12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Ξεκινούν «περιβαλλοντικές» αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την Κρήτη

Ημερομηνία:

Σε εφαρμογή μπαίνουν από 1η Φεβρουαρίου τα νέα αυξημένα τιμολόγια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Κρήτη, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του συστήματος εμπορίας ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS) στην ακτοπλοΐα.

Σε πρώτη φάση οι αυξήσεις στα δρομολόγια των πλοίων ΑΝΕΚ – Superfast της Attica Group θα φτάνουν έως το 2,78% ανάλογα με το εισιτήριο. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο όμιλος σε επιστολή του προς τους ναυτικούς πράκτορες, η επιβάρυνση αυτή θα αναπροσαρμόζεται κάθε μήνα με βάση τις μέσες τιμές της ευρωπαϊκής αγοράς για τις εκπομπές CO2. Σύντομα αναμένονται και οι ανακοινώσεις της Minoan Lines του ομίλου Grimalid Lines για αντίστοιχες επιβαρύνσεις στα εισιτήρια.

Οι αυξήσεις έρχονται ως επίναυλος περιβαλλοντικής συμμόρφωσης και όπως διευκρινίζουν στελέχη των ακτοπλοϊκών το επιπλέον ποσό δεν αποτελεί έσοδο για τις εταιρείες, αλλά αποδίδεται απευθείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών, με στόχο τη μείωση των εκπομπών και τη πράσινη μετάβαση. Αντίστοιχοι επίναυλοι που έχουν αυξήσει τα εισιτήρια περίπου κατά 5% έχουν μπει ήδη από την αρχή της χρονιάς στις γραμμές της Αδριατικής που επίσης δραστηριοποιούνται οι όμιλοι Grimaldi Lines και Attica Group.

Προς το παρόν η ένταξη στο σύστημα εμπορίας ρύπων δεν θα επηρεάσει άμεσα τις υπόλοιπες γραμμές της Ελλάδας σε Αιγαίο και Ιόνιο. Και αυτό γιατί έχει εξασφαλιστεί εξαίρεση μέχρι το 2030 για τις γραμμές που εξυπηρετούν νησιά με πληθυσμό κάτω των 200.000 κατοίκων, στην πράξη όλους τους προορισμούς πλην της Κρήτης.

Αυτό όμως σημαίνει πως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές του Αιγαίου τα επόμενα θα πρέπει να προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις για την ανανέωση των στόλων τους, και την εφαρμογή συστημάτων μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, συστημάτων πρόωσης για την εξοικονόμηση καυσίμων, εναλλακτικά καύσιμα κ.α.

Και αυτό γιατί το επιπλέον κόστος από το σύστημα εμπορίας ρύπων θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς η ένταξη της ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας στο σύστημα εμπορίας ρύπων γίνεται σταδιακά. Ξεκινώντας από φέτος οι εταιρείες θα πρέπει να αντισταθμίζουν μόλις το 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που παράγουν με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 70% το 2025 και να φτάνει το 100% το 2026.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική πρόκληση, αν ληφθεί υπόψη πως ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου είναι τα 31 έτη και σύμφωνα με πηγές της αγοράς θα απαιτηθούν επενδύσεις άνω των 3 δισ. ευρώ, οι οποίες μάλιστα θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα. Και αυτό διότι οι πρώτες παραγγελίες θα πρέπει να γίνουν το αργότερο τα επόμενα ένα με δύο χρόνια, για να έχουν παραδοθεί μέχρι το 2029.

insider.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...