Συγκλονιστικά συμπεράσματα από μελέτη του ΣΥΣΜΕΔ
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Η μελέτη που δημοσιοποίησε ο ΣΥΣΜΕΔ απεικονίζει τη φτωχοποίηση στην οποία “καταδικάστηκαν” αναίτια οι στρατιωτικοί με αριθμούς. Όσο και να θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια και τα αυτιά μας στην κραυγή απόγνωσης των στρατιωτικών οι αριθμοί δεν κάνουν ποτέ λάθος.
Σύμφωνα, πάντα, με τη μελέτη οι μειώσεις που έχουν υποστεί τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων από το 2010 μέχρι και σήμερα είναι ανάλογα με την οικογενειακή τους κατάσταση οι εξής:
α. Άγαμος από 5.130 € (34,1%) έως 8.643 € (41,1%).
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά από 7.887 € (40,2%) έως 9.456 € (41,3%).
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από 8.615 € (41,2%) έως 11.654 € (42,8%).
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από 9.160 € (41%) έως 32.133 € (50,9%).
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από 11.458 € (44,4%) έως 21.378 € (49,3%).
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από 13.096 € (45,3%) έως 21.485 € (49,2%).
Για όσους δε υπηρετούν στην παραμεθόριο οι ανωτέρω μειώσεις διαμορφώνονται ως κάτωθι:
α. Άγαμος από 6.677 € (39,4%) έως 10.201 € (44,5%).
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά από 9.443 € (43,8%) έως 11.016 € (44,4%).
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από 10.170 € (44,6%) έως 13.620 € (46,1%).
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από 10.716 € (44,2%) έως 33.738 € (51,9%).
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από 13.206 € (47,3%) έως 22.613 € (50,5%).
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από 14.657 € (47,5%) έως 23.027 € (50,6%).
Από την παρατήρηση των ανωτέρω στοιχείων, προκύπτει ότι όσο αυξάνεται ο αριθμός των μελών της οικογενείας, αλλά και τα χρόνια υπηρεσίας τόσο αυξάνονται οι περικοπές των πληρωτέων αποδοχών. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τη μελέτη, κυρίως στις διαδοχικές μειώσεις των αφορολόγητων ορίων των παιδιών, μέχρι και της πλήρους κατάργησής των από 01/1/2013, αλλά και στην τροποποίηση της φορολογικής κλίμακας, η οποία εξομάλυνε προς τα πάνω τους συντελεστές φορολόγησης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Έτσι όσοι είχαν περισσότερα από δύο παιδιά, είδαν να θυσιάζονται δύο ολόκληροι μισθοί, στο βωμό της «φορολογικής μεταρρύθμισης και της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης».
Η δε κατάργηση των Παγίων Ημερών Εκτός Έδρας που δίδονταν ως αποζημίωση μέρους των δεδουλευμένων και πέραν των καθοριζομένων από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία υπερωριών, επέφερε μείωση του συνολικού ετήσιου εισοδήματος των στρατιωτικών κατά μέσο όρο 5%. Μικρότερη ήταν η μείωση που προκλήθηκε από την κατάργηση των δώρων και επιδομάτων αδείας η οποία όμως σε κάθε περίπτωση ισοδυναμεί με έναν σημερινό μηνιαίο μισθό.
Ιδιαίτερης προσοχής θα πρέπει να τύχουν οι επιπτώσεις που έχει στις μισθολογικές προαγωγές των αξιωματικών, η από 01/1/2012 εφαρμογή της νέας βαθμολογικής εξέλιξης, που επιβάλλει ο ν.3883/2010.
Παρατηρώντας κανείς τα ποσά και τα ποσοστά των μειώσεων, που αναφέρονται στους πίνακες της μελέτης, αναρωτιέται για το αρχικό ύψος των μισθών στους οποίους αυτές εφαρμόστηκαν, αλλά και για το αν δικαιολογείτο μια τέτοιας έκτασης περικοπή.
Την απάντηση έρχεται να δώσει το «Β» μέρος της μελέτης, το οποίο και συγκρίνει τις σημερινές αποδοχές των στρατιωτικών με το όριο κινδύνου της φτώχειας, όπως αυτό καθορίζεται για κάθε είδος νοικοκυριού από τα δημοσιευθέντα δελτία τύπου, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Ο σχετικός πίνακας καταρρίπτει κατά τρόπο απόλυτο τον μύθο του προνομιακού ειδικού μισθολογίου και αποδεικνύει καταφανώς το αδικαιολόγητο των επιβληθεισών περικοπών στις αποδοχές των Ελλήνων στρατιωτικών. Συνοπτικά η μέση ποσοστιαία διαφορά με το κατώφλι κινδύνου φτώχειας είναι για κάθε είδος νοικοκυριού η εξής:
α. Άγαμος 35,7%.
β. Έγγαμος χωρίς παιδιά 5,8%.
γ. Έγγαμος με 1 παιδί από -6,2% έως 5,4%.
δ. Έγγαμος με 2 παιδιά από -8,9% έως -17,1%.
ε. Έγγαμος με 3 παιδιά από -16,4% έως -23%.
στ. Έγγαμος με 4 παιδιά από -26,4% έως -32%.
Τα ανωτέρω ποσοστά είναι ακόμη μεγαλύτερα στα χαμηλόβαθμα στελέχη και κυμαίνονται στο -28% ξεπερνώντας πολλές φορές και το -40% κάτω από το όριο της φτώχειας.