11.8 C
Chania
Wednesday, December 10, 2025

Στη Σούδα το USS Harry S. Truman μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο MV Bekitas

Ημερομηνία:

Η γάστρα του αεροπλανοφόρου USS Harry S. Truman (CVN-75) διατρήθηκε πάνω από την ίσαλο γραμμή κατά τη διάρκεια σύγκρουσης με εμπορικό τάνκερ την Τετάρτη, λίγο βόρεια της εισόδου της Διώρυγας του Σουέζ, σύμφωνα με πληροφορίες του USNI News.

Η πλώρη του φορτηγού πλοίου MV Bekitas-M συγκρούστηκε με την δεξιά πλευρά του Truman, αφήνοντας ένα μικρό ρήγμα στο πλάι του αεροπλανοφόρου πάνω από την ίσαλο γραμμή και διατρυπώντας τη γάστρα, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους του Ναυτικού.

Επιπλέον, το Ναυτικό έδωσε στη δημοσιότητα μια φωτογραφία την Παρασκευή που δείχνει ζημιές σε έναν εξωτερικό πρόβολο στο πίσω μέρος του δεξιού ανελκυστήρα αεροσκαφών, τις οποίες το USNI News αναφέρει ως πρόσθετες ζημιές πέρα από αυτές που βρίσκονται πιο πίσω στο πλοίο.

Εξωτερικές ζημιές του USS Harry S. Truman (CVN-75) όπως φαίνονται μετά από σύγκρουση με το εμπορικό πλοίο Besiktas-M ενώ επιχειρούσε κοντά στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Φωτογραφία: Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.

Μέχρι την Παρασκευή, το αεροπλανοφόρο έπλεε στην Ανατολική Μεσόγειο και σχεδίαζε να εισέλθει στο λιμάνι της Σούδας, ώστε μια ομάδα επιθεώρησης να αξιολογήσει τις επισκευές που απαιτούνται.

Δεν είναι σαφές πόσος χρόνος θα χρειαστεί για τις επισκευές, αλλά αξιωματούχοι ανέφεραν ότι στόχος είναι το Truman να συνεχίσει την αποστολή του. Το αεροπλανοφόρο και το συνοδευτικό αντιτορπιλικό USS Jason Dunham (DDG-109) επιχειρούσαν στην Ερυθρά Θάλασσα μαζί με τις υπόλοιπες μονάδες του Truman Carrier Strike Group, πριν ταξιδέψουν στην Ανατολική Μεσόγειο για επίσκεψη στη Ναυτική Βάση Σούδας, στην Ελλάδα.

Το αεροπλανοφόρο ανέμενε τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ πίσω στην Ερυθρά Θάλασσα, ανοιχτά του Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, όταν το περιστατικό συνέβη αργά το βράδυ της Τετάρτης. Το Besiktas-M, ένα φορτηγό πλοίο που είχε ήδη διασχίσει τη Διώρυγα του Σουέζ, κατευθυνόταν προς το λιμάνι Κωνστάντσα στη Ρουμανία, σύμφωνα με τα δεδομένα AIS του πλοίου πριν από τη σύγκρουση. Το Besiktas-M έχει μήκος άνω των 550 ποδιών και μεταφορική ικανότητα 53.000 τόνων.

Ο Sal Mercogliano, πρώην ναυτικός του Military Sealift Command και αναπληρωτής καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Campbell, δήλωσε την Παρασκευή στο USNI News ότι η τοποθεσία της ζημιάς υποδηλώνει ότι τα πλοία «προσπαθούσαν να αποφύγουν το ένα το άλλο στη γεμάτη από αγκυροβολημένα πλοία περιοχή βόρεια του Πορτ Σάιντ».

«Οι ζημιές στο Truman και οι εικόνες από το Besiktas επιβεβαιώνουν μια σύγκρουση μεταξύ των δύο πλοίων, με την πλώρη της δεξιάς πλευράς του φορτηγού πλοίου να έρχεται σε επαφή με την δεξιά πλευρά του Truman», δήλωσε.

«Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι εάν η πλώρη του φορτηγού πλοίου [χτύπησε] τη γάστρα του Truman και την έκταση της ζημιάς στον ανελκυστήρα και τη γάστρα του Truman».

Το Truman αναπτύχθηκε τον Σεπτέμβριο για αυτό που πιθανότατα θα είναι η τελευταία αποστολή του αεροπλανοφόρου πριν μεταφερθεί στη Newport News Shipbuilding της HII για τον μεσοζωής ανεφοδιασμό του με καύσιμο και τη γενική του ανακαίνιση.

Οι ζημιές και οι επισκευές στο Truman λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο συνεχιζόμενων εντάσεων μεταξύ των δυνάμεων των Χούθι στην Υεμένη και της προσπάθειας προστασίας των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν. Οι Χούθι έχουν σταματήσει τις επιθέσεις μετά την εκεχειρία μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ. Ωστόσο, η ηγεσία των Χούθι έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μπορεί να επαναλάβει τις επιθέσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα σχόλια του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με την απομάκρυνση των Παλαιστινίων από τη Γάζα, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων των Χούθι αυτή την εβδομάδα.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ