14.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

«Σεισμός» στις αερομεταφορές της Ευρώπης -Απώλειες δισ. ευρώ, κίνδυνος για εκατ. θέσεις εργασίας

Ημερομηνία:

«Βρείτε εναλλακτικές και αποφύγετε την περαιτέρω οικονομική ζημιά», είναι η δραματική έκκληση που απευθύνουν στις κυβερνήσεις οι αεροπορικές εταιρείες, προειδοποιώντας ότι ένα νέο κύμα περιορισμών θα τους δώσει τη χαριστική βολή.

Με φόντο τις εξελίξεις στη Lufthansa, που ετοιμάζεται για 24.000 απολύσεις μετά την επιδείνωση των οικονομικών της μεγεθών, αλλά και την ανακοίνωση από την KLM απωλειών ύψους 10.000.000 ευρώ την ημέρα, η ΙΑΤΑ διαπιστώνει ότι τα πράγματα δεν εξελίσσονται θετικά, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις όχι μόνο δεν ήρθησαν, αλλά επανέρχονται μετά την έξαρση των κρουσμάτων κι αυτό συνεπάγεται ακόμα βαρύτερες απώλειες για τον κλάδο αλλά και τον Τουρισμό κατ’ επέκταση.

Το άνοιγμα των συνόρων, μετά την πρωτοφανή καραντίνα, αναπτέρωσε το ηθικό των αεροπορικών εταιρειών, ωστόσο η αύξηση των πτήσεων, που καταγράφηκε το πρώτο διάστημα της επανεκκίνησης των οικονομιών, αποδεικνύεται αναιμική. Σύμφωνα με νεότερους υπολογισμούς της ΙΑΤΑ, οι πτήσεις είναι πάνω από 50% λιγότερες από πέρυσι, ενώ ο αριθμός των ταξιδιωτών υπολογίζεται ότι θα πέσει γύρω στο 60% στη διάρκεια του έτους, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 705.000.000 ταξίδια!

«Η βραχυπρόθεσμη προοπτική ανάκαμψης στην Ευρώπη παραμένει εξαιρετικά αβέβαιη, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το δεύτερο κύμα της πανδημίας και τις ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει», επισημαίνει η ΙΑΤΑ, συμπληρώνοντας ότι η επιβατική κίνηση δεν αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024.

Οι αερομεταφορές δεν ανακάμπτουν, όπως αρχικά προσδοκούσαν όλοι, κι αυτό συνεπάγεται ακόμα πιο αρνητικές επιπτώσεις στις θέσεις απασχόλησης. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ τον Ιούνιο υπολογιζόταν ότι βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού περί τα 6.000.000 θέσεις, πλέον ο πήχης ξεπερνά τα 7.000.000!

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επιπτώσεις στο ισπανικό ΑΕΠ από το «κραχ» στις αερομεταφορές εκτιμάται, πλέον, στα 69,1 δισ. δολάρια, δηλαδή περίπου 4,5 δισ. παραπάνω από τις προβλέψεις του Ιουνίου, ενώ τίθενται σε κίνδυνο πάνω από 1.000.000 θέσεις εργασίας!

Φυσικά, από αυτές τις αρνητικές εξελίξεις δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη η Ελλάδα. Οι μετρήσεις του Αυγούστου δείχνουν ότι η τουριστική αγορά θα χάσει φέτος πάνω από 30.000.000 επισκέπτες και η επίπτωση για τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών υπολογίζεται σε περίπου 4,4 δισ. δολάρια.

Πώς μεταφράζεται αυτό όσον αφορά στο ΑΕΠ και στην απασχόληση; Απώλεια 11,8 δισ. δολαρίων και 273.000 θέσεων εργασίας.

Οι εταιρείες ζητούν κατεπειγόντως στήριξη, χωρίς μάλιστα να αυξάνονται τα χρέη του κλάδου, έτσι ώστε να αποφευχθεί ένα τσουνάμι χρεοκοπιών και απολύσεων, ενώ θεωρούν επιβεβλημένη τη διατήρηση από την Κομισιόν του ειδικού καθεστώτος για τα slots, καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα.

Εν αναμονή του φθινοπωρινού πακέτου μέτρων στήριξης από την κυβέρνηση, που θα στοχεύει στον Τουρισμό, τα συναρμόδια υπουργεία ενεργοποίησαν το ειδικό καθεστώς για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών στον κλάδο. Ετσι, ο προϋπολογισμός θα καλύπτει το 100% των εισφορών έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ οι εργαζόμενοι εντάσσονται στο «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ». Η κάλυψη θα επεκτείνεται έως τις 15 Οκτωβρίου. Ειδικά όσον αφορά στις αερομεταφορές, η «ομπρέλα» για την ένταξη στο «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» θα μείνει ανοικτή ως το τέλος του Δεκεμβρίου.

iefimerida.gr 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ