Σέρνουν στα δικαστήρια βραβευμένους εκπαιδευτικούς των Χανίων επειδή χρησιμοποίησαν επιστημονικούς όρους για να μιλήσουν για τα σεξουαλικά όργανα

Κανένα σχόλιο

Εκδικάζεται την Τετάρτη 8 Δεκέμβρη η μήνυση που είχε ασκηθεί σε βάρος εκπαιδευτικών των Χανίων οι οποίοι κατηγορήθηκαν από γονέα επειδή στα πλαίσια διδασκαλίας μαθήματος αγωγής υγείας μίλησαν για την επιστημονική ονομασία των γεννητικών οργάνων.

Όπως ανεφερε στη μήνυση του εις βάρος των 4 εκπαιδευτικών ο γονέας, το παιδί του τραυματίστηκε ψυχολογικά.

Σημειώνουμε ότι το μάθημα περιλαμβάνεται σε εγκεκριμένο πρόγραμμα που έχει βραβευθεί διεθνώς και οι εκπαιδευτικοί μηνύθηκαν  επειδή ακριβώς έκαναν τη δουλειά τους.

"Sponsored links"

Με σημερινή ανακοίνωση το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων εκφράζει τη στήριξή του προς τις νηπιαγωγούς του 19ου Νηπιαγωγείου Χανίων, οι οποίες μηνύθηκαν από γονέα γιατί στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος και της ενασχόλησης τους με την ενότητα <<Σώμα>>, ανέφεραν τις επιστημονικές ονομασίες των γεννητικών οργάνων στα παιδιά τους.

Πιο αναλυτικά αναφέρει:

Το Δ.Σ. κηρύσσει 3ωρη διευκολυντική Στάση Εργασίας στις 8 Δεκέμβρη από τις 11π.μ. μέχρι τις 2μ.μ. και καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας την ημέρα της δίκης στο Δικαστικό Μέγαρο Χανίων στις 11.30μ.μ. .

Να θυμίσουμε ότι για την ενότητα το <<Σώμα>> είχε προηγηθεί σχετική ημερίδα για τους γονείς του 19ου Δ. Σχολείου και Νηπιαγωγείου Χανίων, από τις τέως Σχολικούς Συμβούλους Π.Α κ. Κασσωτάκη και Δ.Ε κ. Γερούκη με θέμα <<Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη- σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρώιμη ηλικία>>.

Ο μηνυτής κατηγορεί τις εκπαιδευτικούς ότι προέβησαν σε έκθεση ανηλίκων σε κίνδυνο και στην εκ προθέσεως ψυχική κακοποίηση ανηλίκων.

Πρόκειται για παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο και προσπάθεια τρομοκράτησης των συναδέλφων, οι οποίες ακολούθησαν το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και τις σύγχρονες θεωρίες της μάθησης.

Σε μια περίοδο που εξελίσσεται μια συντονισμένη επίθεση σε βάρος των εκπαιδευτικών από την πολιτική ηγεσία και επιχειρείται να τους επιρριφθούν όλες οι ευθύνες για τα δεινά της εκπαίδευσης, μέσω της αξιολόγησης, είναι ανάγκη να υπερασπιστούμε την παιδαγωγική ελευθερία με βάση τις θεωρίες της μάθησης.

Οι γονείς είναι μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με πολύ σημαντικό αλλά διακριτό ρόλο, και κάθε προσπάθεια επέμβασης στο εκπαιδευτικό έργο και στοχοποίησης συναδέλφων μας μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.

To κείμενο της μήνυσης:

"Sponsored links"

Βραβευμένο με το βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας στη Σεξουαλική Αγωγή 2019

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» βραβεύτηκε με το βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας στη Σεξουαλική Αγωγή 2019, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Σεξουαλική Υγεία.

Η τελική επιλογή ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία, καθώς στην κατηγορία του βραβείου (ατομικές συμμετοχές και ΜΚΟ) υπήρχαν 19 συμμετοχές από διάφορες χώρες του κόσμου, από ανθρώπους με μεγάλη αναγνώριση στον χώρο της σεξουαλικής εκπαίδευσης. Η δουλειά της ελληνικής ομάδας υπήρξε εντυπωσιακή.

Το βραβείο είχαν παραλάβει  στο Μεξικό κατά την τελετή έναρξης του 24ου Συνεδρίου του Παγκόσμιου Οργανισμού για τη Σεξουαλική Υγεία, οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος: Γερούκη Μαργαρίτα, Βιταλάκη Έλενα, Τριαματάκη Αθηνά, Μαυράκη Δέσποινα και η εικονογράφος Πέγκυ Φούρκα.

Ποιο είναι το σκεπτικό του προγράμματος

“Παίζω με τον Φρίξο, (ένα σκατζόχοιρο) και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις”.

Η σεξουαλικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Αφορά το σώμα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αναπαραγωγή, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στηρίζεται σε γνώσεις, σε καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας αλλά και στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προάγουν την υγεία και την ευεξία των ατόμων.

Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κυρίως μέσα από επιστημονικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παραπάνω θέματα καθώς από τη μία μεριά το θέμα της σεξουαλικότητας παρουσιάζεται με διάφορους τρόπους, πολλές φορές όχι αξιόπιστους, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, από την άλλη κάποιοι γονείς, που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την καθοδήγηση των παιδιών τους και σε θέματα σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά τα καθήκοντα.

Επιπλέον γνωρίζουμε ότι στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται συνήθως οι υπεύθυνοι για την κακοποίησή του. Είναι λοιπόν στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αναλάβουν, σε συνεργασία πάντα με την οικογένεια, να παρουσιάσουν και συζητήσουν μεθοδικά και επιστημονικά το ζήτημα αυτό.

Τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βρίσκονται στο αναπτυξιακό αυτό στάδιο της ζωής τους όπου θα πρέπει να γνωρίσουν ζητήματα που αφορούν το σώμα τους, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, επίσης ζητήματα που αφορούν τις κοινωνικές ανθρώπινες σχέσεις, να επεξεργαστούν αποδεκτούς κώδικες επικοινωνίας και να μάθουν να προστατεύονται από τυχόν επιβλαβείς συμπεριφορές των ενηλίκων. Όλα τα παραπάνω είναι δυνατό να γίνουν διδακτικές ενότητες μιας συστηματικής παρέμβασης με στόχο τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών.

Το πρόγραμμα “Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις ανθρώπινες σχέσεις” απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει πέντε ενότητες μαθημάτων για την τάξη αλλά και αντίστοιχες υποστηρικτικές ενότητες για τις/τους εκπαιδευτικούς.

Τα μαθήματα γίνονται σε μηνιαία βάση και είναι δίωρης διάρκειας, ενώ αντίστοιχη διάρκεια έχουν οι δια ζώσης υποστηρικτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών. Παράλληλα με τις δια ζώσης υποστηρικτικές συναντήσεις λειτουργεί και αυτός ο διαδικτυακός τόπος όπου θα υπάρχει πρόσθετο εκπαιδευτικό και άλλο υλικό.

Θα είχαμε πολύ λιγότερες σεξουλικές κακοποιήσεις παιδιών

Η κ. Γερούκη εξηγεί ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής διδάσκεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες και υπογραμμίζει ότι τα παιδιά μέσω της γνώσης μπορούν να διδαχθούν πολλά προστατεύοντας παράλληλα τον εαυτό τους.

«Θα είχαμε για παράδειγμα πολύ λιγότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, για τα οποία διαβάζουμε πολύ συχνά στην Κρήτη, γιατί τα ίδια τα παιδιά θα ήξεραν τι επιτρέπεται και τι όχι στο άγγιγμα και θα ενημέρωναν κάποιον από το περιβάλλον τους,ακόμη κι αν ο δράστης ήταν ο γονιός τους» , υπογράμμισε η ίδια.

Η εκπαιδευτικός προσθέτει ότι ευθύνη έχουν εκπαιδευτικοί και γονείς για την σωστή ενημέρωση των παιδιών τους και καταλήγει:

Τι λέμε στα παιδιά για τα γεννητικά όργανα

«Οι ίδιοι οι γονείς πολλές φορές δεν ξέρουν τι να απαντήσουν στα παιδιά τους, θέλουν να τους μιλήσουν αλλά δεν ξέρουν τον τρόπο. Αντιμετωπίζουν τα γεννητικά όργανα σα να μην υπάρχουν και το μήνυμα που στέλνουν στα παιδιά τους είναι είτε ότι πρόκειται για όργανα άνευ σημασίας, είτε ότι πρέπει να ντρέπονται γι’ αυτά, όμως και τα δύο μηνύματα είναι λάθος. Το σωστό είναι να πούμε στα παιδιά του νηπιαγωγείου ότι η επιστημονική ονομασία τους είναι πέος και αιδοίο.

Είναι πράγματι οξύμωρο, από την μια να παίρνουμε παγκόσμιο βραβείο για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που ετοιμάσαμε και από την άλλη, κάποιοι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα να οδηγούνται στο δικαστήριο ως κατηγορούμενοι».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live