8.8 C
Chania
Wednesday, December 25, 2024

Σπίρτζης: Άμεσα ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Ημερομηνία:

Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί το υπουργείο Υποδομών ώστε να βγει άμεσα ή το αργότερο τις πρώτες μέρες του νέου έτους ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) όπως δήλωσε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.

«Πιστεύω να τα καταφέρουμε γιατί κι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο που θ’ αφήσει πολλά οφέλη στην Κρήτη και στον τουρισμό, στις παραγωγικές μονάδες αλλά κυρίως στην ασφάλεια, μιας και στην Κρήτη έχουμε πάρα πολλά  θέματα…» δήλωσε ο κ Σπίρτζης μιλώντας στον Ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο».

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα φθάσει στο Ρίο της Πάτρας η νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Ο διαγωνισμός αφορά όλο το έργο μέχρι την Πάτρα αλλά το τι ακριβώς θα κατασκευαστεί στο τελευταίο τμήμα του, από το Ρίο μέχρι την Πάτρα, θα αποφασιστεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι εντός του 2018 θα ολοκληρωθεί διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της πολύ σημαντικής γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας από το Γαλάτσι στα Προπύλαια κι από εκεί στην Καισαριανή και του Ζωγράφου και στη συνέχεια στην Κηφισιά, και θα ξεκινήσει η κατασκευή του. Επίσης τέλη του ‘18 αρχές του ‘19 θα λειτουργήσουν οι τρείς πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά. Μέσα στο ‘19 θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης και το 2020 θα παραδοθεί στους πολίτες.

Για τον νέο οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος ο κ. Σπίρτζης είπε ότι ολοκληρώνεται η 8η διαγωνιστική διαδικασία και έχει φύγει ο φάκελος μεγάλου έργου για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από την οποία θα περιμένουμε μια πλήρη έγκριση. «Έχουμε επί της ουσίας, είπε, την προέγκριση αν θέλετε και των συμβούλων και των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Ο υπουργός δεσμεύτηκε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για τη κατασκευή του Οδικού Άξονα Πύργος-Τσακώνα αλλά και Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος. «Μελετητικά, για αυτά τα έργα, θα έχουμε ωριμότητα σε λίγους μήνες» είπε.

Για το νέο σύστημα αναλογικής χρέωσης των διοδίων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς και ο στόχος του υπουργείου είναι, τέλος του 2018, να λειτουργεί το σύστημα τουλάχιστον στην Εγνατία Οδό. Από κει και πέρα αρχές του 2019 θα γίνει μια προσπάθεια για να μπορέσει να λειτουργήσει το σύστημα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Εξήγησε ότι δεν θα υπάρχουν μηχανάκια σαν τα σημερινά epass. Δηλαδή θα έχουμε ένα σύστημα σύγχρονο που πάνω σ’ αυτό θα μπορούν να χτιστούν κι άλλες υποχρεώσεις που έχει η χώρα σε σχέση με τα βαριά οχήματα, όπως το να υπάρχει ηλεκτρονικός ταχογράφος ή άλλες επιλογές. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι κεραίες και η τεχνολογία αυτή θα είναι μέσω δορυφόρου, θα είναι δορυφορική, θα μπορεί να παρέχεται για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και άλλες υπηρεσίες σε όποιον θέλει, όπως να μπορεί να κάνει διαχείριση στόλου. Αυτό όμως έχει να κάνει με τα επαγγελματικά οχήματα. Ο πολίτης θα μπορεί να μην έχει καν μια τέτοια συσκευή, θα μπορεί μέσα από μια εφαρμογή στο κινητό του, ή μια συσκευή, να διέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο και να πληρώνει το λογαριασμό του. Θα έχει δηλαδή φορτώσει μονάδες και θα το έχει συνδέσει με κάποιο λογαριασμό. Θα είναι δηλαδή κάποια ηλεκτρονική εφαρμογή.

Ο στόχος είναι, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, να μην υπάρχουν διόδια κάθε 30, 40 χιλιόμετρα όπως υπάρχουν σήμερα. Ο στόχος είναι να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει ο πολίτης, ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου ανάλογα με την απόσταση που διανύει. Και ο στόχος είναι να έχουμε μια χαμηλότερη χρέωση, στους χρήστες, στους πολίτες, που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πώς τα social media γέννησαν μια γενιά εφήβων κοριτσιών με κρέμες αντιγύρανσης

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε...

Εκατό χρόνια φυλακή σε ομόφυλο ζευγάρι από τη Τζόρτζια για τον βιασμό των υιοθετημένων παιδιών του

«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης...

Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα

Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι...

“Θαύμα” στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Χανίων: Οι γιατροί έσωσαν νέο άνθρωπο στο “παρά πέντε”

Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να...