Αύριο Δευτέρα, στις 16:00, θα μάθουν γονείς και μαθητές πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και πως θα λειτουργήσουν εν μέσω κορωνοϊού.
Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης για το θέμα των σχολείων.
Θέμα της συνέντευξης θα είναι οι όροι έναρξης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων για το σχολικό – ακαδημαϊκό έτος 2020 – 2021. Τότε, αναμένεται να αποσαφηνιστεί και το αν τελικά η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως έχει ανακοινωθεί ή, αν θα μεταφερθεί μια εβδομάδα στις 14 Σεπτεμβρίου.
Στο τραπέζι η 14η Σεπτεμβρίου για το πρώτο κουδούνι της χρονιάς
Μπορεί η ημερομηνία που θα άνοιγαν τα σχολεία για τη νέα χρονιά (7 Σεπτεμβρίου) να θεωρούνταν δεδομένη, όμως όπως φαίνεται τα δεδομένα ίσως
αλλάξουν άρδην και το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς παραταθεί κατά μια εβδομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ημερομηνία όπου θα ανοίξουν οι αίθουσες των σχολείων είναι ξανά υπό συζήτηση από τα μέλη της επιτροπής των λοιμωξιολόγων καθώς διαπιστώνουν ότι ακόμα το επιδημιολογικό φορτίο του κορωνοϊού στην Ελλάδα είναι ισχυρό. Τα κρούσματα είναι σταθερά πάνω από 200 ημερησίως και λαμβάνονται συνεχώς μέτρα και ο προβληματισμός ολοένα γίνεται και μεγαλύτερος.
Επί του παρόντος, η πρόταση που συζητείται είναι τα σχολεία να ανοίξουν μια εβδομάδα αργότερα από την ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί. Που σημαίνει ότι το πρώτο κουδούνι της χρονιάς θα ηχήσει στις 14 Σεπτεμβρίου και όχι στις 7 όπως είχα αρχικά ανακοινωθεί. Δηλαδή, είναι πιθανή η καθυστέρηση μίας εβδομάδας για να ακουστεί το πρώτο κουδούνι.
O Κυριάκος Μητσοτάκης χθες ζήτησε να γίνει ενημέρωση και συζήτηση την Τρίτη σε κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Κοινωνικών και Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την παρουσία των υπουργών Υγείας Βασίλη Κικίλια και Παιδείας Νίκης Κεραμέως, προκειμένου να παρατεθούν τα δεδομένα, να αναλυθούν οι αποφάσεις και να κληθούν τα κόμματα να πάρουν υπεύθυνη θέση.
Και στο πλαίσιο αυτό θα γίνει η ενημέρωση αυτή την Τρίτη στη μία στη Βουλή, με τους δύο υπουργούς να ενημερώνουν όλα τα κόμματα για την πανδημία του κορωνϊού στους τομείς αρμοδιοτήτων τους. Και εκεί θα συζητηθεί εκτενώς και το άνοιγμα των σχολείων και η πιθανή παράταση μίας εβδομάδας.
Το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει την επιστροφή στα θρανία εν καιρώ κορωνοϊού.
Ο αυξημένος αριθμός κρουσμάτων στην Ελλάδα έχει κινητοποιήσει τις αρχές της χώρας και δεν θα μπορούσε να λείπει από τον γενικότερο σχεδιασμό αντιμετώπισης της πανδημίας το υπουργείο Παιδείας. Ήδη, την περασμένη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν δύο συσκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και τη Δευτέρα αναμένονται οι ανακοινώσεις με τις λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν όλες τις εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η χρήση μάσκας το πιο σημαντικό εργαλείο
Η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, από την αρχή της πανδημίας έως και σήμερα, δεν παύει να επαναλαμβάνει ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται έχουν «οδηγό» τις εισηγήσεις των ειδικών. Γι’ αυτό και έγινε δεκτή η πρόταση της Επιτροπής προς το υπουργείο Παιδείας. Η υπουργός, ανακοίνωσε ότι αποδέχθηκε την εισήγηση, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές (από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο) θα φορούν μάσκα, ότι θα γίνονται διαφορετικά διαλείμματα ανά τάξη, ότι θα γίνεται καθαρισμός των σχολείων κατά τη λειτουργία τους και μετά το πέρας των μαθημάτων και ότι θα υπάρχουν, με ευθύνη των δήμων, αντισηπτικά σε όλα τα σχολεία.
Η υπουργός χαρακτήρισε τις προηγούμενες ημέρες τη χρήση μάσκας ως «το πιο σημαντικό εργαλείο» που υπάρχει αυτή τη στιγμή για να θωρακιστούν ενήλικες και παιδιά από τη νόσο COVID-19 και για αυτόν τον λόγο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις ηλικίες του νηπιαγωγείου και των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού στην εκπαίδευση για την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Ερωτηματικό παραμένει, πάντως, τι θα γίνει με την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την περασμένη ‘Ανοιξη, και το εάν –και πώς– θα έχει επικουρικό ρόλο με την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.