Πολύ ενδιαφέρον είχε η συνέντευξη τύπου που έδωσαν οι ευρωβουλευτές Σοφία Σακοράφα, Νίκος Χουντής και Νότης Μαριάς, ενόψει και της σημερινής εκδήλωσης στο ΚΑΜ στις 7.30 το απόγευμα όπου και θα μιλήσουν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε μία επισήμανση που έκανε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς. Όπως τόνισε, ενώ απαγορεύονται οι κρατικές ενισχύσεις σε περιουσία που έχει ιδιωτικοποιηθεί, ακόμη και σήμερα, την ώρα που έφταναν οι ευρωβουλευτές, γινόταν εργασίες στο αεροδρόμιο Χανίων – που ανήκει πλέον στη γερμανική Fraport – με λεφτά που ανήκουν στην Ελλάδα μέσω του ΕΣΠΑ!
Διαβάστε τι είπε ο κ. Μαριάς:
Το επόμενο θέμα έχει να κάνει με τις καραμπινάτες παραβιάσεις του ευρωπαϊκού δικαίου. Διότι παρά τις παρεμβάσεις που έχουμε κάνει και τις ερωτήσεις η Κομισιόν σφυρίζει αδιάφορα. Και σφυρίζει αδιάφορα γιατί η Κομισιόν είναι στην υπηρεσία των δανειστών και άλλωστε είναι μέλος της τρόικας.
Και εξηγώ: Υπάρχει παραβίαση της διαδικασίας περί κρατικών ενισχύσεν, διότι ακόμη και σήμερα αυτή τη στιγμή που προσγειωθήκαμε εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ στο αεροδρόμιο των Χανίων. Αυτό απαγορεύεται σύμφωνα με κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα διαρθρωτικά ταμεία και δεν έχει αλλάξει, αυτός ο κανονισμός ισχύει. Επομένως έχουμε καραμπινάτη παραβίαση την οποία ανέφερα στην κ. Κρέτσου κατά τη διάρκεια συζήτησης στην ευρωβουλή και η οποία έλεγε άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε.
Επόμενο θέμα παραβίασης είναι ότι η ίδια η Συνθήκη απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις. Και κρατική ενίσχυση δεν είναι μόνο ότι πέρνουν έργα ΕΣΠΑ αξίας 520 εκ. Ευρώ, δηλαδή, έργα εκτελούμενα στο αεροδρόμιο Χανίων και τα ΕΣΠΑ της Θεσσαλονίκης και τα έργα στο αεροδρόμιο της Σκοπέλου αλλά βάζουν ουσιαστικά στην υπηρεσία τους και την πυροσβεστική υπηρεσία και το ΕΚΑΒ ενώ δεν πληρώνουν ΕΝΦΙΑ. Θέλουμε λοιπόν να καλέσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας απαντήσει τι θα γίνει. Διότι στο παραμικρό θέμα ξέρει να κινείται, παρανόμως πολλές φορές όπως στο θέμα της τσικουδιάς, αλλά εδώ δε γνωρίζει τίποτε.