28.8 C
Chania
Sunday, June 15, 2025

Παρέμβαση του Περιφερειάρχη Κρήτης στη Βουλή για τον ΒΟΑΚ – “Υπάρχουν δήμοι που για να πάνε στην πόλη στα Χανιά, στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο πρέπει να πληρώνουν διόδια!” | Βίντεο

Ημερομηνία:

«Το έργο του ΒΟΑΚ δεν μπορεί να είναι αποσπασματικό ή τμηματικό, αλλά οφείλει να καλύψει το σύνολο του νησιού, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, με όρους ισόρροπης ανάπτυξης και κοινωνικής δικαιοσύνης», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, κατά την παρέμβασή του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο περιφερειάρχης Κρήτης παραβρέθηκε στην Επιτροπή στο πλαίσιο της συζήτησης για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο τμήμα Χανιά–Ηράκλειο.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Σταύρος Αρναουτάκης «δεν μπορεί η Κρήτη να παραμείνει διαιρεμένη και ο ΒΟΑΚ πρέπει να είναι ενιαίος και να καλύπτει όλο το νησί. Για εμάς, ΒΟΑΚ σημαίνει από την Κίσσαμο έως τη Σητεία». Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε την άμεση δρομολόγηση της μελέτης για την υλοποίηση του έργου μέχρι τη Σητεία και την υλοποίηση των ώριμων μελετών που υπάρχουν έως την Παχειά Άμμο.

Σε ότι αφορά τα κομβικά σημεία σύνδεσης του ΒΟΑΚ  και την διόρθωση του σχεδιασμού στο μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, ο Περιφερειάρχης Κρήτης τόνισε πως πρέπει να υλοποιηθεί για τα Χανιά η απαραίτητη η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο και τη Σούδα.

Για το Ρέθυμνο  επισήμανε το σοβαρό πρόβλημα με τις υφιστάμενες μελέτες και ζήτησε να ληφθούν υπόψη οι ομόφωνες αποφάσεις των θεσμικών οργάνων ενώ υπογράμμισε πως για το Δήμο Μαλεβιζίου υπάρχει ανάγκη για βελτίωση της πρόσβασης και λύση στα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Για το Ηράκλειο τόνισε την ανάγκη για αναβάθμιση της πρόσβασης σε κατοικημένες περιοχές με έντονη κυκλοφορία. Ζήτησε την άμεση ενεργοποίηση του τούνελ στην περιοχή του Κακού Όρους, όπως είχε ομόφωνα προτείνει το Περιφερειακό Συμβούλιο, έργο κρίσιμο για το περιβάλλον και την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.

Για τα διόδια ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την αντίθεσή του στην εφαρμογή διοδίων για τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, χωρίς εναλλακτικές διαδρομές και ζήτησε απαλλαγή ή σημαντικές εκπτώσεις για τους μόνιμους κατοίκους στις πόλεις.

Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε την ενότητα όλων των θεσμικών εκπροσώπων της Κρήτης, ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης, στη διεκδίκηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου του ΒΟΑΚ.

«Η Περιφέρεια Κρήτης βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης. Είμαστε όλοι μαζί, περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, βουλευτές όλων των κομμάτων, ενωμένοι, για να γίνει πράξη το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, για εμάς και τα παιδιά μας», υπογράμμισε ο Σταύρος Αρναουτάκης.

Πιο αναλυτικά, ο Σταύρος Αρναουτάκης είπε:

 

Πέρασαν 30 χρόνια και το πρόβλημα, κύριε Υπουργέ και κύριε Πρόεδρε, ποιο είναι; Οι μελετητές ερχόταν. Δεν ήρθαν ποτέ με τους αιρετούς για να συζητήσουν τα επιμέρους προβλήματα. Και αυτά τα οποία είπαν οι δήμαρχοι, που συνηγορώ σε όλα τα οποία έχουν καταθέσει, γιατί μαζί τα έχουμε επεξεργαστεί, τα έχουμε συζητήσει, και μαζί τα έχουμε συζητήσει με τους βουλευτές μας όλους, ότι έπρεπε να γίνει μια καλύτερη διαχείριση πάνω στις μελέτες οι οποίες γινόταν. Είναι λάθος αυτό το οποίο έγινε και δεν είχαμε μία συνεννόηση μεταξύ μας.

Για εμάς, Βόρειος Οδικός Άξονας νοείται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Δεν θεωρούμε, ως κριτική, δεν θεωρούμε ως αιρετή περιφέρεια ότι μπορεί να είναι μοιρασμένη η Κρήτη και να μην μπορεί να πάει στο ανατολικό μέρος. Και επειδή υπάρχουν δύο ώριμες μελέτες μέχρι την Παχιά Άμμο, πρέπει να γίνει και η μελέτη μέχρι τη Σητεία, όπως υποσχεθήκατε και στην Κρήτη, και θα γίνει και μια συνάντηση με τον δήμαρχο της Σητείας. Ότι πρέπει να προετοιμάσουμε αυτά τα έργα για να μπορούμε να πούμε ότι ναι, ισόρροπη ανάπτυξη σε όλο το νησί.

Είναι μια ξεχωριστή μέρα για την Κρήτη η υπογραφή, η κύρωση της σύμβασης μέσα από τη Βουλή μας. Όμως, θα πρέπει οι πολίτες της Κρήτης να είναι ικανοποιημένοι από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Μπορούμε να δούμε όλα αυτά τα έργα. Η σύνδεση με το αεροδρόμιο των Χανίων με τη Σούδα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε. Το Ρέθυμνο δεν μπορεί να εξυπηρετείται. Τα επιμέρους θέματα που έβαλαν όλοι οι δήμοι, ειδικά οι μεγάλοι δήμοι, πρέπει να γίνουν. Πρέπει να δούμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί και πρέπει μαζί με τον ανάδοχο του έργου να δούμε πώς θα γίνουν αυτές οι επιμέρους μελέτες για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Δεν μπορεί το Ηράκλειο, με 200.000 κατοίκους, να υπάρχει αυτό το πρόβλημα το οποίο έρχεται. Δεν μπορεί το Ρέθυμνο, δεν μπορεί το Μαλεβίζι, γιατί θα έχουμε σοβαρά προβλήματα. Επίσης, στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έγινε μία αναπομπή και περάσαμε από το περιφερειακό συμβούλιο και έγινε δεκτό από το υπουργείο με προηγούμενη ηγεσία από εσάς, είναι στο Κακό Όρος το τούνελ. Όμως, σήμερα δεν αναφέρεται κάπου ότι αυτό το τούνελ θα γίνει, που ξεμπλοκάρει όλη την ευρύτερη περιοχή, όπως και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου με τη σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή.

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Είναι ανάπτυξη, είναι τα εκατοντάδες τα αυτοκίνητα τα οποία πηγαίνουν. Αν δεν ξεμπλοκάρουμε όλο αυτό, το λιμάνι, οι κρουαζιέρες, όλα αυτά τα θέματα πρέπει να τα δούμε με το θέμα των διοδίων. Πρέπει λίγο να το δούμε στις πόλεις. Δεν μπορεί ο κάτοικος, σε όλη την Κρήτη, υπάρχουν δήμοι που για να πάνε στην πόλη – και στα Χανιά και στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο – πρέπει να πληρώνουν τα διόδια γιατί δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για να μπορούν να μεταφερθούν. Ή ένας πατέρας, μια μητέρα που πηγαίνει το παιδί σε ένα φροντιστήριο, σε ένα αθλητικό σύλλογο, σε μία υποδομή, τη δεύτερη φορά πρέπει να πληρώνει. Δεν πρέπει να το έχουμε αυτό, γιατί τη δεύτερη φορά πρέπει να πληρωθεί ένα διόδιο που, εντάξει, εμείς είμαστε αρνητικοί αρκετά χρόνια. Δεν εισακουστήκαμε πάνω στο θέμα των διοδίων. Είναι απόφαση της κυβέρνησης. Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Όμως, οι κάτοικοι αυτοί πρέπει να έχουν μία μείωση ή να μην πληρώνουν καθόλου τα διόδια.

Συνηγορώ και στους προέδρους αυτά που ειπώθηκαν, και του οικονομικού επιμελητηρίου και όλων των φορέων. Είμαστε εδώ να μπορούμε πραγματικά να δούμε αυτό το αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, που είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο. Εμείς θέλουμε θετικά να συμβάλλουμε. Πρέπει οπωσδήποτε μαζί με μελετητές, μαζί με τον ανάδοχο, να δούμε αυτές τις παρατηρήσεις. Είμαστε ενωμένοι στην Κρήτη για να μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο για τους πολίτες, για μας και τα παιδιά μας. Σας ευχαριστώ.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εθνικό Πάρκο Σχινιά: Έχτισε παράνομα 13 πολυτελή μπανγκαλόου και τα ενοικιάζει 300 ευρώ την ημέρα

Εξοργίζουν τα 13 αυθαίρετα μπανγκαλόου που εκμισθώνονται στο Εθνικό Πάρκο Σχινιά,...