12.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

Στο Ηράκλειο τα «Μετάλλια Τιμής» του Χανιώτη φωτογράφου Νίκου Μπασιά

Ημερομηνία:

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΔΟΥΚΟΣ ΜΠΟΦΩΡ 20 – ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΚΡΗΤΗ

Το παρελθόν είναι φάρος, δεν είναι λιμάνι. Συνεχίζουμε το ταξίδι…..

Ο Δήμος Πλατανιά συνεχίζοντας τις τιμητικές δράσεις για τους ήρωες του απελευθερωτικού αγώνα και με υψηλό αίσθημα πολιτιστικής παραγωγής, σε συνεργασία με την Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Κρήτης διοργανώνει και παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας «Μετάλλια Τιμής» του Νίκου Μπασιά στην Αίθουσα Τέχνης της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας Κρήτης.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2022, στις 20:30, στην Αίθουσα Τέχνης της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας Κρήτης στην οδό Δουκός Μποφώρ 20, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Την έκθεση επιμελούνται ο Διδάκτωρ της Ιστορίας της Τέχνης κ. Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος και ο Διευθυντής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον κ. Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης.

Η έκθεση παρουσιάζεται σε συνδιοργάνωση με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT 2022».

Η φωτογραφική σειρά «Μετάλλια Τιμής» του Νίκου Μπασιά αποτελείται από 30 φωτογραφίες διαφόρων διαστάσεων, παραγωγής 2021, εκτυπωμένες σε σύμμικτο, αρχειακό καμβά βαμβακιού, που δημιουργήθηκαν σε στούντιο ειδικά για να τιμηθούν οι ήρωες και οι πράξεις τους κατά την εξέλιξη της Επανάστασης του 1821.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Πλατανιά, κος Γιάννης Μαλανδράκης  «…η έκθεση «Μετάλλια Τιμής» έχει ήδη παρουσιαστεί στο Πολύκεντρο Βουκολιών του Δήμου Πλατανιά με ιδιαίτερη επιτυχία και η φιλοξενία της από την Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Κρήτης  είναι ο δεύτερος σταθμός της σε μια πολιτιστική διαδρομή που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η πρώτη παρουσίαση της έκθεσης έτυχε της επισκεψιμότητας μεγάλου αριθμού μαθητών γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την γνώση της ιστορίας μας μέσα από τα “πορτραίτα” ξεχωριστών ιστορικών προσωπικοτήτων».

Ο επιμελητής Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος σημειώνει: «Σε αυτή τη φωτογραφική του σειρά ο Νίκος Μπασιάς προβαίνει σ’ ένα ενδιαφέρον και ασυνήθιστο πείραμα. Φωτογραφίζει ζωγραφικά έργα του Νικολάου Γύζη, του Θεόδωρου Βρυζάκη, του Θεόφιλου και άλλων καλλιτεχνών, που καταγράφουν την επιτυχή έκβαση του αγώνα των Ελλήνων για ανεξαρτησία τους το 1821και κυκλοφορούν ευρέως στα βιβλία και στα αναμνηστικά λευκώματα. Με τις περισσότερες από αυτές τις εικόνες που φωτογραφίζονται, το κοινό έχει μια εξοικείωση διότι τις έχει δει πολλές φορές. Ο Μπασιάς φωτογραφίζει τις εικόνες αφού τις βγάζει από την κατάψυξη διαμορφώνοντας ένα στρογγυλό πλαίσιο πάγου έτσι ώστε να ανακαλούν τη μορφή του Μεταλλίου Τιμής. Αυτό που ωστόσο είναι εντυπωσιακό με τον Μπασιά είναι ο τρόπος που στήνει τις φωτογραφίες του σα νεκρές φύσεις, τοποθετώντας δίπλα τους readymades, έτοιμα αντικείμενα, καθιστώντας τις φωτογραφίες του «θεωρητικά αντικείμενα», ετερογενή έργα ή εργαλεία αποδόμησης της καθιερωμένης και κατεστημένης φωτογραφικής πρακτικής που στηρίχθηκε στην αξία της αυτονομίας του μέσου».

Η έκθεση συνοδεύεται από έγχρωμο δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά, αγγλικά) στον οποίο παρουσιάζονται τα συμμετέχοντα έργα μαζί με κείμενα τεκμηρίωσης, αναλύσεις και σχόλια του καλλιτέχνη και των επιμελητών καθώς και καλωσορίσματα του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νικολάου Καλογερή και του Δημάρχου Πλατανιά, κ. Ιωάννη Μαλανδράκη.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή στην Αίθουσα Τέχνης της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας Κρήτης (Δουκός Μποφώρ 20, Ηράκλειο, Κρήτη) από Δευτέρα έως Παρασκευή 19:00-21:00 (Σάββατο & Κυριακή κλειστά), μέχρι 27.7.2022 με Ελεύθερη Είσοδο.

Στη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης και σε κάθε επίσκεψη στην Αίθουσα Τέχνης της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας Κρήτης θα τηρούνται όλα τα ισχύοντα μέτρα για την προάσπιση της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα αντίστοιχα πρωτόκολλα.

Ο Νίκος Μπασιάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956 και σπούδασε στο ΦυσικόΤμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλ­ληλα με την καλλιτεχνική του δραστηριότητα εργάζεται ως καθηγητής Φυ­σικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ασχολείται με τη φωτογραφία πε­ρισσότερα από είκοσι χρόνια. Έχει παρακολουθήσει διεθνή φωτογραφικά σεμινάρια και διαλέξεις. Έχει τιμηθεί με περισσότερα από είκοσι βραβεία, πολλά από αυτά χρυσά, σε διεθνείς διαγωνισμούς φωτογραφίας. Πολλές φωτογραφίες του έχουν αποσπάσει τιμητικές διακρίσεις και περισσότερες από πεντακόσιες έχουν αναρτηθεί σε εκθέσεις και καλλιτεχνικές διοργανώ­σεις σε όλο τον κόσμο. Έχει παρουσιάσει το φωτογραφικό του έργο σε τρεις ατομικές εκθέσεις και σε περισσότερες από πενήντα ομαδικές στην Ολλαν­δία, Ρουμανία, Σερβία, Τατζικιστάν, Ουκρανία, Τσεχία, Βρετανία, Ινδία και Ελλάδα. Έργα του έχουν δημοσιευτεί στον Ελληνικό Τύπο. Δημιούργησε τη φωτογραφική ομάδα «Οραστές» στη οποία δίδαξε φωτογραφία σε μαθητές Γυμνασίου και ως επιμελητής οργάνωσε τις εκθέσεις τους. Έχει προσκληθεί να συμμετάσχει ως κριτής σε πολλούς διαγωνισμούς φωτογραφίας. Του έχει απονεμηθεί ο τιμητικός τίτλος «Excellence» από την Διεθνή Ένωση Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας (FIAP) και ο τιμητικός τίτλος Crown-2 από την Διεθνή Ένωση Φωτογραφίας (GPU). Έργα του βρίσκονται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον, στο Ίδρυμα Κερκυραϊκής Κλη­ρονομιάς, στο Δήμο Πλατανιά και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και δημιουργεί στα Χανιά της Κρήτης.

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Κρήτης ιδρύθηκε το 1964 στο Ηράκλειο από κάποιους φίλους με κοινή αγάπη για την φωτογραφία. Η διαδρομή δύσκολη και μεγάλη, ένα σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με πάνω από 200 ενεργά μέλη. Στόχος της, η διάδοση της τέχνης της φωτογραφίας και η διδασκαλία τόσο της τεχνικής όσο και της αισθητικής της με τη διοργάνωση σεμιναρίων και εκθέσεων φωτογραφίας. Στα χρόνια που πέρασαν, αλλά και σήμερα, γίνεται συστηματική και ουσιαστική δουλειά στη δημιουργία αξιόλογων εργασιών και φωτογραφιών από τα ταλαντούχα μέλη της ΕΦΕΚ. Στις πιο χαρακτηριστικές φωτογραφικές σειρές που δημιουργούνται συμπεριλαμβάνονται τα σκληρά πορτραίτα ηλικιωμένων ανθρώπων μπροστά σε μαύρο φόντο, τη λεγόμενη «Κρητική Σχολή Φωτογραφίας», που πρωτοστατεί στους διεθνείς διαγωνισμούς αποσπώντας διαδοχικά βραβεία. Σημαντική δράση και προσφορά της ΕΦΕΚ είναι η λειτουργία τμήματος αρχαρίων φωτογράφων από το 1980. Τα σεμινάρια αυτά πραγματοποιούνται χωρίς καμία διακοπή από τότε έχοντας εκπαιδεύσει και μυήσει στην τέχνη της φωτογραφίας περισσότερα από 2000 άτομα.

 

 

Το πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT – Εικαστικές Διαδρομές» υλοποιείται από το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον» σε συνεργασία με την Πε­ριφερειακή Ενότητα Χανίων, όλους τους Δήμους του Νομού Χανίων και από τους Πολιτιστικούς Φορείς που έχουν σκοπό τη διερεύνηση και ανά­πτυξη του Πολιτισμού και των Καλών Τεχνών σε ολόκληρο το Νομό Χανίων.

Στόχος του προγράμματος «ΧΑΝΙaRT – Εικαστικές Διαδρομές» είναι να αναδείξει ο Νομός Χανίων το εικαστικό δυναμικό του και να καταστεί ένα από τα σημαντικότερα κέντρα εικαστικών δράσεων της Ελλάδας, μια αρένα νέων καλλιτεχνικών τάσε­ων και ένα φόρουμ εικαστικού διαλόγου και δημι­ουργίας, ένα χωνευτήρι αλληλεπιδράσεων μεταξύ των γηγενών πολιτιστικών αξιών και των διεθνών ρευμάτων πρωτοπορίας, το βήμα παρουσίασης των εικαστικών δράσεων και αναζητήσεων, τόσο για τους καταξιωμένους Δασκάλους της Τέχνης, όσο και τους ταλαντούχους Νέους Δημιουργούς.

 Παράλληλα με την προβολή του τόπου μας και την ανάδειξη του ντόπιου πολιτιστικού δυναμικού, στόχος παραμένει η κατασκευή ενός διαδραστικού δικτύου επικοινωνίας μεταξύ όλων των Κρητών Εικαστικών Δημιουργών, της τοπικής κοινωνίας, της ευρύτερης καλλιτεχνικής κοινότητας και του παγκόσμιου πολιτιστικού ιστού.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ....

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε...