19.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Προς πώληση τα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου!

Ημερομηνία:

Σε δύο πακέτα θα παραχωρηθούν τελικά τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενώ με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης θα προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, όπως προέκυψε από τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Φιλέτο θεωρείται το αεροδρόμιο Χανίων.

Πωλητήριο σε 22 περιφερειακά αεροδρόμια βάζει η κυβέρνηση, τα οποία θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση με τις πρώτες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι θα επενδύσουν περίπου… 200.000 ευρώ για την αναβάθμιση τους.

Δύο ξεχωριστοί διαγωνισμοί θα γίνουν τελικά προκειμένου να παραχωρηθούν τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για πολυετή εκμετάλλευση (30 ή 40) χρόνια, σύμφωνα με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ. Όπως αναφέρει η «Δημοκρατία» σε δημοσίευμα της, θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες για εκμετάλλευση οι οποίοι θα επενδύσουν τουλάχιστον 200.000.000 ευρώ προκειμένου να τα αναβαθμίσουν, ενώ η ιδιοκτησία τους θα παραμείνει στο Δημόσιο.

Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση, είναι της Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Κάρπαθου, Χίου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.

Παράλληλα, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ξαναρχίζουν τις συζητήσεις με την γερμανική εταιρεία Hochtief προκειμένου να γίνει επέκταση στη σύμβαση παραχώρησης του «Ελευθέριου Βενιζέλος» και να πωληθεί το ποσοστό που κατέχει το Δημόσιο (50%).

Η εταιρεία διατηρεί το αεροδρόμιο στη λίστα των περιουσιακών στοιχείων που είναι προς πώληση και αναμένουν να κατατεθούν προσφορές έως τις 31 Μαρτίου.

Το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Ανάπτυξης, σχεδιάζουν να πουλήσουν τα αεροδρόμια σε ομάδες, με βάση γεωγραφικά κριτήρια, ενώ θεωρούν βέβαιο ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τα 13 μεγάλα αεροδρόμια, δηλαδή γι’ αυτά που εξυπηρετούν περισσότερους από 250.000 επιβάτες τον χρόνο. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Χανίων, Κέρκυρας και Κω που εξυπηρετούν περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ την ομάδα συμπληρώνουν τα μεσαία αεροδρόμια: Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλονιά, Άκτιο και Καβάλα, τα οποία σε ετήσια βάση έχουν επιβατική κίνηση που κυμαίνεται από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες.

Οι περιφερειακοί αερολιμένες της Ελλάδας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.euro2day.gr συγκεντρώνουν σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς μεταξύ των ενδιαφερομένων που έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στο εγχείρημα αποκρατικοποίησης περιλαμβάνονται η ισπανικών συμφερόντων Hochtief, η γερμανική Fraport, η γαλλική Vinci αλλά και η αργεντίνικη Corporacion America.
Πρόκειται για εταιρείες που σχεδόν στο σύνολό τους συμμετείχαν στο πρόσφατο εγχείρημα πώλησης των αεροδρομίων της Πορτογαλίας, που κατέληξαν στη γαλλική κατασκευαστική Vinci. Με 3 δισ. ευρώ ο γαλλικός όμιλος ανέλαβε τη διαχείριση δέκα πορτογαλικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων, πλην των αεροδρομίων στην ηπειρωτική χώρα, και εκείνων που βρίσκονται στα νησιά Μαδέρα και Αζόρες.
Ο χρόνος εκχώρησης των αεροδρομίων υπολογίζεται πως μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 50 έτη. Σε εκκρεμότητα παραμένει, όμως, ακόμη η σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Αεροδρομίων.Θα πρέπει επίσης να προχωρήσει ο μετασχηματισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο ρόλος της οποίας θα επικεντρωθεί στην παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας, απέχοντας πλήρως από το ζήτημα της διαχείρισης, την οποία θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου οι επενδυτές που θα επιλεγούν.
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ