίρι και η τουριστική σεζόν με τη Μεσσαρά αποκομμένη.

Το ακόμα χειρότερο όμως είναι πως ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, που βρέθηκε στο Ηράκλειο με αφορμή την παρουσίαση της ΜΠΕ για τις συνδέσεις του ΒΟΑΚ, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τον δρόμο της Μεσσαράς αρνήθηκε να υποσχεθεί συγκεκριμένη ημερομηνία ανοίγματός του αποκαλύπτοντας μάλιστα πως δεν έχει καν εγκριθεί ακόμα η σύμβαση με τον εργολάβο για την αποκατάσταση. «Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ημερομηνία, καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί για την αποκατάσταση αστοχιών. Δεν θέλω να προβλέψω ημερομηνία γιατί δεν μπορώ να προβλέψω δικαστική απόφαση», είπε ο κ. Καρνέσης, δοκιμάζοντας ακόμα περισσότερο την υπομονή των Ηρακλειωτών, ειδικά στη Μεσσαρά.

"Sponsored links"

efsyn.gr 

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live