Όλο και πιο γρήγορα καλπάζει καθημερινά η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας, αποτελώντας πλέον έναν τεράστιο βραχνά – και σε κάποιες περιπτώσεις αξεπέραστο – για σχεδόν όλα τα νοικοκυριά.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση της λίστας των χωρών με τα πιο ακριβά καύσιμα.
Στο παρατηρητήριο των τιμών της Κομισιόν για την απλή αμόλυβδη βενζίνη, 95 οκτανίων, η Ελλάδα κατακτά το «χάλκινο μετάλλιο» και οδεύει για το «χρυσό».
Μετά τη Φινλανδία και τη Δανία, η Ελλάδα είχε στις 13/6 την τρίτη ακριβότερη βενζίνη μεταξύ 26 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν Ολλανδία και Σουηδία, ενώ τη χαμηλότερη τιμή έχει, όπως πάντα, η Μάλτα.
Αναλυτικά ο πίνακας:
- Φινλανδία: 2,56 ευρώ
- Δανία: 2,49 ευρώ
- Ελλάδα: 2,41 ευρώ
- Ολλανδία: 2,37 ευρώ
- Σουηδία: 2,23 ευρώ
- Ιρλανδία: 2,17 ευρώ
- Πορτογαλία: 2,17 ευρώ
- Γαλλία: 2,13 ευρώ
- Ισπανία: 2,12 ευρώ
- Εσθονία: 2,12 ευρώ
- Βέλγιο: 2,11 ευρώ
- Λετονία: 2,10 ευρώ
- Λιθουανία: 2,06 ευρώ
- Αυστρία: 2,05 ευρώ
- Γερμανία: 2,01 ευρώ
- Ιταλία: 2,01 ευρώ
- Λουξεμβούργο: 2,00 ευρώ
- Σλοβακία: 1,91 ευρώ
- Τσεχία: 1,91 ευρώ
- Κροατία: 1,83 ευρώ
- Κύπρος: 1,78 ευρώ
- Ρουμανία: 1,73 ευρώ
- Πολωνία: 1,71 ευρώ
- Βουλγαρία: 1,67 ευρώ
- Σλοβενία: 1,56 ευρώ
- Μάλτα: 1,34 ευρώ
Fuel Pass 2 μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου – Τα νέα δεδομένα πριν την ανακοίνωση
«Κλείδωσε» ο δεύτερος γύρος του Fuel Pass με φόντο τις συνεχόμενες ανατιμήσεις στη τιμή της βενζίνης. Το επίδομα βενζίνης θα ανακοινωθεί και επίσημα μέσα στην εβδομάδα, ενώ νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως το ποσό της επιδότησης να πάει και πάνω από τα 60 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι, στον πρώτο γύρο που είχε δοθεί πριν το Πάσχα, η επιδότηση κυμαινόταν από 30-50 ευρώ. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, χαρακτήρισε, τις προηγούμενες ημέρες, το νέο επίδομα βενζίνης ως «fuel pass sequel». Αυτή τη φορά, η επιδότηση θα είναι για τρεις μήνες. Από Ιούλιο και θα καλύψει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Ένα ακόμα νέο δεδομένο σε σχέση με τον πρώτο γύρο, είναι πως θα διευρυνθεί και ο αριθμός των δικαιούχων. Η «βεντάλια» θα ανοίξει με την αναπροσαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων στα επίπεδα των 45.000 ευρώ, όπως δηλαδή συμβαίνει και με το επίδομα ρεύματος. Την επέκταση των δικαιούχων είχε προαναγγείλει από την προηγούμενη εβδομάδα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κάνοντας λόγο για αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων, «ώστε να επωφεληθούν όσο περισσότεροι πολίτες γίνεται».
Όπως δήλωσε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας, «θα αναλάβουμε κάποιες πρωτοβουλιες ωστε να βοηθήσουμε περισσότερο τους πολίτες στο θέμα των καυσίμων με βάση τα δημοσιονομικά μας περιθώρια».
Υπενθυμίζεται πως στο πρώτο Fuel Pass, την οικονομική ενίσχυση οι πολίτες μπορούσαν να την λάβουν είτε απευθείας στην τράπεζα, είτε ως voucher στο κινητό, ενισχυμένη κατά 5 ευρώ. Τα ποσά κυμαίνονταν από 30 ευρώ για μηχανή έως και 50 ευρώ για όχημα σε νησιά και ακριτικές περιφέρειες. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα δοθεί πάλι στην τράπεζα. Μένει να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.