22.8 C
Chania
Friday, November 15, 2024

“Να τα αλλάξουμε όλα”, αντιγράφωντας; Οι σοβιετικές καταβολές του πόστερ του Σταύρου Θεοδωράκη | Φωτός

Ημερομηνία:

«Θέλουμε να τα αλλάξουμε όλα χωρίς να γκρεμίσουμε τη χώρα», λέει ο Σταύρος Θεοδωράκης, επικεφαλής του Ποταμιού ήδη από τον Μάη του 2014. Αυτό είναι το κυρίαρχο μήνυμα και αυτής της προεκλογικής μάχης.

Όμως, αυτή η αλλαγή, στην περίπτωση της προεκλογικής αφίσας για τη συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή 11 Ιανουαρίου, ήρθε μέσω αντιγραφής.

Όπως είναι φανερό και από τις φωτογραφίες ο σχεδιασμός της αφίσας για την προεκλογική συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη είναι κλεμμένη από διαφημιστική καμπάνια εταιρείας. Και όχι μίας οποιοδήποτε εταιρείας. Πρόκειται για τη διαφημιστική καμπάνια της Saks Fifth Avenue εταιρείας που ανήκει στην πολυεθνική Hudson’s Bay Company.

Σχεδιαστής της καμπάνιας είναι ο πολύ γνωστός γραφίστας Shepard Fairey ο οποίος έγινε γνωστός για τον σχεδιασμό του πόστερ του Ομπάμα.

2013-02-20-2000px-Barack_Obama_Hope_poster-trim
Το διάσημο πόστερ “Hope” του Μπάρακ Ομπάμα

Όμως, ούτε η συγκεκριμένη καμπάνια ήταν απολύτως πρωτότυπη αφού “έκλεβε” από την αισθητική των πόστερ της Σοβιετικής Ένωσης και πιο συγκεκριμένα από την αισθητική που καθιέρωσε ο Aleksander Mikhailovich Rodchenko, ένας Ρώσος καλλιτέχνης, γλύπτης, φωτογράφος και γραφίστας που επηρέασε βαθύτατα τη Ρωσική αισθητική σε σχέση με τις προπαγανδιστικές αφίσες.

70F7585F-F8A7-4CD7-B317-74D
Έργο του Aleksander Mikhailovich Rodchenko

Στη καμπάνια τώρα της εταιρείας Shepard Fairey χρησιμοποιήθηκε αυτό το φορμάτ για να περάσει το μήνυμα ότι σήμερα, η κατανάλωση, είναι μία πολιτική πράξη. Αντιστρέφωντας τις ιδέες των κομμουνιστών, καλούν σε “αλληλεγγύη” στον λαό αγοράζοντας πανάκριβα Prada για να στηριχθεί η οικονομία.

f3124f227e50c4d96637a61d818b18ba
Από την καμπάνια της Saks Fifth Avenue

Όπως σημειώνεται σε σχετικό άρθρο της New York Times η συγκεκριμένη εταιρεία αντιμετώπισε προβλήματα εξαιτίας της ύφεσης που παρατηρήθηκε στην αμερικάνικη οικονομία. Η γυναίκα έχει σηκωμένη τη γροθιά, ως ένα αγωνιστικό κάλεσμα για κατανάλωση.

“Ότι κάνουμε κάθε μέρα είναι προπαγάνδα” είπε ο Terron E. Schaefer, ο αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας.

Το σλόγκαν της εταιρείας είναι: “Το θέλω”.

thessaloniki
H αφίσα από τη Θεσσαλονίκη

Ο κ. Fairey από την πλευρά του είπε: “Νομίζω ότι οι άνθρωποι είναι αρκετά έξυπνοι για να καταλάβουν ότι δεν εννοούμε αυτά που λέμε. Είναι απλά ένας τρόπος να τραβήξουμε την προσοχή. Είναι απλά εμπόριο. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πολιτικό μήνυμα εδώ”

Παίρνοντας υπόψη τα πολύ ακριβά προϊόντα που πωλούνται από τη συγκεκριμένη εταιρεία, ουδείς τους κατηγόρησε ότι κάνουν σοσιαλιστική προπαγάνδα.

Θα κατηγορήσει κανείς τον Σταύρο Θεοδωράκη; Μένει να φανεί.

Το βέβαιο είναι ότι εφόσον ο Σταύρος Θεοδωράκης δε συνεργάστηκε με τον διάσημο γραφίστα για την δημιουργία της αφίσας της Θεσσαλονίκης, η αλλαγή που επαγγέλεται, σε αυτή την περίπτωση έχει στοιχεία αντιγραφής.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ