17.8 C
Chania
Saturday, November 16, 2024

Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης – Σχολείο Χανίων

Ημερομηνία:

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργανώνει Σχολείο σεμιναριακών μαθημάτων του προγράμματος «Κωστής Παλαμάς» με θέμα την προβολή, διάδοση και αξιοποίηση του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού, διαμέσου των εργαλείων που μας προσφέρουν οι σπουδές επικοινωνίας με την ευρύτερή τους έννοια.

Το συνολικό εγχείρημα αποσκοπεί να προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την επικοινωνία και τον ελληνικό πολιτισμό και επιπλέον μια κριτική αντίληψη γύρω από τις πολιτισμικές αναζητήσεις και εκδηλώσεις με τις συνιστώσες των σπουδών επικοινωνίας. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ενήλικες των κλάδων του τουρισμού, του πολιτισμού και της δημοσιογραφίας, καθώς και όσων ενδιαφέρονται για τα εν λόγω πεδία, με απώτερο στόχο την προβολή και προώθηση του εθνικού πολιτιστικού προϊόντος.

• Το «Σχολείο» του προγράμματος «Κωστή Παλαμά» θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά στο Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου 14 έως και 18 Φεβρουαρίου 2015 με θέμα: «Πολιτισμός, Τουρισμός και Περιφερειακά ΜΜΕ».

• Η δωρεάν συμμετοχή στα σεμιναριακά μαθήματα απαιτεί την συνεπή παρουσία των εκπαιδευόμενων και την ενεργή συμμετοχή τους στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν.

Πρόγραμμα

I. Ανοιχτές εισηγήσεις από τον πρώην Πρύτανη Πανεπιστημίου Κρήτης καθηγητή Ι. Φίλη, τον Νίκο Φραντζεσκάκη, Πρόεδρο Πανελληνίου Συνδέσμου Αγροτουριστικών Επιχειρήσεων, τον
Ιωάννη Παναγιωτόπουλο, λέκτορα του ΕΚΠΑ και τον δημοσιογράφο Μανώλη Κονσολάκη..

II. Θεματικές ενότητες 30 ώρες διδασκαλίας-Διδάσκοντες: Καθηγητής Ανδρέας Βέγλης, ΑΠΘ, επικ. Καθηγητής Αντώνης Σκαμνάκης και οι  Δρ. Κλειώ Κεντελρίδου, Δρ. Φανή Γαλατσοπούλου και Δρ Παναγιώτης Τσαρχόπουλος
Εισαγωγή στις νέες τεχνολογίες

Εστιάζει στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών με έμφαση σε εκείνες που χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ. Ειδικότερα, εξετάζονται η τεχνολογική εξέλιξη, η ψηφιακή σύγκλιση, θέματα διαδικτύου καθώς και των υπηρεσιών του. Αναλύονται οι όροι διαδραστικότητα, διασυνδεσιμότητα και διαλειτουργικότητα. Παρουσιάζονται οι ψηφιακές τεχνολογίες του ήχου και της εικόνας οι οποίες σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες των κοινωνικών δικτύων και τις εφαρμογές του Web 2.0, που επίσης εξετάζονται, διαμορφώνουν το σύγχρονο περιβάλλον επικοινωνίας και γνώσης σε όλα τα επίπεδα. Μέσα από την κατανόηση της διαδικασίας σύγκλισης των ψηφιακών τεχνολογιών, της πληροφορικής, των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και των ΜΜΕ που αποτελεί την κύρια αιτία ανάπτυξης των Νέων Μέσων, αναλύεται ο όρος σε τρία επίπεδα μελέτης -επινοήσεων, χρήσεων και δομών- και διαφοροποιείται από τα παραδοσιακά μέσα, έντυπα και ηλεκτρονικά. Τέλος, παρουσιάζονται οι νέες υπηρεσίες κινητών τηλεφώνων και τα tablets-pads. Τα θέματα αυτά αναπτύσσονται από τεχνολογική σκοπιά, αλλά και από την πλευρά αξιοποίησης τους από το σύνολο του κοινού, εξειδικευμένου και μη.

Κοινωνικά Μέσα

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποκτήσει ζωτική σημασία για τη δημοσιογραφία με τους ειδικούς, τους πολίτες, και τους δημοσιογράφους να τα χρησιμοποιούν για τη διάδοση των ειδήσεων, τη μετάδοση έκτακτων γεγονότων και τη συλλογή πληροφοριών. Το σεμινάριο προσφέρει μια ευέλικτη διεπιστημονική διερεύνηση των θεμελιωδών σύγχρονων εξελίξεων στο δικτυωμένο, ψηφιακό περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, στοχεύοντας στην κατανόηση του ρόλου, των δυνατοτήτων και των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων. Οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν επίσης το πώς θα δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια επαγγελματική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Twitter, Google+, Tumblr, LinkedIn, YouTube, Instagram, κ.λπ. Τέλος, θα μάθουν να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για τη βελτίωση των ρεπορτάζ τους, την αύξηση της διείσδυσης τους στο κοινό και την παρακολούθηση του κοινωνικού τους αντίκτυπου.

Ταξιδιωτική Δημοσιογραφία και social media

Εξετάζονται τα είδη και γένη έντυπης και ηλεκτρονικής ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας μέσω μιας διεπιστημονικής προσέγγισης και χρησιμοποιώντας εργαλεία της επικοινωνίας, γλωσσολογίας και κοινωνιολογίας. Εστιάζουμε στην επικοινωνιακή πλαισίωση ταξιδιωτικών προορισμών μέσω των ταξιδιωτικών εμπειριών και του οπτικοακουστικού υλικού που διακινείται στα κοινωνικά μέσα. Οι στόχοι είναι: η κατανόηση στρατηγικών επικοινωνίας και δημοσιογραφικών πρακτικών που σχετίζονται με το ‘Ταξίδι’ και γενικότερα με τον Τουρισμό, η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα είδη ταξιδιωτικών άρθρων, τη δομή τους, τα γλωσσικά και υφολογικά τους στοιχεία και η αποτελεσματική και ορθή χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας καθώς και των Κοινωνικών Μέσων για την προβολή ενός ταξιδιωτικού προορισμού.

Περιφερειακά ΜΜΕ στην Ελλάδα

Το σεμιναριακό μάθημα εξετάζει την ιστορική εξέλιξη του επαρχιακού τύπου, του τοπικού ραδιοφώνου και της τοπικής και περιφερειακής τηλεόρασης. Έμφαση δίνεται στην παρούσα κατάσταση των περιφερειακών ΜΜΕ και στη σχέση τους με τα πανελλαδικής εμβέλειας και κυκλοφορίας ΜΜΕ. Στοιχεία κυκλοφορίας και αναγνωσιμότητας θα παρουσιαστούν, επίσης. Η νομοθεσία για τον επαρχιακό τύπο, οι άμεσες και έμμεσες επιχορηγήσεις και κρατικές ενισχύσεις θα εξεταστούν σε σύγκριση με αυτά που ισχύουν στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό χώρο. Τα θέματα της διαφήμισης ιδιωτικής και κρατικής θα εξεταστούν επίσης. Τέλος θα διερευνηθούν τα στοιχεία της χρήσης των νέων τεχνολογιών από τα τοπικά και περιφερειακά ΜΜΕ.

Μετά το πέρας των ταχύρρυθμων μαθημάτων οι εκπαιδευόμενοι θα λαμβάνουν βεβαιώσεις παρακολούθησης από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για την αίτηση συμμετοχής απευθυνθείτε στο: http://kostispalamas.uoa.gr/

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ