14.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

«Ταξίδι στον άγνωστο ελληνισμό των φυλών της Μεσογείου»

Ημερομηνία:

Τα κείμενα που δημοσιεύονται είναι παρμένα από το έργο «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ»Νικόλαος Κρήτης 2013 του Μιχάλη Γεροντή Φιλόλογου – Ιστορικού  Όπως αναφέρει ο συγγραφέας στην εισαγωγή του βιβλίου, τα περισσότερα στοιχεία της έρευνάς του προέρχονται από τη βιβλιογραφία, από τη σύγκριση πολλών ιστορικών αναφορών.

Στις σελίδες 495 έως 501, στο κεφάλαιο 54 με θέμα Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ παρατίθενται τρία κείμενα που αναφέρονται στο Χριστό.

Σύμφωνα με τον Μ. Γεροντή,

Το πρώτο κείμενο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη των Λαζαριτών της Ρώμης και διασώζεται μεταφρασμένο από τα λατινικά στα Ελληνικά και πρόκειται για επιστολή – αναφορά του Πούβλιου Λεόντουλου, διοικητού της Ιουδαίας, προκατόχου του Ποντίου Πιλάτου. Την επιστολή απευθύνει στον τότε Καίσαρα της Ρώμης Τιβέριο και τον ενημερώνει για τον Ιησού Χριστό, καθώς ο ίδιος ο αυτοκράτορας το ζήτησε.

Το δεύτερο κείμενο είναι επιστολή επίσης προς τον Καίσαρα, που και αυτή κατατοπίζει για τον Ιησού, σταλμένη αυτή τη φορά από τον Πόντιο Πιλάτο. Είναι στη λατινική γλώσσα και φυλάσσεται στο Αρχείο «Καισαρίνι» της Ρώμης.

Το τρίτο κείμενο αναφέρεται στην καταδικαστική απόφαση για τον Χριστό και βρέθηκε το 1509 στην Ιταλική πόλη Άκουλα, στα υπόγεια ενός χριστιανικού μοναστηριού και είναι στην εβραϊκή γλώσσα.

Εδώ δημοσιεύονται τα δύο πρώτα κείμενα που το καθένα παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον, παρόλο που μεταξύ τους, όπως ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει, έχουν πολλές ομοιότητες και ως προς τη δομή και ως προς το περιεχόμενο που αυτό ασφαλώς αποτελεί αντικείμενο μελέτης, σύγκρισης και εκτίμησης από ειδικούς επιστήμονες και δεν  στους στόχους του τωρινού δημοσιεύματος.

1.Η επιστολή του διοικητή της Ιουδαίας Πούβλιου Λεόντουλου για το Χριστό.

Μεγαλειότατε, Ήκουσα ω Καίσαρ, ότι επιθυμείς να μάθης ότι σοι γράφω περί ανθρώπου δηλ. λίαν εναρέτου καλουμένου Ιησού Χριστού, ον ο λαός θεωρεί Προφήτης, Θεόν δε οι μαθηταί αυτού, λέγοντες ότι είναι υιός του Θεού του δημιουργού των Ουρανών και της Γης, και ότι εν αυτοίς ευρίσκεται και υπάρχει.

   Τη αληθεία, Καίσαρ, ακούονται καθ’ εκάστην θαυμάσια πράγματα περί του ανθρώπου αυτού. Ανεγείρει νεκρούς και θεραπεύει ασθενείς δια μιας λέξεως. Ανήρ, αναστήματος μετρίου, καλός την όψιν και μεγαλοπρέπειαν περιβεβλημένος, ιδίως κατά το πρόσωπον, ούτως ώστε όσοι ατενίζουν αυτόν αναγκάζονται ν’ αγαπώσι και να φοβούνται αυτόν.

   Έχει την κόμην μέχρι των ώτων, χρώματος καρύου, εκείθεν δε μέχρι των ωμοπλατών γενομένην γαιόχρουν, αλλά μάλλον στιλπνήν· διχάζεται δε αυτή εν τω μέσω άνωθεν κατά το σύστημα των Ναζωραίων. Το μέτωπό του είναι λείον και γαλήνιον, το πρόσωπόν του δε άνευ ρυτίδος ή κηλίδος. Η ρις και τα χείλη αυτού κανονικώτατα. Το γένειον είναι πυκνόν και χρώματος του αυτού τη κόμη, δεν είναι δε μακρόν και διχάζεται εις το μέσον. Το βλέμμα αυτού είναι σοβαρόν και εμποιούν φόβον, έχει δε δύναμιν ηλιακής ακτίνος. Ουδείς δύναται να ίδη αυτόν ατενώς. Όταν επιτιμά εμποιεί φόβον, όταν δε τούτο ποιεί κλαίει. Είναι αξιαγάπητος και χαρίεις μετά σοβαρότητος. Λέγουσιν, ότι ουδέποτε ώφθη γελών, αλλά πλειστάκις κλαίων.

   Είναι ωραίος ως η μητέρα του, ήτις εστίν η ωραιοτέρα γυνή, όσαι ποτέ εθεάθησαν εις  τα μέρη ταύτα.

   Εάν όμως η Μεγαλειότης Σας, ω Καίσαρ, ποθεί να ίδη αυτόν, ως μοί έγραφες άλλοτε, γνώρισόν μοι τούτο, ίνα αποστείλω σοι αυτόν πάραυτα. Καίτοι δε ουδέποτε εσπούδασε τι, είναι όμως κάτοχος πάσης επιστήμης. Περιπατεί ανυπόδητος και ασκεπής την κεφαλήν. Πολλοί βλέποντες αυτόν γελώσιν, αλλ’ όταν ευρίσκωνται ενώπιον αυτού τρέμουσι και θαυμάζουσιν αυτόν. Λέγουσιν, ότι ουδέποτε άνθρωπος ως Αυτός, ενεφανίσθη εις τα μέρη ταύτα. Τη αληθεία ως μοί λέγουσιν οι Εβραίοι, ουδέποτε εδόθησαν συμβουλαί, ουδέποτε εκηρύχθη διδασκαλία, ως η διδασκαλία αυτού, πολλοί δε των Ιουδαίων θεωρούσιν αυτόν Θεόν. Άλλοι μοί λέγουσιν, ότι είναι εχθρός της μεγαλειότητός Σας, ω Κάισαρ, πολλαχώς με παρενοχλούν, οι μοχθηροί αυτοί Εβραίοι. Λέγουσιν, ότι αυτός ουδέποτε δυσαρέστησε τινα, αλλ’ ότι μάλλον εποίησε το αγαθόν.

   Όλοι όσοι γνωρίζουσιν αυτόν, λέγουσιν, ότι ευηργετήθηκαν παρ’ αυτού. Εν τούτοις, ω Καίσαρ, είμαι πρόθυμος να υπακούσω εις την Μεγαλειότητά σας και ότι διατάξης, θέλει εκτελεσθή»

Εν Ιερουσαλήμ Ινδικτίωνος 7 Σελήνης 11

ΠΛΟΥΒΙΟΣ ΛΕΟΝΤΟΥΛΟΣ, Διοικητής Ιουδαίας

2.Η επιστολή του Ποντίου Πιλάτου για το Χριστό

«Στο διάστημα που κυβερνώ την Ιουδαία, παρουσιάστηκε ένας αγαθοποιός άνθρωπος, που ζει ακόμη και ονομάζεται Ιησούς Χριστός και που λέει ο κόσμος ότι είναι αληθινός προφήτης και οι μαθητές του ότι είναι Υιός του Θεού και ποιητής ουρανού και γης και πάντων των υπαρχόντων και υπαρξάντων πραγμάτων. Πράγματι, Βασιλιά μου, ακούονται δι’ αυτόν θαυμάσια πράγματα. Ο Ιησούς ανασταίνει νεκρούς και γιατρεύει αρρώστους, μόνο με το λόγο του. Είναι κανονικού αναστήματος και ωραιοτάτων χαρακτηριστικών, το δε πρόσωπό του τόσο μεγαλοπρεπές, ώστε εκβιάζει την αγάπη και το δέος όσων τον βλέπουν. Έχει υπόξανθα μαλλιά, που σκεπάζουν τα αυτιά του και τους ώμους του. Το μέτωπό του εξέχον και το πρόσωπό του , χωρίς κανένα ελάττωμα ή ρυτίδα, με ανάλογο χρώμα (υπόξανθο). Το γένειον είναι αραιόν, όμοιο με τα μαλλιά του, μικρό και διαιρεμένο. Το βλέμμα του είναι πρόσχαρο και σοβαρό, τα μάτια του λάμπουν σαν τον ήλιο, τόσο πολύ που κανείς δεν μπορεί να τον κοιτάξει κατάματα, λόγω της αίγλης του προσώπου του. Όταν απαντά τρομάζει και όταν σε πείθει σε κάνει να κλαις και έτσι  γίνεται αγαπητός σ’ όλους και είναι εύθυμος και μετριοφρόνων. Λένε πως ποτέ δεν τον είδανε  να γελά, μόνο να δακρύζει. Τα χέρια του είναι κανονικά. Όλοι είναι ευχαριστημένοι με τα λόγια του, λίγοι τον βλέπουν και σ’ όσους τον συναντούν φαίνεται πολύ μετριοπαθής.  Είναι αφάνταστα ωραίος, ομοιάζων της Μητέρας του, που είναι τόσο ωραία, η πιο όμορφη γυναίκα σε τούτα τα μέρη.

   Εάν η Μεγαλειότητά σας θέλει να τον ιδεί, θα  σπεύσω να σας τον στείλω. Επιβάλλεται με τις γνώσεις του, χωρίς να έχει διδαχθεί από κανέναν. Βαδίζει χωρίς υποδήματα και χωρίς μανδήλα στο κεφάλι. Πολλοί τον κοροϊδεύουν ως τρελό, μόλις όμως μιλήσει όλοι τον τρέμουν. Λέγεται πως ουδέποτε φάνηκε στα μέρη της Ιουδαίας όμοιος. Πράγματι, όπως λένε, οι Εβραίοι τον λένε Θεό. Τον κατηγορούν όμως άλλοι λέγοντας ότι είναι εναντίον της Ρώμης και εγώ (ο Πιλάτος) ενοχλούμαι από τέτοιους κακόβουλους Εβραίους. Τέλος λέγεται γι’ αυτόν, ότι ποτέ δεν δυσαρέστησε κάποιον, αλλά πάντοτε έπραττε το  καλό, ευεργετώντας και θεραπεύοντας.

   Εκτέλεσα με πειθαρχία τη διαταγή σας και ότι θέλετε Μεγαλειότατε να με διατάξετε θα το εκτελέσω αμέσως».

Πόντιος Πιλάτος

Διοικητής Ιουδαίας

Το παρόν δημοσίευμα γίνεται ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία με τον συγγραφέα του έργου «ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ»  και κατόπιν αδείας που δόθηκε από τον ίδιο τον Μιχ. Γεροντή, Δημοκρατίας 25, 72100, Άγιος Νικόλαος Κρήτης, τηλ:2841022829, 61362 / 6959208431.

Σημ.: Η αναγνώστρια του έργου και μεταφέρουσα εδώ τα αποσπάσματα, είχα τη χαρά να δανειστώ το βιβλίο από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων και να το γυρίσω.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Ε. ΣΤΕ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ