8.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Ολοκληρώνεται το Σαββατοκύριακο το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο “Οπτικοακουστικός – Κινηματογραφικός Γραμματισμός”_ 29 – 31 Μαρτίου

Ημερομηνία:

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων διοργανώνει 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο “Οπτικοακουστικός – Κινηματογραφικός Γραμματισμός.

Θέαση – Κριτική προσέγγιση – Δημιουργία”.

Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, επιστήμονες-ερευνητές, καλλιτέχνες-δημιουργοί, επαγγελματίες του χώρου της οπτικοακουστικής έκφρασης, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και φοιτητές, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος/η, που θέλει να συμβάλλει σε ένα γόνιμο προβληματισμό σε
σχέση με τη θεματολογία του Συνεδρίου.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνει 95 εισηγήσεις και 12 εργαστήρια.

Ενώ προσκεκλημένοι / Κεντρικοί Ομιλητές του συνεδρίου είναι τρεις σημαντικοί επιστήμονες οι:

• Γρηγόρης Πασχαλίδης καθηγητής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

• Cary Bazalgette ερευνήτρια στο Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου από το 1979 και Διευθύντρια Εκπαίδευσης του για μία 5ετία

• Ευαγγελία Κούρτη, ομότιμη Καθηγήτρια στην Κοινωνική Ψυχολογία των Μέσων Επικοινωνίας στο ΕΚΠΑ

Δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα [και τις περιλήψεις των εισηγήσεων] του συνεδρίου στοhttps://chaniafilmfestival.com/oakg/

Δείτε τα εργαστήρια και Δηλώστε ΔΩΡΕΑΝ συμμετοχή στο
https://chaniafilmfestival.com/oakg/#lab-info

Ενημερωθείτε για το Συνέδριο και δηλώστε συμμετοχή ΔΩΡΕΑΝ παρακολούθησης στην διεύθυνση https://chaniafilmfestival.com/oakg/

Το συνέδριο θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι και εξ αποστάσεως μέσα από συνδέσμους πού θα αναρτηθούν στην σελίδα του συνεδρίου

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής

Σκοπός και ειδικότερα ερωτήματα του Συνεδρίου

Σκοπός του Συνεδρίου είναι η αποτύπωση της δυναμικής σχέσης Οπτικοακουστικών Τεχνών και Εκπαίδευσης διαμέσου της καταγραφής των θεωρητικών τάσεων και της ανάδειξης των πρακτικών εφαρμογών του οπτικοακουστικού και κινηματογραφικού γραμματισμού στο σύγχρονο σχολείο και της ανάδειξης των πρακτικών συνεργασίας και συν-δημιουργίας της τυπικής εκπαίδευσης (εκπαιδευτική κοινότητα) και της άτυπης εκπαίδευσης (φορείς οπτικοακουστικών τεχνών και δημιουργοί οπτικοακουστικών προϊόντων).

Οι Σύνεδροι θα κληθούν να απαντήσουν στα ειδικότερα ερωτήματα:

(α) Ποιες είναι οι τάσεις, οι προβληματισμοί και οι απόψεις στο γενικότερο παιδαγωγικό πλαίσιο (συγκλίσεις και διαφοροποιήσεις), οι οποίες αναπτύσσονται στη χώρα μας και διεθνώς, στα ζητήματα του Οπτικοακουστικού και Κινηματογραφικού Γραμματισμού, και αποτυπώνονται στις θεωρητικές μελέτες και στις ερευνητικές αναζητήσεις;

(β) Σε ποιο βαθμό ο “πολιτισμός της εικόνας” συγκρούεται με τις πρακτικές του σύγχρονου σχολείου και ποια είναι η σχέση των παιδιών/εφήβων/νέων με τα οπτικοακουστικά προϊόντα;

(γ) Ποιοι είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι (μοντέλα) ένταξης των οπτικοακουστικών τεχνών στην εκπαίδευση;

(δ) Ποιες είναι οι στάσεις/απόψεις των εκπαιδευτικών για την οπτικοακουστική εκπαίδευση (εκπαίδευση δια των οπτικοακουστικών τεχνών και εκπαίδευση των οπτικοακουστικών τεχνών) και ποιες δημιουργικές διδακτικές πρακτικές αναδεικνύονται από τις διδακτικές εφαρμογές στον σχολικό χώρο με τη συνέργεια της οπτικοακουστικής έκφρασης στην εκπαιδευτική διαδικασία (στοχοθεσία, περιεχόμενο, διδακτικό υλικό, μεθοδολογία διδασκαλίας);

(ε) Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές έχουν αναπτυχθεί στις τρεις διαστάσεις του οπτικοακουστικού γραμματισμού (θέαση, κριτική προσέγγιση και παραγωγή οπτικοακουστικών προϊόντων) στις εκπαιδευτικές βαθμίδες;

(στ) Ποια είναι η συμβολή των οπτικοακουστικών τεχνών στην καλλιέργεια/εκδήλωση κριτικής και αποκλίνουσας στάσης;

(ζ) Σε ποιο βαθμό και με ποιους τρόπους συμβάλλει η μη τυπική εκπαίδευση (φορείς, χώροι πολιτισμού, καλλιτέχνες-δημιουργοί) στην οπτικοακουστική εκπαίδευση;

(η) Ποια μοντέλα και πρακτικές συνεργασίας έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους φορείς οπτικοακουστικής έκφρασης και στους δημιουργούς οπτικοακουστικών προϊόντων;

(θ) Ποια είναι η συμβολή των οπτικοακουστικών τεχνών στην προσέγγιση σύγχρονων πολιτικών και
κοινωνικών προβλημάτων, στην ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα ομάδων πληθυσμού με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και ατόμων με ανάγκες
διαφοροποιημένης διδασκαλίας;

(ι) Σε ποιο βαθμό έχουν καταγραφεί και αξιολογηθεί πρωτοβουλίες εκπαιδευτικής πολιτικής και ποιες προτάσεις ανάληψης πολιτικών πρωτοβουλιών έχουν διατυπωθεί με θέμα την εισαγωγή των οπτικοακουστικών τεχνών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες;

Τα πάντα για το συνέδριο και τις δράσεις του: https://chaniafilmfestival.com/oakg/
Επικοινωνία-Πληροφορίες: chaniafilmfestival.edu@gmail.com

Το Συνέδριο υλοποιείται σε συνεργασία με:

۰ Το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ
۰ Το Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του ΠΑΔΑ
۰ Το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιόνιου Πανεπιστημίου
۰ Το πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου
۰ Το Πολυτεχνείο Κρήτης
۰ Την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων
۰ Την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Με την υποστήριξη και την συνεργασία των
Creative Europe Media Desk Greece
Του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
ECFA [ European Children΄s Film Association]

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και οι δράσεις του αποτελούν συνδιοργάνωση της
Περιφέρειας Κρήτης,
της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων,
των Δήμων Χανίων και Πλατανιά και του Πνευματικού Κέντρου Χανίων.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ