12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Έπεσαν οι υπογραφές για το νέο Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι – Θα συμβάλλει στην οικονομία – αναπτυξη και θα μεταβάλει καθοριστικά τη θέση του νησιού στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών, λέει ο Αρναουτάκης

Ημερομηνία:

Στην σημαντικότητα του νέου αναπτυξιακού έργου του Διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου, αναφερθηκε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, μιλώντας σημερα στο Καστέλι του Δήμου Μινωα, στην εκδηλωση υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης για την μελέτη κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία  του αεροδρομίου παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, Βουλευτών, Δημάρχων, τοπικών φορεων, των αναδόχων της κατασκευάστριας εταιρείας.

Νωρίτερα προσερχόμενος ο κ. Αρναουτακης στην εκδηλωση της υπογραφής ειχε συνομιλία με τους διαδηλωτές έξω απο το Δημοτικό κτηριο και στη συνεχεια στην διάρκεια της ομιλίας του μετέφερε το αίτημα τους και  ζήτησε απο τον  Υπουργό Μεταφορών να τους δεχτεί σε διάλογο.

Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης για την υπογραφή της σύμβασης για το μεγαλο έργο, αφου καλωσόρισε ολους, ειπε στην ομιλία του:

“Η σημερινή ημέρα αποκτά ιδιαίτερη σημασία για την Περιφέρεια Κρήτης, για όλους τους Κρητικούς. Σήμερα ξεκινά και επίσημα ένα μεγάλο ταξίδι, ένα ταξίδι από την Κρήτη στον κόσμο, με σταθμό το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου, εδώ στο Καστέλλι.

Με την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου η Κρήτη ολόκληρη αποκτά μια νέα αναπτυξιακή ταυτότητα.

Το αποτύπωμα αυτού του μεγάλου έργου θα μεταβάλει καθοριστικά τη θέση του νησιού στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών. Με βεβαιότητα πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο υποδομής, ένα έργο που αποδεικνύει πως όταν λαμβάνονται οι κατάλληλες αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο, μπορούν να προκύψουν σημαντικά οφέλη για ολόκληρη την κοινωνία.

Για την Περιφέρεια Κρήτης το νέο αεροδρόμιο:

• δίνει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Κρήτης σε ετήσια βάση
• αναβαθμίζει το γεωστρατηγικό ρόλο του νησιού
• και ταυτόχρονα αποτελεί μια σημαντική επένδυση που θα προσφέρει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας σε σταθερή και μόνιμη βάση για τα επόμενα χρόνια.

Την ίδια στιγμή εκφράζουμε την πάγια θέση μας, πως για τέτοια μεγάλα έργα υποδομής θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και να ικανοποιούνται, στο μέτρο του εφικτού, οι ανάγκες και τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.

Με αυτό το δεδομένο τονίζουμε για μια ακόμη φορά πως το έργο θα πρέπει να είναι περιβαλλοντικά βιώσιμο. Θα πρέπει σε όλα τα στάδια να τηρηθεί η κείμενη νομοθεσία, να διασφαλιστεί παράλληλα ότι οι ιδιοκτήτες των εκτάσεων που θα απαλλοτριωθούν θα αποζημιωθούν με τρόπο δίκαιο και αντικειμενικό.

Αγαπητέ Υπουργέ,φίλες και φίλοι

Από σήμερα η ευρύτερη περιοχή του Καστελλίου εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά. Μια αναπτυξιακή πορεία που δεν θα συμπεριλαμβάνει μόνο το έργο του αεροδρομίου, αλλά που θα πρέπει να συνοδεύεται και από την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου, κατάλληλου και ικανού να εξυπηρετήσει τα εκατομμύρια των επιβατών που σε ετήσια βάση θα ταξιδεύουν από το νέο αεροδρόμιο. Την ίδια στιγμή κρίνεται απαραίτητη και η κατάρτιση μιας αναπτυξιακής στρατηγικής για την περιοχή τα επόμενα χρόνια, την υλοποίηση της οποίας θα στηρίξει η Περιφέρεια Κρήτης.

Κλείνοντας, και αφού συγχαρώ τους μελετητές, το αρμόδιο Υπουργείο, το Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τα στελέχη που θα αναλάβουν την ευθύνη της κατασκευής για την άριστη συνεργασία που έχουμε μέχρι σήμερα, να επαναλάβω πως με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου γίνεται πράξη η στρατηγική μας προτεραιότητα για ολοκληρωμένη ανάπτυξη που προωθούμε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια στην Περιφέρεια Κρήτης.”

Νωρίτερα ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Ζαχαρίας Καλογεράκης σε δηλώσεις του τόνισε ότι:

“Ο Δήμος μας επιλέχθηκε να φιλοξενήσει ένα μεγάλο, εθνικής εμβέλειας, έργο. Σήμερα είναι μέρα – σταθμός για ολόκληρη την Κρήτη. Είναι ένα όνειρο που γίνεται πράξη, χάρη στις συστηματικές ενέργειες του παριστάμενου Υπουργού. Το έργο θα επαναπροσδιορίσει τα οικονομικά δεδομένα της περιοχής. Στόχος μας να αυξήσουμε τα θετικά από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου”

Στην τελική ευθεία το πολυσυζητημένο αεροδρόμιο

Ο κ. Καπουρ, εκπρόσωπος της κοινοπραξίας «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited, ανέφερε χαρακτηριστικά:

“Όποτε έρχομαι στην Ελλάδα εκπλήσσομαι από τις ομοιότητες της πολιτικής ηθικής της χωρας μου, της Ινδίας με την Ελλάδα. Έχουν πολλά κοινά οι αρχαίες κουλτούρες τους. Τα αεροδρόμια της εταιρείας μας είναι από τα καλύτερα στον κόσμο. Δεσμευόμαστε να παραδώσουμε ένα project Παγκοσμίου εμβέλειας, που θα αυξήσει τον τουρισμό της Ελλάδας.

“Το αεροδρόμιο δεν είναι δικό μας, αλλά και δικό σας. Επιδιώκουμε να έχουμε μια καλή σχέση και συνεργασία με την τοπική κοινωνία”, τονισε ο κ. Μιχάλης Γουρτζης, πρόεδρος του ΔΣ του αεροδρομίου

Στην τελική ευθεία το πολυσυζητημένο αεροδρόμιο

Σπίρτζης: Μέρα χαράς 

“Είναι μια ημέρα χαράς για όσους έχουν συμβάλλει να γίνει το νέο αεροδρόμιο” υπογράμμισε στην τοποθέτησή του ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και κάλεσε τους εμπλεκόμενους να “τρέξουν και να τελειώσουν σε λιγότερο από πέντε χρόνια επειδή μπορούν να το κάνουν”.

Μεταξύ άλλων ο Υπουργός ανέφερε:

“Το 2015 που ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια έγινε διάλογος με όλους αυτούς τους φορείς, με όλες τις συλλογικότητες που διαφωνούσαν. Δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία. Ελήφθησαν υπόψιν όλες οι προτάσεις, όλες οι απόψεις. Η πλειοψηφία των Κρητικών ήταν υπέρ του να γίνει το αεροδρόμιο εδώ, κι έτσι προχωρήσαμε”.

Ο κ. Σπίρτζης συνέχισε λέγοντας:

“Είχαμε πολλές και μεγάλες πιέσεις για να ακυρωθεί και να αναβληθεί για μία ακόμη φορά ο διαγωνισμός.

Υπερδιπλασιασαμε τα ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Πέρσι φτάσαμε τα 8,5 εκα. επιβάτες στο υπάρχον αεροδρόμιο, το οποίο μπορεί να σηκώσει άλλο ένα εκατομμύριο.

Δεν μπορεί το υπάρχον αεροδρόμιο να στηρίξει τις ανάγκες του Ηρακλείου και της Κρήτης”.

Η οδική σύνδεση

“Περήφανος” δήλωσε ο Υπουργός που προβλέφθηκε η οδική σύνδεση με το αεροδρόμιο και τον ΒΟΑΚ αλλά και με την νότια Κρήτη. “Περήφανος που θα υπάρχει πολιτιστική αρχιτεκτονική, που θα σέβεται την αρχιτεκτονική κληρονομιά της Κρήτης”.

Δεσμεύτηκε ότι θα ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή ενός κτιριου προβολής των τοπικών προϊόντων ενώ για τις απαλλοτριώσεις είπε:

“Πρέπει να βρούμε λύσεις αντικατάστασης της πρωτογενούς παραγωγής. Έχουμε κάνει συναντήσεις, θα κάνουμε κι άλλες για την διασφάλιση ότι δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες μέσα στην πόλη.

“Να δούμε άμεσα πώς θα αξιοποιηθεί το “Ν. Καζαντζάκης”

Κατά τον Υπουργό, “η Κρήτη είναι αδικημένη περιοχή όσον αφορά τις υποδομές. Ότι έχει κάνει, το εχει κάνει στηριγμένη στα δικά της πόδια. Για εμένα, τον πρωθυπουργό προσωπικά και για όλο τον πολιτικό.κόσμο, δεν υπάρχουν καλύτερες στιγμές όταν οι προσδοκίες υλοποιούνται. Μια τέτοια στιγμή είναι η σημερινή”.

Τόνισε ότι το έργο μπορεί να γίνει νωρίτερα και από τα πέντε χρόνια. Να καλυφθεί το κενό ανεργίας που υπάρχει.

Επεσήμανε ότι ο δήμαρχος Μινωα Πεδιάδας θα είναι στο ΔΣ του αεροδρομίου και εξέφρασε τη δέσμευση της κυβέρνησης για υλοποιηση του χωροταξικού σχεδίου για την αποφυγή της άναρχης δόμησης.

“Το επόμενο ραντεβού μας είναι στην υπογραφή των συμβάσεων για τον ΒΟΑΚ. Τα έργα και οι δημόσιες υποδομές ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει” υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.

Οι ομιλητές εξήραν τις προσπάθειες του Μανώλη Στρατάκη, από την περίοδο που ήταν στο αρμόδιο Υπουργείο, για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.

Με πληροφορίες από cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ