12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Πολυτεχνείο Κρήτης: Δημιουργούν εφαρμογή για την κατασκευή παιχνιδιών σε κινητό για την προώθηση τοπικών προϊόντων

Ημερομηνία:

Στο πλαίσιο του έργου ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτη 2014-2020, «Ανάπτυξη Πλατφόρμας Δημιουργίας και Αναπαραγωγής Ψηφιακών Παιχνιδιών για την Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών» GamesforMarketing -G4M αναπτύχθηκεστο Πολυτεχνείο Κρήτης μία ανοιχτή, ολοκληρωμένη Ψηφιακή Πλατφόρμα για τη δημιουργία Διάχυτων Ψηφιακών Παιχνιδιών (pervasivegames), τα οποία θα παίζονται μέσω κινητών συσκευών (έξυπνα κινητά, ταμπλέτες) με σκοπό το μάρκετιγκ και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Ο κεντρικός στόχος του έργου ήταν να παράσχει σε μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις, αλλά και φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης, τη δυνατότητα να δημιουργούν διάχυτα ψηφιακά παιχνίδια για κινητές συσκευές (Android και iOS), χωρίς εξειδικευμένη τεχνογνωσία και χωρίς κόστος ανάπτυξης λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορούν να επικεντρωθούν στην επινόηση δημιουργικών ιδεών παιχνιδοποίησης με σκοπό τη διαφήμισή τους, την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και επισκεπτών τους.

Ειδικότερα, το έργο οδήγησε στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης Ψηφιακής Πλατφόρμας για το σχεδιασμό, τη δημοσίευση και την αναπαραγωγή Διάχυτων Ψηφιακών Παιχνιδιών (pervasivegames) με σκοπό το μάρκετιγκ και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας βασικές αρχές, τακτικές και μηχανισμούς από το χώρο των παιχνιδιών (παιχνιδοποίησηgamification).

Πέραν της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η Πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών παιχνιδιών (π.χ. σε αρχαιολογικούς χώρους, γεωπάρκα, κλπ.), παιχνιδιών για την ανάδειξη του πολιτισμικού κεφαλαίου μιας περιοχής, παιχνιδιών αναψυχής για την ενίσχυση της εμπειρίας των τουριστών (π.χ. διάχυτα παιχνίδια στους χώρους ενός ξενοδοχείου), καθώς και παιχνιδιών για την ενίσχυση καθαρά πολιτιστικών δράσεων με ευρεία συμμετοχή τοπικών κοινοτήτων.

Η Πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα τόσο Σχεδίασης Παιχνιδιών όσο και Αναπαραγωγής Παιχνιδιών.

Α. Σχεδίαση Παιχνιδιών

Η Σχεδίαση παιχνιδιών γίνεται από κατάλληλη εφαρμογή (RollickGameStudio) η οποία είναι ελεύθερη προς χρήση. Η εφαρμογή υποστηρίζει το σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη διαχείριση (επεξεργασία σεναρίου, σκηνών, χαρακτήρων, πλοκής, κλπ.), καθώς και την προσαρμογή Διεπαφών Χρήστη.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά που προσφέρει η πλατφόρμα παιχνιδιών Rollick στους σχεδιαστές παιχνιδιών είναι:

  • Διάφοροι τρόποι επικοινωνίας με τον παίκτη (μηνύματα πληροφοριών, ερωτήσεις, ερωτηματολόγια, συνομιλίες, ειδοποιήσεις, κ.λπ.).
  • Γεωγραφικός κατακερματισμός του κόσμου παιχνιδιών σε σκηνές, όπου η κάθε μία έχει το δικό της σενάριο.
  • Διάφοροι τρόποι να οργανωθεί η πλοκή του παιχνιδιού και η εξέλιξή του, παρατηρώντας το ιστορικό του παίκτη και την κατάσταση του παιχνιδιού.
  • Κατανόηση και έλεγχο του περιβάλλοντος του παίκτη (GPS, κάμερα, QR Codes, χάρτη, …).
  • Υποστήριξη για εικονικούς χαρακτήρες, δεξιότητες, εικονικά αντικείμενα, κρυμμένες τοποθεσίες, κλπ.
  • Υποστήριξη για τη δημιουργία, προβολή και εξαργύρωση προσφορών επιχειρήσεων.

Β. Αναπαραγωγή Παιχνιδιών

Η αναπαραγωγή των διάχυτων παιχνιδιών γίνεται μέσω της εφαρμογής Rollick που διατίθεται για κινητές συσκευές. Με την εφαρμογή Rollick μπορείτε να βρείτε και να παίξετε παιχνίδια διαθέσιμα στην περιοχή σας και να ζήσετε περιπέτειες, να αλληλεπιδράσετε με εικονικούς χαρακτήρες και αντικείμενα, να κερδίσετε πραγματικές προσφορές από τοπικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, και γενικά να απολαύσετε την πόλη σας με έναν τρόπο που ενδεχομένως δεν είχατε ποτέ φανταστεί!

Γ. Επίδειξη Πλατφόρμας

Για την επίδειξη της Πλατφόρμας σχεδιάστηκε το παιχνίδι «Οι Φρουροί της Πόλης», ένα «παιχνίδι πόλης» που θα παιχτεί στους δρόμους των Χανίων στις 26-27 Φεβρουαρίου 2022, ενώ οι παίκτες θα συμμετάσχουν σε αυτό μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Η δράση του παιχνιδιού μεταφέρεται από τον πραγματικό κόσμο στον ψηφιακό και αντίστροφα κάνοντας τα όρια μεταξύ τους δυσδιάκριτα, ενώ ο φανταστικός κόσμος, στον οποίο πραγματοποιείται το παιχνίδι, αναμιγνύεται με τον φυσικό κόσμο, προσφέροντας μια ανεπανάληπτη εμπειρία!

Για να παίξει κάποιος το παιχνίδι χρειάζεται ένα κινητό τηλέφωνο (smartphone) ή μια ταμπλέτα και σύνδεση στο Διαδίκτυο. Απαιτείται εγκατάσταση της εφαρμογής Rollick και η δημιουργία λογαριασμού.

 

Στοιχεία Έργου και Φορέας Υλοποίησης

Το έργο G4M με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5028310 έχει διάρκεια 3 έτη και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη 2014-2020» της Περιφέρειας Κρήτης, Άξονας Προτεραιότητας 1 «Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της Κρήτης», Δράση 1.b.1: «Έργα επίδειξης – πειραματικής ανάπτυξης, που προωθούν την έρευνα και καινοτομία σε τομείς της RIS3Crete».

Φορέας Εκτέλεσης είναι ο ΕΛΚΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Επιστημονικά Υπεύθυνος του έργου είναι ο Ομότιμος Καθηγητής της Σχολής ΗΜΜΥ Σταύρος Χριστοδουλάκης.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.g4m.tuc.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...