11.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

«Παράθυρο» ακύρωσης του σκανδαλώδους ξεπουλήματος των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας στους Γερμανούς – Τι απάντησε στον Νότη Μαριά ο αρμόδιος Επίτροπος Πιέρ Μοσχοβισί

Ημερομηνία:

Με ένα μπαράζ από μεσοβέζικες διαπιστώσεις και γενικολογίες απάντησε στο φλέγον ερώτημα του Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά για το σκανδαλώδες ξεπούλημα των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας στη γερμανική Fraport ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος Πιέρ Μοσχοβισί, αφήνοντας όμως ανοιχτό ένα παράθυρο ανατροπής της απόφασης σε επίπεδο Ε.Ε..

Παρ’ ότι η γραπτή ερώτηση του Νότη Μαριά είχε κατατεθεί στην Ευρωβουλή από τις 27 Αυγούστου –πολύ δηλαδή πριν «κλείσει» μέσω ΤΑΙΠΕΔ το ξεπούλημα των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στους Γερμανούς- η απάντηση του αρμοδίου Επιτρόπου ήρθε με … ανεπανάληπτη καθυστέρηση (4 μήνες) και κοινοποιήθηκε παραδόξως μόλις χθες και ενώ η Ευρωβουλή είχε κλείσει για τις γιορτινές διακοπές. Βέβαια, νωρίτερα είχε προηγηθεί η δήλωση του Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή ότι θα στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στον πρόεδρο της Κομισιόν για την αργοπορία και την ολιγωρία των συναρμοδίων για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα.

Ο Πιέρ Μοσχοβισί στο κείμενό του επιχειρεί ανεπιτυχώς να καλύψει ουσιαστικά τις ενέργειες παραχώρησης των παραπάνω αεροδρομίων, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ιδιωτικοποίηση και μάλιστα σημαίνουσας αξίας! Συνάμα όμως διατηρεί μία προσεκτικά επιφυλακτική στάση για την διαδικασία που ακολουθείται, αναφέροντας ότι κρίνει «εξ όσων γνωρίζει επί του παρόντος η Επιτροπή» και θυμίζει ότι η συμφωνία υπόκειται σε εγκρίσεις Εθνικού και Ενωσιακού επιπέδου.

Το σημαντικότερο όλων όμως αναφέρεται στο τέλος της απάντησης, όπου μετά τις τεκμηριωμένες ενστάσεις που κατέθεσε στο κείμενο της ερώτησής του ο Νότης Μαριάς ως προς την παραβίαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων, ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος «πετάει το μπαλάκι» στις αρμόδιες Εθνικές αρχές να το κοινοποιήσουν στην Κομισιόν.

Υπενθυμίζουμε ότι η περιβόητη σύμβαση της Fraport προκάλεσε αγανάκτηση κι αναβρασμό στις τοπικές κοινωνίες και τους τουριστικούς φορείς και ήδη η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων διενεργεί τις μέρες αυτές ηλεκτρονικό δημοψήφισμα και εκστρατεία ενημέρωσης για τις συνέπειες της «γερμανοποίησης» των αεροδρομίων της χώρας. Στην σχετική εκδήλωση που έγινε το βράδυ της Τετάρτης 23 Δεκεμβρίου στην Ιόνιο Βουλή στην Κέρκυρα, κεντρικός ομιλητής ήταν ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς που ανέλυσε τις δυνατότητες ακύρωσης της συμφωνίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή παραβιάζει κανόνες και διατάξεις του Δικαίου της Ε. Ε.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά και η απάντηση του αρμοδίου Επιτρόπου της Κομισιόν.

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-012195/2015 προς την Επιτροπή

Άρθρο 130 του Κανονισμού
Notis Marias (ECR)

Θέμα: Παραβίαση του δικαίου της Ε.Ε. κατά τη διαδικασία της δήθεν ιδιωτικοποίησης δεκατεσσάρων (14) περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα

Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με απόφασή του που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 17/8/2015 αποφάσισε σύμφωνα με το “Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ” να παραχωρήσει στην κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd για 40 συν 10 χρόνια την εκμετάλλευση δεκατεσσάρων (14) περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων.

Η κρατική γερμανική εταιρεία Fraport AG ως γνωστόν διατηρεί κυρίαρχη θέση στην εκμετάλλευση αεροδρομίων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Μάλιστα διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ε.Ε., στα Βαλκάνια και στην Τουρκία που είναι ανταγωνιστικά προς τα ως άνω παραχωρηθέντα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Έτσι η Fraport AG αποκτά κυρίαρχη μονοπωλιακή θέση στον τομέα της εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ε.Ε. κατά παράβαση των κανόνων της Ένωσης περί ελεύθερου ανταγωνισμού.

Επιπλέον στα παραχωρηθέντα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατ. ευρώ γεγονός που οδηγεί σε παραβίαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ περί απαγόρευσης των κρατικών ενισχύσεων αφού νοθεύεται υπέρ του άνω επενδυτή έτι περαιτέρω ο ανταγωνισμός με την κατά τα άνω ευνοϊκή μεταχείρισή του και παραβιάζεται η αρχή του επενδυτή στην οικονομία της αγοράς.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την τήρηση του δικαίου της Ε.Ε. και την ακύρωση της ως άνω παράνομης δήθεν ιδιωτικοποίησης;

Απάντηση Μοσχοβισί

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αερολιμένων στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2014 και πλειοδότησε κοινοπραξία ελληνικών και γερμανικών συμφερόντων.  Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση έχει μεγάλη σημασία, διότι αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις στους εν λόγω αερολιμένες, οι οποίες με τη σειρά τους θα αυξήσουν τη χωρητικότητα μέχρι του επιπέδου που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης και θα δώσουν ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη και απασχόληση. Εξ όσων γνωρίζει επί του παρόντος η Επιτροπή, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με ανοιχτή και διαφανή διαδικασία από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και προσέλκυσε αρκετούς υποψηφίους έως την τελική φάση. Η συμφωνία εγκρίθηκε από το ελληνικό Ελεγκτικό Συνέδριο και υπόκειται σε άλλες κανονιστικές εγκρίσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε ενωσιακό επίπεδο.

Σε περίπτωση που οι αρμόδιες εθνικές αρχές κρίνουν ότι η εν λόγω συμφωνία συνεπάγεται τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης, θα πρέπει να το κοινοποιήσουν προς έγκριση στην Επιτροπή, σύμφωνα με το άρθρο 108 της ΣΛΕΕ.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ