17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Συνάντηση Αλ. Τσίπρα με διοίκηση Fraport: Θέλαμε να βελτιωθεί η εικόνα των αεροδρομίων εν όψει της τουριστικής περιόδου. Τώρα είμαστε σίγουροι ότι θα βελτιωθεί

Ημερομηνία:

«Σημαντικό μήνυμα» χαρακτήρισε την επένδυση της Fraport o πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος δέχθηκε νωρίτερα σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου, τη διοίκηση της εταιρείας.

«Σήμερα στέλνετε ένα σημαντικό μήνυμα με την επένδυση του 1,234 δισ. ευρώ» είπε ο Πρωθυπουργός υποδεχόμενος τη διοίκηση της Fraport, χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη συγκυρία «σημαντική στιγμή για την Ελλάδα».

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι «δεν ήταν εύκολες οι διαπραγματεύσεις» για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. «Θέλαμε να βελτιωθεί η εικόνα των αεροδρομίων εν όψει της τουριστικής περιόδου. Τώρα είμαστε σίγουροι ότι θα βελτιωθεί», σημείωσε.

«Είμαστε χαρούμενοι και προσηλωμένοι στην επένδυση. Η Ελλάδα είναι μια υπέροχη χώρα, ένας υπέροχος προορισμός. Είμαστε προσεκτικοί και αποφασισμένοι για αυτή την επένδυση των 40 ετών» δήλωσε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Fraport.

Υπενθυμίζεται πως από χθες η λειτουργία 14 αερολιμένων πέρασε και τυπικά στα χέρια της κοινοπραξίας για 40 έτη μετά την καταβολή τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ.

Τα 14 αεροδρόμια που παραχωρούνται βρίσκονται σε: Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθο.

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση με κοινοπραξία πέντε τραπεζικών ομίλων:

  • Alpha Bank: 284,7 εκατ. ευρώ
  • Παρευξείνια Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης: 62,5 εκατ. ευρώ
  • Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης: 186,7 εκατ. ευρώ
  • Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων: 280,4 εκατ. ευρώ
  • Παγκόσμια Τράπεζα: 154,1 εκατ. ευρώ

 Οι όροι

Όπως ανακοινώθηκε και από το ΤΑΙΠΕΔ στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.

Παράλληλα, εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα 4 πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.

Τι λένε οι εκπρόσωποι της Fraport

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell, τόνισε: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Μέσα σε ένα διάστημα μόλις 12 μηνών, δημιουργήσαμε μία παγκοσμίου επιπέδου εταιρεία του κλάδου η οποία έχει στο δυναμικό της περισσότερους από 500 ανθρώπους, οι οποίοι εργάζονται με μεγάλο ενθουσιασμό και προθυμία για το μέλλον των 14 αεροδρομίων. Θα διαχειριστούμε και θα αναπτύξουμε τα αεροδρόμια προς όφελος των επιβατών, των αεροπορικών εταιρειών και όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Οι 14 πύλες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα θα αποτελέσουν καταλύτη ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού αλλά και άλλων επαγγελματικών κλάδων. Έχει αποδειχθεί ανά τον κόσμο ότι αεροδρόμια με σωστή διαχείριση λειτουργούν ως δυναμικές “οικονομικές μηχανές” για τις περιοχές που εξυπηρετούν. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την εξαιρετική υποστήριξη που λάβαμε σε όλη τη χώρα και προσβλέπουμε σε μελλοντικές ευκαιρίες και προκλήσεις».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Fraport AG Dr. Stefan Schulte, δήλωσε ότι «Πιστεύουμε στην Ελλάδα και στις δυνατότητές της, ως ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο. Στόχος της Fraport Greece είναι η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών από όλο τον κόσμο μέσω της αναβάθμισης και της επέκτασης των εγκαταστάσεων και της βελτίωσης των λειτουργικών διαδικασιών, των υπηρεσιών και των εμπορικών χώρων».

Τέλος, ο Δημήτρης Κοπελούζος, ιδρυτής και πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, τόνισε ότι «με τη μεγαλύτερη καταβολή χρημάτων για παραχώρηση στην ιστορία του ελληνικού κράτους, ο Όμιλος Κοπελούζου και η Fraport AG υλοποιούν τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα. Πρόκειται για μία ατράνταχτη απόδειξη της εμπιστοσύνης που έχουμε στην ελληνική οικονομία και μία έμπρακτη ενίσχυση των προοπτικών της. Θεωρούμε ότι η παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων θα αποτελέσει το εφαλτήριο επανεκκίνησης της οικονομίας και στοχεύουμε στη βελτίωση της εθνικής ανταγωνιστικότητας, μέσω του ελληνικού τουρισμού που αποτελεί και τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας».

Σημειώνεται πως κατά τη συμφωνία, τα έσοδα του Δημοσίου αναμένεται να φτάσουν μακροπρόθεσμα τα 10 δισ. ευρώ, με την εταιρεία να αναλαμβάνει την υποχρέωση για επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ.

Tι έλεγε ο Γ. Σταθάκης ως υπεύθυνος Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων τον Νοέμβρη του 2014

Λίγους μήνες πριν την ανάληψη της εξουσίας, τον Νοέμβρη του 2014, την κατηγορηματική αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δήλωνε ο ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας για «εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας». Η «πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον» τόνιζε ο ΣΥΡΙΖΑ, προειδοποιώντας για αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες αλλά και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Ο Γ Σταθάκης, ως υπεύθυνος Ανάπτυξης στον ΣΥΡΙΖΑ δήλωνε, «η ανακοίνωση του ανάδοχου για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.»

» Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».

«Σήμερα τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους».

«Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή» κατέληξε ο κ. Σταθάκης.

 

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ