Στις αιτιάσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη για την αντιμετώπιση από την κυβέρνηση των προβλημάτων εκπαίδευσης των δυο μαθητών της Γαύδου απάντησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο υπουργός Παιδείας με ανάρτησή του στο facebook αναφέρεται στις έως τώρα ενέργειες της κυβέρνησης για να επιλυθεί ένα υπαρκτό πρόβλημα και-κυρίως- σε όσα ετοιμάζονται από το ΥΠΑΙΘΑ , ώστε από τον Σεπτέμβριο 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυμένων περιοχών της χώρας να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο.
«Τα ζητήματα παιδείας είναι πολύ σοβαρά για να αποτελούν αντικείμενο προεκλογικού λαϊκισμού στα social media του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Γι’ αυτό απαιτούν υπευθυνότητα αντί για πυροτεχνήματα” τονίζει ο κ. Πιερρακάκης, δηλώνοντας, ταυτόχρονα, πως «η προετοιμασία από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίοσκεται σε φάση ολοκλήρωσης”, ενώ σημειώνει: «Η λύση που επελέγη για τους δύο μαθητές στη Γαύδο ήταν μεταβατική. Αμέσως μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στο ακριτικό νησί, τον Ιανουάριο του 2023, υπήρξε κινητοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα εγγραφούν σε σχολική μονάδα και να μην τεθεί σε κίνδυνο ο προβιβασμός τους στην επόμενη τάξη. Σε επικοινωνία με την οικογένεια, η οποία έγινε αμέσως μετά την επίσκεψη, δόθηκε η λύση οι μαθητές να προχωρήσουν σε κατ’ ιδίαν διδασκαλία υπό την επίβλεψη του Γυμνασίου της Παλαιόχωρας Κρήτης, στο οποίο δίνουν εξετάσεις. Εκπαιδευτικοί του σχολείου ήταν σε επικοινωνία μαζί τους προκειμένου να δίνονται οι σχετικές κατευθύνσεις».
Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Πιερρακάκη έχει ως εξής:
«Τα ζητήματα παιδείας είναι πολύ σοβαρά για να αποτελούν αντικείμενο προεκλογικού λαϊκισμού στα social media του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Γι’ αυτό και απαιτούν υπευθυνότητα αντί για πυροτεχνήματα.
Ο κ. Κασσελάκης παραβιάζει ανοικτές θύρες.
Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο. Η προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να προστεθεί σε εκείνη της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας, που ξεκινά σε λίγες εβδομάδες για τους μαθητές του γυμνασίου στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών.
Η λύση που επελέγη για τους δύο μαθητές στη Γαύδο ήταν μεταβατική. Αμέσως μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στο ακριτικό νησί, τον Ιανουάριο του 2023, υπήρξε κινητοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα εγγραφούν σε σχολική μονάδα και να μην τεθεί σε κίνδυνο ο προβιβασμός τους στην επόμενη τάξη. Σε επικοινωνία με την οικογένεια, η οποία έγινε αμέσως μετά την επίσκεψη, δόθηκε η λύση οι μαθητές να προχωρήσουν σε κατ’ ιδίαν διδασκαλία υπό την επίβλεψη του Γυμνασίου της Παλαιόχωρας Κρήτης, στο οποίο δίνουν εξετάσεις. Εκπαιδευτικοί του σχολείου ήταν σε επικοινωνία μαζί τους προκειμένου να δίνονται οι σχετικές κατευθύνσεις.
Η λύση που θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβριο αποσκοπεί στο να στηριχθούν οι ακριτικές περιοχές, τα παιδιά και οι οικογένειές τους. Με πράξεις και όχι με λόγια. Και σίγουρα όχι με σκηνοθετημένα βίντεο κλιπ».
Τι απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ
«Ο κ. Πιερρακάκης θεώρησε σκόπιμο να μας ενημερώσει μέσω δήλωσής του πως «τα ζητήματα Παιδείας είναι πολύ σοβαρά». Κατηγόρησε μάλιστα τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Πρόεδρό του, Στέφανο Κασσελάκη για «λαϊκισμό», επειδή ανέδειξε ένα πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στη Γαύδο. Παιδιά στα οποία το κράτος συμπεριφέρεται ως πολίτες Β΄ κατηγορίας κι αρνείται το δικαίωμά τους στην δημόσια εκπαίδευση», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενημερώσει με τη σειρά του τον υπουργό, πως «ακριβώς επειδή τα θέματα της Παιδείας είναι σοβαρά, εμείς οφείλουμε να αναδεικνύουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν. Να τον ενημερώσουμε, επίσης, πως λαϊκισμός δεν είναι το να ακούς την κοινωνία και να αναδεικνύεις τις υποσχέσεις που δεν γίνονται πράξη. Αντίθετα, αυτό αποτελεί χρέος μας.
Το χρέος του ιδίου, ως αρμόδιου Υπουργού, ήταν να έχει λύσει το πρόβλημα, προτού αυτό λυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως κι έγινε.
Εμείς θα συνεχίσουμε να αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα της κοινωνίας, σε κάθε άκρη της Ελλάδας όπου κι αν βρίσκονται και να τα προβάλουμε. Γιατί για εμάς ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας είναι ξεχωριστός και ιδιαίτερα σημαντικός».