22.8 C
Chania
Friday, October 4, 2024

Σύγκρουση για τις απευθείας αναθέσεις στο δήμο Χανίων

Ημερομηνία:

Ένα τραγελαφικό περιστατικό που συνέβη στο Δήμο Χανίων, στάθηκε η αφορμή για να “αποτάξει” η Δημοτική Αρχή την… λίαν προσφιλή προς αυτήν -μέχρι χθες τουλάχιστον- πρακτική των απευθείας αναθέσεων έργων και προμηθειών του Δήμου, για την οποία ουκ ολίγες φορές έχει κατηγορηθεί έντονα.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης, είχαν κληθεί να παρευρεθούν εκπρόσωποι φορέων του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου, για να ενημερωθούν από τον αντιδήμαρχο οικονομικών κ. Κ. Πρωτοπαπαδάκη σχετικά με τα “παιχνίδια” που “παίζουν” οι επιχειρηματίες των Χανίων, εις βάρος του Δήμου, μεθοδεύοντας την κήρυξη διαγωνισμών ως άγονων για να οδηγούν την οικονομική επιτροπή σε απευθείας αναθέσεις, όπως ο ίδιος είπε.

Σύμβουλοι της πλειοψηφούσας παράταξης έκαναν λόγω για “καρτέλ εμπόρων” ενώ ζητήθηκε από τους φορείς, να παρέμβουν για να σταματήσει αυτή η πρακτική.

Ναι, καλά διαβάσατε: Ο Δήμος Χανίων, ζητά από τους εμπόρους να σταματήσουν να τον εξωθούν σε απευθείας αναθέσεις!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τις προάλλες, Χανιώτης έμπορος από τον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών και ειδών φωτισμού, μπήκε στο Δήμο “συνάμενος – κουνάμενος” και μετα παρρησίας είπε: “Έμαθα ότι θα κάνετε μια απευθείας ανάθεση και ήρθα να την πάρω”.

Αυτή ήταν και η “σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι” και έκανε τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να καλέσει τους εκπροσώπους των εμπόρων, για ενημέρωση και συστάσεις.

Πώς λειτουργεί το “καρτέλ”

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, τόσο ο κ. Πρωτοπαδάκης, όσο και άλλα μέλη της οικονομικής επιτροπής, εξήγησαν ότι παρατηρούνται “περίεργα” φαινόμενα, κατά τη διενέργεια των μειοδοτικών διαγωνισμών.

“20 διαγωνισμοί το χρόνο κηρύσσονται άγονοι. 60.000 ευρώ ο καθένας”, τόνισε ο αντιδήμαρχος οικονομικών, διαπιστώνοντας “απροθυμία συμμετοχής” και κατηγορώντας τους επιχειρηματίες ότι “εξωθούν το διαγωνισμό σε απευθείας αναθέσεις λόγω κατεπείγοντος”. 

Ακόμα και για προμήθειες που θα μπορούσαν να αναλάβουν πολλές επιχειρήσεις της πόλης, το ενδιαφέρον, όπως εξήγησαν, είναι μηδαμινό.

Συχνά, κατατίθενται μόνο δύο ή τρεις προσφορές, οι οποίες συνήθως είναι και άκυρες, επειδή λείπει για παράδειγμα μια υπεύθυνη δήλωση ή κάποιο άλλο δικαιολογητικό ήσσονος σημασίας. “Δηλαδή μιλάμε για κάποιες εξόφθαλμες περιπτώσεις. Σαν να έχει γίνει επίτηδες” όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μ. Κυνηγός. 

“Δεν είναι δυνατόν σε διαγωνισμό για ελαστικά οχημάτων που μπορούν να ‘χτυπήσουν’ δέκα Χανιώτες, να κατεβαίνει ένας και να είναι και λάθος”, διαπίστωσε ο κ. Πρωτοπαπαδάκης και ζήτησε περισσότερη ευθύνη από την πλευρά των επιχειρηματιών.

Οι έμποροι

Σφοδρή ήταν η αντίδραση των παρευρισκομένων εκπροσώπων του εμπορικού κόσμου στα όσα ακούστηκαν. “Άκουσα πράγματα που με βγάζουν από τα ρούχα μου”, είπε ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου κ. Τάκης Ζερβουδάκης: “Τι μας λέτε, ότι οι επιχειρήσεις κάνουν το παν για να μην παίρνουν διαγωνισμούς;”

Ο ίδιος απέδωσε το μειωμένο ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς του δήμου στο ότι “οι διαγωνισμοί είναι φωτογραφικοί, αφού θέτετε προδιαγραφές που τις έχει μόνο ένας” και στο ότι τα μαγαζιά που εμπορεύονται το ίδιο προϊόν, συνεννοούνται απευθείας με την εταιρεία που τους προμηθεύει και παίρνουν εκ των προτέρων έκπτωση.

Από την πλευρά της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνών και Εμπόρων, ο γενικός γραμματέας κ. Ι. Παυλάκης, προέβαλε την ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση από το δήμο προς τους εμπόρους για τους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται και για απλούστευση της διαδικασίας, αποδίδοντας το φαινόμενο στην έλλειψη ενημέρωσης και στην γραφειοκρατία.

Ποιος χάνει

Πάντως, όταν οι διαγωνισμοί γίνονται με απευθείας ανάθεση λόγω κατεπείγοντος, οι τιμές που τελικά παίρνει ο Δήμος είναι πολύ υψηλότερες, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός του, δηλαδή η τσέπη μας. Επίσης, δεν είναι δεδομένο ότι η ανάθεση θα γίνει σε τοπική επιχείρηση, με ό,τι κάτι τέτοιο μπορεί να συνεπάγεται για την τοπική οικονομία.

Όσο για το ποιός κερδίζει… αφήνεται στην κρίση του καθενός.

zarpa.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η εκτίναξη των εκφράσεων βίας στην εφηβεία: Υπάρχει λύση;

“Η βία είναι η μόνη λύση” Π.Ρ. 15 ετών “Ο...

ΠΟΕΔΗΝ: Με φωτογραφικά ντοκουμέντα αναδεικνύει τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στα νοσοκομεία

Tην τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα νοσοκομεία λόγω της επικίνδυνης αδιαφορίας της...

Δημοσκόπηση MRB: Κυριαρχεί η απαισιοδοξία, πέμπτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, ντέρμπι στο ΠΑΣΟΚ

Η απαισιοδοξία κυριαρχεί στη δημοσκόπηση της MRB που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του...