14.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Στο πακέτο Γιουνκέρ η ολοκλήρωση του “στοιχειωμένου” ΒΟΑΚ- Τί προωθούν υπουργείο και περιφέρεια

Ημερομηνία:

Προτεραιότητα για το Υπουργείο η προώθηση και ολοκλήρωση των έργων της Κρήτης, τόνισε ο Υπουργός ΥΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη του στην ΕΡΑ Χανίων

Προωθείται η ολοκλήρωση των έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) τόνισε ο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΑ Κρήτης και τη δημοσιογράφο κ. Κατερίνα  Πολύζου. Ο κ. Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά, ότι « ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο και ότι συγκαταλέγεται στις προτάσεις που έχουν σταλεί για ένταξη και χρηματοδότηση στο πακέτο Γιουνκέρ».

Με αφορμή το γεγονός ότι ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης έδωσε οριστική λύση για την επανεκκίνηση και ολοκλήρωση του πολύπαθου οδικού έργου Ηράκλειο-Μεσαρά, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις για το σύνολο των έργων της Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι:

«Είμαστε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε δώσει στον ελληνικό λαό και τους Κρητικούς. Η Κρήτη είναι μία περιοχή που είναι ριγμένη στις υποδομές της, για αυτά που έχει προσφέρει στη χώρα.  Κι αυτά δεν είναι υποσχέσεις. Το δείχνουμε με συγκεκριμένα έργα».

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

Δημοσιογράφος: Επιτέλους η γη κινείται, θα μπορούσε να είναι ο υπότιτλος της θεματικής που θα προσεγγίσουμε αμέσως με καλεσμένο μας τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και δικτύων τον κ. Χ. Σπίρτζη. Καλή σας ημέρα κ. υπουργέ. Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συμμετοχή σας. Καλημέρα από την Κρήτη.
Υπουργός: Καλημέρα και καλημέρα σε όλους.
Δημοσιογράφος:  Λοιπόν, κ. υπουργέ επιτέλους κάτι ευχάριστο, ένα έργο το οποίο είχε ουσιαστικά απενταχθεί από την προένταξή του στο ΕΣΠΑ ύψους 47 εκατομμυρίων ευρώ, κινδύνευε να χαθεί και είναι ένα έργο κρίσιμο αφού αφορά στον βόρειο οδικό άξονα και τον δρόμο Πάνορμο – Εξάντη. Ψάχνατε μία πολιτική ουσιαστικά λύση, τη βρήκατε, τα καταφέρατε, έπεσαν υπογραφές.
Υπουργός: Ναι, ψάχναμε μία διαδικαστική λύση και σε αυτό και στο επόμενο έργο που αφορά τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης. Μία διαδικαστική λύση η οποία θα ήταν νόμιμη, δεν θα είχαμε άλλα προβλήματα στην εξέλιξη του έργου και του διαγωνισμού, γιατί αυτά που παραλάβαμε κυρία Πολύζου ήταν έργα που ήταν πραγματικά κολλημένα, ήταν ένα σύστημα δημοσίων έργων που το μόνο που δεν εξυπηρετούσε ήταν το δημόσιο συμφέρον και τον πολίτη και πολλές εξαγγελίες, πολλά λόγια, χωρίς ουσιαστικό έργο για τους πολίτες. Στο συγκεκριμένο έργο είναι ο δρόμος που πηγαίνει στη Μεσαρά, είναι ένα έργο πραγματικά συνδεδεμένο με την παραγωγική ανασυγκρότηση της Κρήτης και με τον πρωτογενή τομέα. Ένα έργο που έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Δυστυχώς με αυτά που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν βγάλει δύο διαγωνισμούς, δύο εργολαβίες, που αν δει κανείς το χάρτη με τα κενά που είχαν, τις κακοτεχνίες που είχαν, πραγματικά θα απορήσει πως είναι δυνατόν να γίνονται τέτοια δημόσια έργα στη χώρα.
Δημοσιογράφος: Το έχουμε δει όμως αυτό το έργο κ. υπουργέ. Το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά. Δυστυχώς και έχουν και δαπανηθεί ή και απωλεσθεί ποσά, λόγω της κακοδιαχείρισης και της ας το πούμε ήπια αδιαφορίας γύρω από το θέμα, της πολιτικής αμέλειας, ας το πούμε έτσι.
Υπουργός: Ναι. Ας το πούμε έτσι κομψά. Δεν είναι όμως το μόνο έργο που είναι σε αυτή την κατάσταση. Είναι πολλά έργα σε αυτή την κατάσταση. Είναι στο Ρέθυμνο, υπάρχουν δύο αντίστοιχα έργα, το ένα πολύ σύντομα θα το ξεκολλήσουμε και εκείνο για να μπορέσει να υλοποιηθεί, και το δεύτερο θα βρούμε πρόσθετη χρηματοδότηση επίσης για να ολοκληρωθεί. Είναι πρωτοφανές ακόμη και σε ένα έργο που είναι μία γέφυρα να σταματάει στη μέση η γέφυρα. Αυτά δεν γίνονται πουθενά. Πραγματικά δεν γίνονται πουθενά.
Δημοσιογράφος: Σταμάτησε στη μέση η γέφυρα; Μπορείτε να πείτε στον κόσμο, στους πολίτες που μας ακούνε πως γίνεται αυτό το μαγικό πράγμα στην Ελλάδα ;
Υπουργός: Ναι. Πως να γίνει. Όταν υπάρχει ένα σύστημα έργων το οποίο επιτρέπει και διαδικαστικά αλλά και στον τρόπο που προβλέπονται οι αμοιβές και στον τρόπο που προβλέπεται η επίβλεψη, να παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα, καταλαβαίνετε πάρα πάρα πολύ καλά τι γίνεται. Λοιπόν, εμείς είμαστε αποφασισμένοι πρώτον να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε δώσει στον ελληνικό λαό και στους Κρητικούς. Η Κρήτη είναι μία περιοχή που είναι ρηγμένη για τις υποδομές της, για αυτά που έχει προσφέρει στη χώρα και αυτά δεν είναι υποσχέσεις. Το δείχνουμε με συγκεκριμένα έργα παρότι πολλοί από αυτούς που έχουν ευθύνες για την προηγούμενη περίοδο, σε πολιτικό επίπεδο, κινδυνολογούν λέγοντας ότι δεν θα ολοκληρωθούν τα έργα, έχουν σταματήσει τα έργα, έχουν απενταχθεί τα έργα και δεν θα γίνουν, διαγράφοντας όλη την ιστορία και τις ευθύνες που είχαν μέχρι σήμερα.
Δημοσιογράφος: Κύριε Σπίρτζη δεν ξέρω, καλά, δεν θέλω να ασχοληθούμε με το σκέλος των πολιτικών και πιθανώς ποινικών ευθυνών, γιατί είναι ένα πολύ τεράστιο πεδίο αυτό στην Ελλάδα για να το κουβεντιάσουμε σήμερα, θα ήθελα όμως να μας πείτε κύριε υπουργέ πως μπορεί γιατί, είχατε, ήταν μια μέρα πολύ γεμάτη χθες για την Κρήτη, είχατε μια συνάντηση και με τον κ. Αρναουτάκη ο οποίος συμφωνήθηκε μέσα σε ένα κοινό μέτωπο περιφέρειας και υπουργείου να γίνει μία επαφή εκ νέου με την τράπεζα ευρωπαϊκών επενδύσεων προκειμένου να ξεκλειδώσει και ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης.
Υπουργός: Ναι. Κυρία Πολύζου δεν έχουμε σταματήσει με την περιφέρεια Κρήτης και με τους φορείς της Κρήτης να συνεργαζόμαστε. Μάλιστα έχω κατέβει τρεις φορές, είχαμε στενή συνεργασία και με τον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης και με τον δεύτερο. Αυτό που έχουμε πει είναι ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, έχουμε έναν προγραμματισμό για τα έργα που βρήκαμε κολλημένα και στην κατάσταση που τα βρήκαμε σαν το δρόμο της Μεσαρά, το ένα είναι αυτό, το δεύτερο είναι ότι ανεξάρτητα από το μεγάλο έργο και την προετοιμασία που κάνουμε που είναι ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, πρέπει να βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση σε συγκεκριμένα σημεία του βόρειου οδικού άξονα και σε συνθήκες οδικής ασφάλειας που πρέπει να υπάρχουν. Δεν μπορεί να χάνεται κόσμος, συμπολίτες μας κάθε μέρα από ατυχήματα που γίνονται. Επομένως εκεί πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε. Έχουμε βρει τα χρήματα και πολύ σύντομα θα υλοποιηθεί και αυτό. Είμαστε και σε συνεργασία με την περιφέρεια. Και το τρίτο είναι ο κοινός αγώνας που έχουμε να δώσουμε όλοι προκειμένου να ενταχθεί και να βρεθεί χρηματοδότηση για το έργο του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης.
Δημοσιογράφος: Χωρίς διόδια όπως λέει ο κ. Αρναουτάκης. Με άλλα αντισταθμιστικά.
Υπουργός: Χωρίς διόδια και θα εξηγήσω το γιατί. Αυτό δεν θα γίνει σε μία λογική αν θέλετε παλαιοκομματικού τύπου για την Κρήτη. Η νησιωτική Ελλάδα έχει ένα πολύ μεγάλο βάρος σε σχέση με το κόστος και των προϊόντων που παράγει αλλά και των προϊόντων που πηγαίνουν εκεί. Είναι το μεταφορικό κόστος, τουλάχιστον το μεταφορικό κόστος. Έχουμε ζητήσει και θέτουμε σε όλες τις πολιτικές μας όποτε συναντιόμαστε με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τα ευρωπαϊκά όργανα ότι πρέπει να βρεθεί ένα ισοδύναμο μέτρο που να μπορεί να επιτρέπει στη νησιωτική περιοχή της χώρας να αναπτυχθεί, να εφαρμόσει τις πολιτικές που πρέπει να εφαρμόσουμε. Δεν μπορεί στη νησιωτική Ελλάδα οι δρόμοι να είναι, αν μη τι άλλο, να επιβαρύνουμε δηλαδή αυτό το κόστος, το  μεταφορικό κόστος των προϊόντων που παράγονται ή που πηγαίνουν προς τη νησιωτική Ελλάδα με ακόμη μεγαλύτερα βάρη σε σχέση με τα διόδια και την οδοποιία που θα γίνει εκεί. Και αυτό προσπαθούμε να εφαρμόσουμε σαν πολιτικοί και να το επεκτείνουμε. Άρα μακριά από εμάς οι λογικές και οι πολιτικές του παλαιοκομματισμού, ότι το κάνουμε επιλεκτικά για μια περιοχή. Το κάνουμε γιατί η νησιωτική Ελλάδα πρέπει να βρει πολλά ισοδύναμα για να είναι ανταγωνιστική, για να μπορεί να προχωρήσει στην παραγωγική ανασυγκρότηση και η νησιωτική Ελλάδα.
 Δημοσιογράφος: Καλά, είναι λάθος εκατέρωθεν να λέμε γιατί γίνεται ένα έργο κάπου γιατί άλλα πράγματα εξυπηρετεί, άλλες ανάγκες.
Υπουργός : Σε σχέση με τα διόδια το λέω.
Δημοσιογράφος: Ναι το ξέρω αυτό που λέτε. Απλώς να συμπληρώσουμε ότι πρέπει να γίνονται έργα σύνδεσης της Ελλάδας με τον έξω κόσμο, έργα που διευκολύνουν την ασφάλεια πρώτον αλλά και ενισχύουν αυτό που λέμε προσβασιμότητα μέσω των μετακινήσεων άρα και επιχειρηματικότητα και συναλλαγές. Υπάρχει ένα πολύπλευρο όμως δράσεων κύριε υπουργέ μου αν μου δίνετε δύο ακόμα λεπτά, μια γενική έτσι προσέγγιση θέλω να κάνουμε, ένα πολύπτυχο δράσεων με έδρα τον ΒΟΑΚ που λέγεται δομές σε λιμάνια, σε δίκτυα άλλων μεταφορών, αεροπλοϊα κλπ. Υπάρχουν αιτήματα που έχουν να κάνουν με το υπουργείο σας, τα περίφημα υδροπλάνα τα οποία εγκαινίασε ο κ. Βουλγαράκης, το θυμάμαι σαν σήμερα, επί Κ. Καραμανλή και δεν υπάρχουν. Μπορεί να ανταπεξέλθει κάτω από τόσο κρίσιμες πιέσεις και περικοπές η χώρα μας και σε αυτές τις προκλήσεις ώστε να δημιουργηθεί ένα πολύπτυχο, πολύπλευρο αναπτυξιακών δράσεων ;
Υπουργός: Ναι μπορεί να ανταποκριθεί. Μπορεί παρά τις δυσκολίες που έχουμε. Αν έχουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο, μια συγκεκριμένη ιεράρχηση για τα έργα, αν έχουμε θεσμικά κατοχυρωθεί για να μην έχουμε όλο αυτόν τον άθλιο τρόπο που υλοποιούσαν τα έργα, αν δεν λέμε λόγια ότι εγκαινιάζουμε δρόμους και υδατοδρόμια αλλά ποτέ δεν θα τα δούμε οι Έλληνες πολίτες, άρα είναι αναποτελεσματικό σύστημα. Μπορούμε να το κάνουμε, ναι. Πιστεύω ότι η Κρήτη θα αποτελέσει πρότυπο σε αυτή την προσπάθεια και σε αυτό θέλω να ευχαριστήσω του Κρητικούς, τους θεσμούς της Κρήτης, και το λέω αυτό γιατί η Κρήτη σε θεσμικό επίπεδο έχει σχέδιο. Δεν πάει κύμα το κύμα. Έχει πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και για τις υποδομές που της λείπουν και για τους τομείς και τους τρόπους που μπορεί να πετύχουμε την οικοδόμηση μιας παραγωγικής δομής. Πιστεύω λοιπόν ότι με συγκεκριμένα έργα και συγκεκριμένη ιεράρχηση μπορούμε να βρούμε τους τρόπους και χρηματοδότησης και υλοποίησης αυτών των έργων.
Δημοσιογράφος: Θέλω κ. υπουργέ να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ. Μόνο μια τελευταία ερώτηση, πως προγραμματίζετε αυτό το κοινό μέτωπο σε σχέση με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων, θα υπάρξει επίσκεψη προφανώς και εκ νέου αίτημα, θα επικαιροποιηθεί το αίτημα της περιφέρειας μαζί με το υπουργείο;
Υπουργός: Έχει επικαιροποιηθεί το αίτημα της περιφέρειας προς το υπουργείο και το υπουργείο στις προτάσεις που έχει στείλει για χρηματοδότηση και ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ είναι και ο ΒΟΑΚ. Είναι από τις πρώτες προτεραιότητες που έχουμε. Επομένως πιστεύουμε ότι με τη στενή συνεργασία που θα έχουμε το προσεχές διάστημα με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων, με την τεκμηρίωση που θα δώσουμε και εμείς και η περιφέρεια θα είναι πολύ επαρκής και η προετοιμασία και η ωρίμαση των έργων για να καταφέρουμε να το εντάξουμε εκεί. Να ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή ολοκληρώθηκε μία πολύ μεγάλη δουλειά που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια, δηλαδή  να ξέρουμε ποια σημεία του βόρειου οδικού άξονα έχουν μελετηθεί, ποια βρίσκονται σε καθεστώς προετοιμασίας, δηλαδή έχει ανατεθεί η μελέτη ή προγραμματίζεται να ανατεθεί, και σε ποια δεν έχουμε τίποτα. Δεν ξέραμε ούτε αυτό. Αυτό έχει ολοκληρωθεί, επομένως μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι τα αδύνατα σημεία για να ωριμάσουμε αυτό το έργο, να ενταχθεί και να προχωρήσουμε στη συνέχεια στη διεκδίκηση υλοποίησής του με πολύ σημαντικά ποσοστά επιτυχίας.
Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ θέλω πάρα πολύ να σας ευχαριστήσω και για τον χρόνο που διαθέσατε και για την πολύτιμη πληροφόρηση, να είστε καλά, ευχόμαστε πραγματικά μέσα από την καρδιά μας να συνεχίσετε να κινείτε τα νήματα όπως τα κινείτε μέχρι σήμερα γιατί είναι θεαματικός ο τρόπος που απεμπλέκετε έργα διασώζοντας πολύτιμους πόρους και ταυτόχρονα δίνοντας μία ελπίδα, μια προοπτική σε μία δύσκολη περίοδο για την πατρίδα. Να είστε καλά.
Υπουργός: Ευχαριστώ κυρία Πολύζου. Καλημέρα σας. Καλημέρα στην Κρήτη.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ