Σε δύο φάσεις η πόντιση των οπτικών ινών της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής

1 Σχόλιο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την Αριάδνη Interconnection (θυγατρική του ΑΔΜΗΕ) η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στη χώρα μας, με προϋπολογισμό άνω του ενός δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το ανανεωμένο χρονοδιάγραμμα του έργου, από τα τέλη Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η πόντιση των δύο καλωδίων οπτικών ινών από την ιταλική Prysmian, διαδοχικά από την Αττική έως και το Ηράκλειο Κρήτης.

Η εγκατάσταση των οπτικών ινών _ οι οποίες έχουν συνολικό μήκος 756 χιλιομέτρων (2 επί 335 χλμ. υποβρύχιο τμήμα και 2 επί 43 χλμ. υπόγεια) _ θα ολοκληρωθεί σε δύο επιχειρήσεις μέσα σε διάστημα περίπου έξι εβδομάδων, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Με την ολοκλήρωση της πόντισής του θα αυξηθεί σημαντικά η διασυνδεσιμότητα του νησιού με τα χερσαία τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και τα Data Centers. Το έργο δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η Κρήτη να καταστεί ένα στρατηγικό ενεργειακό και τηλεπικοινωνιακό σταυροδρόμι, αξιοποιώντας τις εναλλακτικές οδεύσεις των καλωδίων ισχύος και οπτικών ινών.

Επίσης όπως αναφέρει το ot.gr, στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να αρχίσει τελικά η πόντιση του πρώτου τμήματος του ενός από τα δύο υποβρύχια καλώδια συνεχούς τάσης της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης από την ανάδοχη εταιρεία Nexans, για την οποία θα χρησιμοποιηθεί το ολοκαίνουργιο πλοίο «Aurora». Η παραγωγή των καλωδίων έχει ξεκινήσει εδώ και έναν χρόνο στα εργοστάσια των αναδόχων (σε Ιταλία, Γαλλία, Δανία και Ελλάδα) και αναμένεται να περατωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Οι έρευνες βυθού ολοκληρώθηκαν το καλοκαίρι ενώ οι μελέτες για τα χερσαία καλωδιακά τμήματα έχουν προχωρήσει σε βαθμό 80%. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή του εξοπλισμού για τους σταθμούς μετατροπής σε Κρήτη και Αττική.

"Sponsored links"

Να σημειωθεί ότι το έργο συμβασιοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2020 ανάμεσα στην Αριάδνη Interconnection και τις ανάδοχες εταιρείες Prysmian, Nexans, ΝΚΤ-HellenicCables και Siemens – ΤΕΡΝΑ και αναμένεται να λειτουργεί στο τέλος του 2024.

Η νέα ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής πέρα από οικονομικό αποτύπωμα, έχει επίσης κοινωνικές και περιβαλλοντικές προεκτάσεις. Οικονομικό γιατί το 2024, το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας των δύο ηλεκτρικών διασυνδέσεων του νησιού, όλοι οι καταναλωτές της χώρας θα εξοικονομήσουν 550 εκατ. ευρώ από τον περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) στους λογαριασμούς ρεύματος ετησίως. Το όφελος αυτό βαθμιαία θα αυξάνεται, αγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ το 2030. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας.

Όσο για τις περιβαλλοντικές ωφέλειες, η λειτουργία της διασύνδεσης θα οδηγήσει σε περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 500.000 τόνους και οι ρύποι από την παραγωγή ενέργειας στο νησί θα μηδενιστούν, καθώς θα σβήσουν οριστικά τα φουγάρα των τοπικών θερμικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, που λειτουργούν με χρήση ντίζελ.

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, με μεταφορική ικανότητα 1.000 MW, αποτελεί τη νησιωτική διασύνδεση με τη μεγαλύτερη ισχύ στον κόσμο, μαζί με τη Σαρδηνία. Η πόντιση των καλωδίων σε βάθη που φτάνουν έως τα 1.200 μέτρα, την κατατάσσουν στην πρώτη τριάδα των βαθύτερων διασυνδέσεων διεθνώς.

 

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 Σχόλιο

  1. Heraklis

    Σχετικά με το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής αλλά και σύνδεσης με καλώδια οπτικών ινών, εκτιμώ πως η εναπόθεση των καλωδίων στο βυθό αντί του ενταφιασμού τους, ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα. Τα καλώδια θα είναι εκτεθειμένα στα συρόμενα αλιευτικά εργαλεία και στις άγκυρες των πλοίων. Τουλάχιστον στα βάθη μέχρι 300 μ θα έπρεπε να ενταφιαστούν. Σήμερα σε όλο τον κόσμο έτσι γίνεται και υπάρχουν Ελληνικά πλοία και εταιρείες που κάνουν την δουλειά αυτή.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live