14.8 C
Chania
Friday, December 5, 2025

Στις 23 Μαρτίου ξεκινά η δίκη για τα Τέμπη

Ημερομηνία:

Στις 23 Μαρτίου 2026 θα ξεκινήσει η δίκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ημερομηνία όρισε ο ην ημερομηνία όρισε ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας σήμερα (14/10) το μεσημέρι.

Περισσότερα από τρία χρόνια μετά τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όταν δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά, η υπόθεση περνά στη δικαστική αίθουσα. Εκεί, θα αναζητηθούν οι ευθύνες για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.

Η δίκη αναμένεται να είναι μακρά και σύνθετη, καθώς περιλαμβάνει εκτενή δικογραφία, πολλαπλές τεχνικές εκθέσεις και δεκάδες μάρτυρες που θα κληθούν να καταθέσουν. Η δικαστική διαδικασία θα αποτελέσει κρίσιμη στιγμή και για τις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίες περιμένουν, την απόδοση των ευθυνών και την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία.

Η δίκη θα διεξαχθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λάρισα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο ο οποίος εδώ και αρκετούς μήνες.

Συνολικά 36 άτομα θα καθίσουν στο εδώλιο για ευθύνες ή παραλείψεις σχετιζόμενες με το δυστύχημα των Τεμπών. Από αυτούς, 33 αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος, ενώ οι υπόλοιποι 3 κατηγορούνται για πλημμελήματα.

Τα αδικήματα που περιλαμβάνονται στην εισαγγελική πρόταση είναι πέντε και αφορούν μεταξύ άλλων:

  • Επικίνδυνη παρέμβαση στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο, με αποτέλεσμα θάνατο πολλών ανθρώπων.
  • Πρόκληση βαριών σωματικών βλαβών σε επιβαίνοντες.
  • Πρόκληση κινδύνου για επιβάτες και τρίτους.
  • Παράβαση καθήκοντος.
  • Άλλες σχετικές παραλείψεις ή ευθύνες με βάση τη δικογραφία.

Οι κατηγορούμενοι προέρχονται από διάφορους φορείς:

  • Στελέχη του ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος) και της ΕΡΓΟΣΕ (υποδομές σιδηροδρομικού δικτύου).
  • Στελέχη της Hellenic Train.
  • Στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
  • Μέλη του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.
  • Επιπλέον κατηγορούμενοι είναι ο σταθμάρχης Λάρισας που ήταν υπεύθυνος κατά τη νύχτα του δυστυχήματος, καθώς και συνάδελφοί του και προϊστάμενοι.

Στην εισαγγελική πρόταση γίνεται αναφορά ότι ο σταθμάρχης είχε τεθεί σε αυτή τη θέση παρά τα όρια ηλικίας, και ότι άλλα στελέχη (π.χ. στην Hellenic Train) αντιμετωπίζουν πλημμελήματα όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή.

Τα μη πολιτικά πρόσωπα δικάζονται μέσω της κανονικής διαδικασίας ενώ οι πολιτικοί (π.χ. υπουργοί) εξετάζονται ξεχωριστά βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Κρήτη δεν έγινε “δούρρειος ίππος”: Το «ναυάγιο» της συνάντησης με Χατζηδάκη και η «παγίδα» του κοινωνικού αυτοματισμού

Η ματαίωση της πολυαναμενόμενης συνάντησης των εκπροσώπων του αγροτοκτηνοτροφικού...