12.8 C
Chania
Wednesday, December 17, 2025

Στα 2,6 δισ. ευρώ το κόστος για την κατασκευή του ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Στα 2,6 δισ. ευρώ έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα το κόστος για την κατασκευή του ΒΟΑΚ που αφορά και στα τρία του τμήματα από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό project του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από την εποχή κατασκευής των πέντε μεγάλων αυτοκινητόδρομων.

Όπως αναφέρεται στην παρουσίαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, τα τρία έργα διαμορφώνονται κοστολογικά ως ακολούθως:

1. Χανιά – Ηράκλειο (Χερσόνησος) Π/Υ €2,057 δισ. (Παραχώρηση)

2. Χερσόνησος – Νεάπολη Π/Υ €350 εκατ. (ΣΔΙΤ)

3. Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Π/Υ €190 εκατ. (Δημόσιο Έργο)

Χανιά-Ηράκλειο

Στο βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο συμπεριλαμβάνεται και η προαίρεση για το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος μήκους 30,8 χιλιομέτρων. Στο τμήμα αυτό, έχουν ολοκληρωθεί όπως αναφέρεται, και οι απαραίτητες μελέτες. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ μάλιστα συνέταξε φάκελο για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τμήματος στις 7 Αυγούστου 2024 για να πάρει έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ.

Αναφορικά με τον διαγωνισμό του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο μήκους 155,5 χλμ που βρίσκεται σε τελικό στάδιο καθώς ο προσωρινός Ανάδοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποβάλλει στοιχεία απαραίτητα για την κατακύρωση του ως οριστικού μειοδότη. Μετά την κατακύρωση θα υποβληθεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προβλεπόμενο προ-συμβατικό έλεγχο.

Παράλληλα είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επιλογή Ανεξάρτητου Μηχανικού. Το έργο θα έχει διάρκεια 30 χρόνια εκ των οποίων τα πέντε πρώτα αποτελούν την περίοδο κατασκευής. Το έργο έχει συγχρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Χερσόνησος-Νεάπολη

Το έργο στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη έχει υπογραφεί από τον Απρίλιο του 2023 και υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Έχει διάρκεια 30 έτη με τα πρώτα 5 χρόνια να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Η σύμβαση είναι ύψους περίπου €350 εκατ. και έχει συγχρηματοδότηση €90 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (στο τέλος του 2023 χορηγήθηκε προκαταβολή € 27 εκατ.).

Επίσης έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση €16,5 εκατ. από το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τις εργασίες απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας και Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (στις 20/05/2024).

Το έργο έχει μήκος 22,4χλμ και έχουν εκκινήσει εργασίες στα τμήματα που έχουν εγκριθεί οι οριστικές μελέτες. Υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για την ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης του τμήματος του ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (μήκους 14,2 χλμ.). Τα έργα εκτελεί το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝTRAKAT.

Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023. Εκτελείται ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε €190 εκατ. Έχει συγχρηματοδότηση €137 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ποσοστό απορρόφησης 16%).

Για το 1ο και 3ο τμήμα προς απαλλοτρίωση εκδόθηκαν τα ΦΕΚ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάληψης των χώρων, στις 15.04.2024 και 26.03.2024 αντίστοιχα. Για το 2ο τμήμα πραγματοποιήθηκε παρακατάθεση της αποζημίωσης στις 26.04.2024.

Πραγματοποιήθηκε η δικάσιμος για το 4ο τμήμα προς απαλλοτρίωση στις 09.04.2024 (που εκκρεμούσε). Έχουν εκκινήσει κατασκευαστικές εργασίες σε τμήματα που έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες.

Συνολικά τα τρία τμήματα έχουν μήκος 192 χιλιομέτρων και αν προστεθεί και η προαίρεση στο τμήμα Χανιά-Κίσσαμος τότε το συνολικό του μήκος ανέρχεται σε 223 χιλιόμετρα.

Τα έργα οδικής ασφάλειας επί του ΒΟΑΚ

Λόγω της προβλεπόμενης μακροχρόνιας κατασκευής του ΒΟΑΚ, έχει αποφασιστεί από το υπουργείο η λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας μέχρι την ολοκλήρωση του.

Τα έργα οδικής ασφάλειας θα εφαρμοστούν στο τμήμα Κίσσαμος-Ηράκλειο “συνολικά ή μερικώς, αναλόγως της εφικτότητας και της αναγκαιότητας” όπως αναγράφεται στην παρουσίαση.

Οι εργασίες που θα λάβουν χώρα είναι: Οριζόντια διαγράμμιση, Εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια ύψους 0,75 εκ., Φωτισμός κόμβων και τμημάτων οδού, Αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, Αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, Στηθαία ασφαλείας, οριοδείκτες κ.λπ, Κλαδοκοπές και λοιπές εργασίες καθαρισμού ερεισμάτων της οδού, Μικροεπεμβάσεις διαμόρφωσης (χωματουργικά, σκυροδέματα, πλακοστρώσεις, οδοστρωσία κ.λπ.), Φωτεινή σηματοδότηση κόμβων, Αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.

Τα έργα αναμένεται μόλις εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση τους να ξεκινήσει η υλοποίηση τους με στόχο να μετριαστούν τα τροχαία ατυχήματα και θανατηφόρα.

ypodomes.com

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Μύρωνας διώκεται για τις ιδέες του – Η μεγάλη αχαριστία του Κυριάκου

Του Λευτέρη Τζουανάκη Τις τελευταίες μέρες εξελίσσεται ένα ανήκουστο δράμα...

Κρήτη: Χιλιάδες οι κενές θέσεις στα ξενοδοχεία και το 2026 – Αρχίζει το «κυνήγι» του προσωπικού

Το ζήτημα των ελλείψεων προσωπικού στα ξενοδοχεία έχει εξελιχθεί...