11.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Σε ποια πόλη της Ελλάδας κυκλοφορούν αυτόνομα ρομπότ μεταφορών

Ημερομηνία:

Ξεκίνησαν στα Τρίκαλα οι πιλοτικές δομικές των αυτόνομων ρομπότ μεταφορών (delivery droids) YAPE, μέσα από τη συνεργασία της e-Trikala, του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) και του Πανεπιστημίου της Γένοβας (UNIGE), στo πλαίσιo του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW.

Αρχικά στον Μύλο των Ξωτικών, τα ρομπότ μετέφεραν τα γράμματα των μικρών παιδιών από το ταχυδρομείο των Ξωτικών προς τον Αη Βασίλη. Στη συνέχεια, τα ρομπότ θα κινηθούν στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο της πόλης, μεταφέροντας εφημερίδες, αλληλογραφία και μικρά πακέτα από τους προμηθευτές στα τοπικά καταστήματα.

Πιο αναλυτικά, όπως ανακοινώθηκε από τον Δήμο Τρικκαίων, το ρομπότ αυτό «εκπαιδεύεται» με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να «διαβάζει» τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες.

Στόχος, το να δοκιμαστεί σε ποιες συνθήκες μπορούν να λυθούν θέματα μεταφοράς προϊόντων σε κέντρα πόλεων, συνυπολογίζοντας την κίνηση, μετρώντας τους χρόνους, τα ηλεκτρικά φορτία και όλα τα τεχνικά δεδομένα.

Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου τα ρομπότ αυτά ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Μάλιστα, στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως «The last mile» εννοώντας τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας, στο κέντρο πόλεων, με κανονικές συνθήκες, από στόλο οχημάτων.

Tα ρομπότ είναι κατασκευασμένα από την ιταλική εταιρεία YAPE.

Αυτή η καινοτομία, για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στα Τρίκαλα, σύμφωνα επίσης με τη δημοτική αρχή. Σε μια ακόμα κίνηση πρωτοπορίας, τα ρομπότ είναι ασφαλισμένα από την εταιρεία Anytime. H επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου των YAPE γίνεται μέσω του δικτύου 5G της Vodafone. To πρόγραμμα τέθηκε σε λειτουργία με υπουργική απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Tο έργο SHOW συγκεντρώνει 69 εταίρους από 13 χώρες της ΕΕ, που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα αστικής κινητικότητας, με συντονιστή τη Διεθνή Ένωση Δημόσιων Μεταφορών (International Association of Public Transport | UITP) και τεχνικό συντονιστή εταίρo το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). To SHOW αποτελεί το μεγαλύτερο ερευνητικό έργο της ΕΕ για την Συνεργατική, Συνδεδεμένη και Αυτοματοποιημένη Κινητικότητα (CCAM) σε αστικές περιοχές.

Ειδικότερα, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SHOW στοχεύει στην υποστήριξη, με τη χρήση τεχνικών λύσεων, επιχειρηματικών μοντέλων και σεναρίων προτεραιότητας για την εκτίμηση των επιπτώσεων, της πορείας μετάβασης προς αποτελεσματικές και αξιόπιστες βιώσιμες αστικές μεταφορές, μέσω της ανάπτυξης κοινόχρηστων, συνδεδεμένων, συνεργατικών και ηλεκτροκίνητων στόλων αυτόνομων οχημάτων σε συντονισμένες αλυσίδες συστημάτων Δημοσίων Μεταφορών (PT), συστημάτων μεταφορών ανταποκρινόμενα στη ζήτηση (DRT), υπηρεσιών Mobility as a Service (MaaS) και υπηρεσιών Logistics as a Service (LaaS).

Το έργο αποτελείται από πιλοτικές εφαρμογές σε πραγματικό αστικό περιβάλλον που θα λάβουν χώρα σε 20 πόλεις στην Ευρώπη. Η κοινοπραξία του έργου SHOW αποτελείται από 69 εταίρους και 6 «τρίτους» εταίρους, έχοντας την πρόσθετη υποστήριξη 60 ενδιαφερόμενων φορέων και μεταξύ άλλων πραγματοποιεί κοινές παράλληλες δράσεις με 11 οργανισμούς από τις Η.Π.Α., τη Νότια Κορέα, την Αυστραλία, την Κίνα, την Ταιβάν και τη Σιγκαπούρη.

Συνολικά, το έργο SHOW θα αναπτύξει έναν στόλο 70 οχημάτων σε επίπεδα αυτοματοποιήσης 4 ή 5, που πραγματοποιούν αυτοματοποιημένες εμπορευματικές ή επιβατικές μεταφορές.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου τονίζει:

«Στα Τρίκαλα υλοποιούμε ακόμη ένα πιλοτικό πρόγραμμα που σχετίζεται και αφορά στο μέλλον. Αποκτούμε τεχνογνωσία και εμπειρίες, έχοντας ήδη μετάσχει σε πλήθος καινοτόμων προγραμμάτων, δοκιμάζοντας νέες τεχνολογίες. Αυτή η νέα πρόκληση σχετίζεται με τις μικρομεταφορές και η ευρωπαϊκή συνεργασία, μας δίνει δυνατότητες να αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματα του προγράμματος προς όφελος των πολιτών και των πόλεων. Μαζί με τα αυτόνομα οχήματα που σύντομα θα δρομολογήσουμε ξανά, διερευνούμε όψεις του όχι και τόσο μακρινού, τελικά, μέλλοντος».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

κ. Κουτσούμπα, όλος ο Τύπος χρειάζεται στήριξη, όχι μόνο κάποιοι λίγοι

Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό...

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές...

Τα κρυπτονομίσματα επιστρέφουν – Πώς θα αποφύγουμε την καταστροφή

Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το...