12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Στην Κρήτη το 1/3 των ταξιδιωτικών εισπράξεων το 2018 – Έρχεται μια δύσκολη τουριστική χρονιά

Ημερομηνία:

Η φετινή ήταν μια εξαιρετική τουριστική χρονιά για την Κρήτη και όλη την Ελλάδα και αυτό αποτυπώνεται στα στοιχεία για τις εισπράξεις. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ξεπέρασαν τα 15,6 δισ. ευρώ στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ισοζυγίου Τρεχουσών Συναλλαγών της Τράπεζας της Ελλάδος.

Το ποσόν αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 9,9%, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2017 και οφείλεται πρωτίστως στην κατά 10,8% αύξηση των αφίξεων μη κατοίκων της χώρας, όπως τους καταμετρά η κεντρική τράπεζα.

Τα 5 δισ. στην Κρήτη

Σύμφωνα με τον Νίκο Χαλκιαδάκη, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου, από τα 15,6 δισ. περίπου τα 5 δισ., δηλαδή το 1/3 των ταξιδιωτικών εισπράξεων, πηγαίνουν στην Κρήτη. “Καταγράφεται σημαντική αύξηση.

Αυτό δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς” σημείωσε ο κ. Χαλκιαδάκης.

Ειδικότερα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο 10μηνο ανήλθαν σε 15,613 δισ. ευρώ, έναντι 14,211 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και 12,803 δισ. ευρώ το 2016.

Αποδεικνύεται επίσης ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου έχει γίνει πράξη, αφού ο μήνας Οκτώβριος ήταν εξαιρετικός, με αύξηση ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 18,3%, που συνοδεύτηκε με αύξηση των αφίξεων μη κατοίκων ταξιδιωτών κατά 15,6%, καταρρίπτοντας κάθε ιστορικό προηγούμενο σε αφίξεις και έσοδ

α. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Οκτώβριο ανήλθαν σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 1,2 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2017 και ενός δισ. ευρώ τον ιδιο μήνα του 2016.

Έρχεται μια δύσκολη τουριστική χρονιά

“Μικρότερο καλάθι” κρατούν για το 2019 οι τουριστικοί επιχειρηματίες και στην Κρήτη, αφού, όπως λένε, η επόμενη θα είναι μια δύσκολη χρονιά με ισχυρό ανταγωνισμό.

Η Τουρκία και η Αίγυπτος από φέτος έχουν μπει δυναμικά στο τουριστικό παιχνίδι με τιμές -30% σε σχέση με την Ελλάδα.

Ο τουριστικός επιχειρηματίας Ζαχαρίας Χνάρης είπε στην “Π”: “Φέτος και στην Κρήτη οι τιμές σε πολλές περιπτώσεις είχαν “ξεφύγει”.

Η Τουρκία είναι κατά πολύ φθηνότερη και του χρόνου η κατάσταση θα είναι για εμάς αρκετά δύσκολη.

Από τώρα τουρ οπερέιτορς από το εξωτερικό, την Πολωνία για παράδειγμα, μας ζητούν εκπτώσεις και προσφορές”.

“Την επόμεη σεζόν θεωρώ ότι η κίνηση θα σταθεροποιηθεί και σε κάθε περίπτωση θα “κρατάμε μικρότερο καλάθι” μας είπε ο ξενοδόχος Νικηφόρος Λαμπρινός επισημαίνοντας και εκείνος τον μεγάλο ανταγωνισμό που θα έχουμε με άλλους προορισμούς και κυρίως την Τουρκία.

Σύμφωνα με το newmoney, σε μία πρόωρη εκτίμηση για το 2019, οι Γερμανοί tour operators εκφράζουν την εκτίμηση ότι το ρεκόρ του 2015 θα μπορούσε και πάλι να επιτευχθεί για τον τουρκικό τουρισμό, με τους Τούρκους ξενοδόχους να κεφαλοποιούν την εφετινή άνοδο και να έχουν ήδη εξασφαλίσει υψηλότερες τιμές σε (σ.σ. τις οποίες είχαν «ρίξει» τις προηγούμενες χρονιές), έχοντας την ευκαιρία να καλύψουν έτσι τις απώλειες των προηγούμενων ετών.

Κι ενώ οι ακτές της Τουρκίας προς την πλευρά του Αιγαίου φαίνεται ότι θα πιάσουν «ταβάνι» την επόμενη χρονιά, η Κωσταντινούπολη φαίνεται ότι θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος:

Η ζήτηση παραμένει σχετικά χαμηλά σε σύγκριση με το ρεκόρ των 12,4 εκατομμυρίων του συνόλου των ξένων επισκεπτών του 2015- κι αυτό παρά το γεγονός ότι η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη «πηγή» εισερχόμενου τουρισμού για την πόλη με 990 χιλ. επισκέπτες το 2017 από το σύνολο των 10,8 εκατομμυρίων με βάση τα επίσημα νούμερα.

Το βασικό «όπλο» θα είναι στην περίπτωση αυτή η χαμηλή λίρα, η οποία έχει κάνει την πόλη πολύ πιο φθηνή σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.

Επισημαίνεται εδώ ότι στο οκτάμηνο του 2018, η Κωσταντινούπολη ήταν από τους πλέον δημοφιλείς τουρκικούς προορισμούς με 8,87 εκατ. επισκέπτες και ακολούθησε η Αττάλεια με 8,75 εκατομμύρια.

Από το σύνολο των 27 εκατομμυρίων αφίξεων, που ανακοίνωσε για το διάστημα Ιανουαρίου- Αυγούστου 2018 το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της χώρας, οι Ρώσοι έρχονται πρώτοι με 4,18 εκατομμύρια τουρίστες στο οκτάμηνο, δεύτεροι οι Γερμανοί με σχεδόν 3 εκατομμύρια και τρίτοι οι Βρετανοί με 1,57 εκατ. επισκέπτες.

Γερμανοί οι καλύτεροι και πιο σταθεροί πελάτες μας

Ποιος πάει πού, πόσο μένει, πόσο ξοδεύει; Αυτή τη μελέτη που αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό ανά περιφέρεια και ανά αγορά το 2017, εκπόνησε το Insete Intelligence. Σημαντική είναι η παρουσία της Κρήτης.

Σύμφωνα με την μελέτη, οι περιφέρειες με τις μεγαλύτερες ροές εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης είναι η Κεντρική Μακεδονία, το Νότιο Αιγαίο, η Αττική, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά.

Το προφίλ των επισκεπτών διαφοροποιείται ανά περιφέρεια, με αποτέλεσμα η Κεντρική Μακεδονία να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων, ενώ το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη να υπερτερούν στα έσοδα – εισπράξεις.

Από την ανάλυση των βασικών δεικτών (δαπάνη ανά επίσκεψη, δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μέση διάρκεια παραμονής) προκύπτει ότι οι περιφέρειες που κατά κύριο λόγω δέχονται τουρισμό «Ήλιος και Θάλασσα», δηλαδή το Νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά, έχουν τις υψηλότερες τιμές και στους τρεις δείκτες.

➢Στις τρεις περιφέρειες, ο δείκτης δαπάνης ανά επίσκεψη κυμάνθηκε υψηλότερα σε σχέση με το μέσο όρο 458 € της Ελλάδας.

➢Η δαπάνη ανά επίσκεψη παρουσίασε αύξηση σε σχέση με το 2016 μόνο στο Νότιο Αιγαίο.

➢Στις Περιφέρειες που συνορεύουν με τις βαλκανικές χώρες παρατηρούνται οι χαμηλότερες ή από τις χαμηλότερες τιμές και στους τρεις δείκτες παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2016.

Οι 3 δημοφιλέστερες περιφέρειες για τη γερμανική αγορά, ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων είναι: η Kρήτη, η Κεντρική Μακεδονία και το Νότιο Αιγαίο.

Η βρετανική αγορά είναι μια από τις 3 σημαντικότερες αγορές σε 8 περιφέρειες, βάσει του αριθμού των επισκέψεων, σε 8 περιφέρειες βάσει των εισπράξεων και σε 8 βάσει του αριθμού των διανυκτερεύσεων. Είναι η σημαντικότερη αγορά από πλευράς εισπράξεων στην περιφέρεια Ιόνιων Νησιών, του Βορείου Αιγαίου και της Δυτικής Ελλάδας.

Έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (637 € έναντι 458 €) καθώς και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (78 € έναντι 68 €). Οι 3 δημοφιλέστερες περιφέρειες για τη βρετανική αγορά, ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, είναι: τα Ιόνια Νησιά, η Kρήτη και το Νότιο Αιγαίο. Η γαλλική αγορά είναι η τρίτη σημαντικότερη από πλευράς εισπράξεων.

Εμφανίζεται σε 4 περιφέρειες top-3, βάσει του αριθμού των επισκέψεων και εισπράξεων, ενώ εμφανίζεται 5 φόρες βάσει αριθμού διανυκτερεύσεων. Πρώτη θέση κατέχει μόνο στον αριθμό επισκέψεων στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (577 € έναντι 458 €) καθώς και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (81 € έναντι 68 €). Οι 3 δημοφιλέστερες περιφέρειες για τη γαλλική αγορά, ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων είναι: η Kρήτη, το Νότιο Αιγαίο και η Aττική.

Η ιταλική αγορά ανήκει στο top-3 σε 2 περιφέρειες, βάσει του αριθμού των επισκέψεων, των διανυκτερεύσεων αλλά και των εισπράξεων. Σε καμία περιφέρεια δεν κατέχει την πρώτη θέση.

Έχει χαμηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (453 € έναντι 458 €), γιατί έχει χαμηλότερη ημερήσια δαπάνη ( 63 € έναντι 68 €).

Οι 3 δημοφιλέστερες περιφέρειες για την ιταλική αγορά ως προς τον αριθμό των Διανυκτερεύσεων είναι: το Νότιο Αιγαίο, τα Ιόνια Νησιά και η Kρήτη.

Η ρωσική αγορά έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (605 € έναντι 458 €) καθώς και υψηλότερη ημερήσια δαπάνη (71 € έναντι 68 €). Οι 3 δημοφιλέστερες περιφέρειες για τη ρώσικη αγορά ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων είναι: το Νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και η Κεντρική Μακεδονία.

patris.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ