19.8 C
Chania
Wednesday, November 20, 2024

“Τι να σημαίνει άραγε η δήλωση του κ. Ζώρα περί της άτυπης μεν ακύρωσης του τίτλου του Χάινς Ρίχτερ παράλληλα με την δήλωση αδυναμίας της ανάκλησής του;” – Επιστολή καθηγητή Δ. Χρηστάκη

Ημερομηνία:

1 μήνας και 16 ημέρες έχουμε περάσει από την ημέρα που η πρωτοβουλία πολιτών για την ανάκληση του τίτλου επίτιμου διδάκτορα στον Χάινς Ρίχτερ από το Πανεπιστήμιο Κρήτης πρωτοκόλλησε σχετικό κείμενο, όμως τίποτα ακόμα δεν έχει αλλάξει, παρά την ύπαρξη ομόφωνης απόφασης. Πολλά λοιπόν ερωτηματικά και στο πνεύμα αυτό και το κείμενο του καθηγητή του ΤΕΙ Ηρακλείου κ. Δημήτρη Χρηστάκη που απευθύνεται στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Ζώρα για τους λόγους που δεν εφαρμόζεται η απόφαση για ένα θέμα που είχε ξεσηκώσει ολόκληρο το νησί.

Διαβάστε τι λέει ο καθηγητής στην επιστολή του:

Ένας πρύτανης που καλά τα λέει αλλά … άτυπα επειδή κωλύεται για … τυπικούς λόγους.

Ως τι άραγε πρυτανεύει του Πανεπιστημίου της Κρήτης ο κος Ζώρας;

Ως θεματοφύλακας ενός ιστού που αδυνατεί να εκφράσει την άποψή του για το γνωστό πια θέμα ενός παραχαράχτη της ιστορίας μας που ανακηρύχτηκε επίτιμος διδάκτορας του ΠΚ και, κατά δήλωσή του, του κου Πρύτανη, αδυνατεί να πάρει επίσημα πίσω τον τίτλο επειδή κωλύεται από κάποιους κανονισμούς του πανεπιστημίου; Με αυτούς που απένειμαν τον τίτλο τι γίνεται; Απλά ζήτησαν συγνώμη και θεωρήθηκε το θέμα λήξαν;

Τι να σημαίνει άραγε η δήλωση του κου Ζώρα περί της άτυπης μεν ακύρωσης ενός τίτλου παράλληλα με την δήλωση αδυναμίας της ανάκλησής του; Ποιοί είναι αυτοί που θα αντιδρούσαν αν ο τίτλος ακυρώνονταν επίσημα και ανακαλούνταν με απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου ή της Συγκλήτου δεδομένης τόσο της ομόφωνης θαρρώ απόφασης του τμήματος που κατάλαβε την γκάφα του όσο και της κοινής λογικής και γνώμης όπως διαμορφώθηκε εδώ και πάνω από ένα χρόνο; Ποιος πρέπει ακόμη να πειστεί για το ποιόν και την επιστημοσύνη αυτού του κυρίου που αναγορεύτηκε σε επίτιμο διδάκτορα στα κρυφά από ανθρώπους που δεν πήραν χαμπάρι ποιος ήταν κι από άλλους που είχαν το ίδιο με τον τιμώμενο έλλειμμα παιδείας;

Αν κάποιος επικαλεστεί το νόμο, το κοινό αίσθημα περί δικαίου, τα ήθη και τους θεσμούς μας μάλλον την λύπη θα του προκαλέσει η αδυναμία του να κατανοήσει πού βρίσκεται αλλά και η αδυναμία να εκφράσει τη βούληση του. Αν βέβαια καταλαβαίνει τι λένε τα γραφτά ενός συνειδητού υβριστή, όμοιου με τους προγόνους του που εγκλημάτησαν ομαδικά και κάτω από τις σημαίες του κράτους τους σίγουρα δεν θα δεχτεί να συζητήσει για την παραμονή αυτού του υποκειμένου στην Κρήτη.

Κάθε καλοπροαίρετος θα ψάξει να βρει ποιος κρύβεται πίσω από την αδυναμία της ανάκλησης ενός ψευδεπίγραφου τίτλου σε κάποιον που όχι μόνο δεν του αξίζει αλλά βλάπτει και το κράτος στο οποίο ανήκει το πανεπιστήμιο και βρίζει το λαό και την ιστορία του. Μήπως κρύβονται αυτοί που πίσω από τις κουρτίνες ενός τμήματος πολιτικών επιστημών απονέμουν τίτλους σε αγύρτες και παραχαράκτες της ιστορίας; Αυτούς φοβάται η αρμόδια ηγεσία του πανεπιστημίου; Πώς είναι δυνατόν ένα ίδρυμα που λειτουργεί κάτω από το σύνταγμα ενός δημοκρατικού κράτους να αμφισβητεί το ίδιο το κράτος και το σύνταγμα του; Πρέπει να είναι κανείς νομικός για να καταλάβει τι λέει κάποιος που επίσημα παραχαράσσει την ιστορία του κράτους αυτού για να υποσκάψει την συνοχή του κοινωνικού ιστού ψευδόμενος κατάφορα και πέρα από κάθε δεοντολογία; Πώς ένα πανεπιστήμιο μπορεί ατιμώρητα να στρέφεται εναντίον του κράτους που υπάγεται και του λαού που το πληρώνει; Η αγυρτεία και η λεκτική επίθεση στην ιστορική συνείδηση ενός λαού είναι εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου. Αν οι νομικοί αργούν, οι λειτουργοί της παιδείας μα και της ακαδημαϊκής λεγόμενης κοινότητας, τουλάχιστον ας πάρουν θέση δημόσια υπερασπιζόμενοι την αλήθεια και διοικώντας με την ελάχιστη αξιοπρέπεια το ίδρυμά τους. Οι άτυποι διθύραμβοι περιττεύουν και κανέναν δεν απαλλάσσουν από τις ευθύνες του.

Όσο για τις τυπικές διαδικασίες, αν οι νόμοι και οι θεσμοί αδυνατούν να εκφράσουν και να περιφρουρήσουν την κοινή άποψη για την αλήθεια, ούτε δημοκρατία υπάρχει αλλά, αλλοίμονο! ούτε και παιδεία. Κανένα κριτήριο αξιολόγησης και κατάταξης των πανεπιστημίων δεν μπορεί να ανεβάσει το πανεπιστήμιο της Κρήτης από κει που το ρίχνουν τέτοια ακαδημαϊκά ατοπήματα. Τι νόημα έχουν τα εισαγόμενα ερευνητικά προγράμματα που διαφημίζονται εκεί όταν ολόκληρος οργανισμός αδυνατεί να εκφράσει τη συλλογική γνώμη στο πλαίσιο της πολιτικής του ιδρύματος στο κράτος που το συντηρεί, αν βέβαια έχει μια τέτοια γνώμη; Τι λένε όλοι αυτοί που ασχολούνται επιστημονικά με την κάθε λογής ηθική και τη φιλοσοφία και … την πολιτική!… επιστήμη;

Όσο για την δημοσιογραφική δεοντολογία των τοπικών ΜΜΕ; Είναι θαρρώ ανάλογης σοβαρότητας με αυτήν των αρχών του Πανεπιστήμιου που λειτουργεί στην Κρήτη όταν σχολιάζουν την αδυναμία του ιδρύματος αυτού να πει τη γνώμη του επίσημα με εγκώμια για τον πρύτανη που τα λέει μεν σωστά αλλά … άτυπα μέσα από τα τοπικά κανάλια. Κάθε επιχείρημα αποσαθρώνεται μπροστά σ αυτή τη δημοσιογραφία. Κρίμα.

Οι Κρητικοί είχαμε κι έχομε άλλα όνειρα γι αυτό το ίδρυμα.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ