Πράσινη ενέργεια και πράσινα άλογα

1 Σχόλιο

Του Μιχαήλ Γ. Κελαϊδή

Ακούμε χρόνια τώρα για πράσινη ενέργεια που πρέπει να εφαρμοστεί, από πολιτικούς, φορείς κλπ.

Ας δούμε όμως τι είναι αυτή η πράσινη ενέργεια. Είναι οι εναλλακτικές πηγές που μπορούμε να παράγουμε ενέργεια εκτός από την καύση του άνθρακα (λιγνήτη, υγρά παράγωγα του πετρελαίου) και μέσω της ραδιενέργειας.

"Sponsored links"

Έτσι καθαρές πηγές είναι τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια, τα φωτοβολταϊκά πάνελ και οι ανεμογεννήτρες, για μεγάλες ποσότητες. Τα υδροηλεκτρικά παράγουν κίνηση με την πίεση και τη ταχύτητα του νερού. Τα φωτοβολταϊκά με τη θερμότητα του ήλιου οπου δημιουργείται θετικό και αρνητικό φορτίο σε 2 διαφορετικής σύνθεσης μετάλλων. Και οι ανεμογεννήτριες οπου κινούνται με τη δύναμη του ανέμου.

Τα υδροηλεκτρικά εξαρτώνται από την ποσότητα του νερού σε ένα ποτάμι ή φράγμα, άρα η παραγωγή ενέργειας δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια του χρόνου. Το χειμώνα περισσότερο, το καλοκαίρι λιγότερο, αλλά και ανάλογα την βροχόπτωση. Η ηλιοφάνεια για τα φωτοβολταϊκά δεν είναι ποτέ σταθερή (νύκτα, συννεφιά). Οι ανεμογεννήτριες επίσης δεν προσφέρουν σταθερή ενέργεια, γιατί εξαρτάται από το αν φυσά ή όχι άνεμος.

Αρα η ενέργεια που προσφέρουν αυτές οι εναλλακτικές πηγές δεν είναι σταθερή και ένα κράτος πρέπει να φροντίζει η ενέργεια να είναι επαρκής και όση ζητηθεί.

Συχνό φαινόμενο είναι να βλέπουμε φορείς ν’ αντιδρούν όταν κάποια εταιρεία πάει να τοποθετήσει σε κάποιο βουνό ανεμογεννήτριες, ενώ σε πλατείες φωνάζουν οτι θέλουν τη πράσινη ενέργεια, φωνάζουν για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νομίζοντας οτι οι μπαταρίες που τα κινούν θα είναι για πάντα. Όχι, για να φορτίσουν οι μπαταρίες, κάποιο εργοστάσιο ή κάποια πηγή ενέργειας πρέπει να δουλέψει για να υπάρχει ρεύμα στην πρίζα. Το κόστος δε, κατά μέσο όρο με μια φόρτιση σε ένα αυτοκίνητο είναι 70 ευρώ και επαρκεί για 400 km με ταχύτητα, όχι πάνω από 90 km/h και το πιο σπουδαίο, για να γίνει φόρτιση στις μπαταρές με φορτιστή 22kw θέλει 8 ώρες, ενώ με φορτιστή 50 kw θέλει 1,5 ώρες. Και εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 120 km ή 150 km, με το ζόρι διανύει 200 km απόσταση. Έχουμε εδώ και κόστος χρόνου.

Το μόνο καλό με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι οτι οι πόλες θα είναι πιο καθαρές από καυσαέρια, ενώ η περιβαλλοντική μόλυνση μεταφέρεται κάπου πιο πέρα. Τίποτα δεν αλλάζει λοιπόν ως προς τη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Καλό θα ήταν να αποφασίσουμε τι θέλουμε.. παράγωγα του πετρελαίου, όπως τώρα οι εναλλακτικές πηγές. Αν ναι, στην πράσινη εναλλακτική πηγή ενέργειας πρέπει να κάνουμε οτι και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν τοποθετήσει ανεμογεννήτριες στα βουνά, στους κάμπους, αλλά και μέσα στη θάλασσα.

 

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 Σχόλιο

  1. ANTHONY FOSCOLOS

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.
    Αντιμέτωπη με τον πιο βαρύ λογαριασμό ενέργειας εδώ και μία δεκαετία βρίσκεται η Ευρώπη, με τις ραγδαίες ανατιμήσεις στο φυσικό αέριο και το ρεύμα να πλήττουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις ανά την ήπειρο.

    Η Citigroup υπολογίζει με βάση τις τρέχουσες τιμές ότι το συνολικό κόστος ενέργειας για την ήπειρο θα φτάσει στα 1 τρισ. δολάρια. Και επισημαίνει ότι ενώ στο παρελθόν εκτίναξη του κόστους είχαμε σε περιπτώσεις μεγάλης ανόδου του πετρελαίου, σήμερα ό,τι έχει να κάνει με θέρμανση, ηλεκτροδότηση και καύσιμα κίνηση ακολουθεί την ανιούσα.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live