11.8 C
Chania
Tuesday, December 31, 2024

Τελειώνει τη «Βαβέλ» ο Τσίπρας – Με νέα δομή η καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ για τις 25 Ιουνίου

Ημερομηνία:

Αφού ο Αλέξης Τσίπρας έκανε την αυτοκριτική του και οριοθέτησε ως μοναδικό μέτωπο του ΣΥΡΙΖΑ την κόντρα με τη δεξιά στη χθεσινή συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής, έθεσε και το γενικό πλάνο των αναπροσαρμογών που σχεδιάζει, ώστε στον δρόμο προς τις κάλπες της 25ης Ιουνίου το κόμμα του να διορθώσει λάθη και να μην εμφανιστεί με προβληματική εικόνα όπως στις πρόσφατες εκλογές

Σε τρία επίπεδα φαίνεται ότι θα κινηθούν κατά κύριο αυτές οι αναπροσαρμογές: Πρώτον, στην εκφώνηση του δημόσιου λόγου του ΣΥΡΙΖΑ, δεύτερον στην αποκατάσταση των σχέσεων με κοινωνικά στρώματα που φοβήθηκαν ή δεν πείστηκαν από τις θέσεις του και τρίτο στην οργανωτική ανασυγκρότηση, ώστε να προχωρήσει το κόμμα συντεταγμένα και στοχευμένα σε περιοχές που έχει πρόβλημα.

Ο κ. Τσίπρας χρησιμοποίησε τη λέξη «σοβαρότητα» τέσσερις φορές και άλλες τόσες είπε τη λέξη «υπευθυνότητα», θέτοντας την ανάγκη αλλαγής συμπεριφορών και εικόνα ως ένα από τα βασικά στοιχεία της νέας εκλογικής μάχης. Δεν φοβήθηκε να αναφερθεί πάνω από δέκα φορές σε «λάθη», «αστοχίες», «αρρυθμίες», «διορθωτικές κινήσεις» και σε «ελλείμματα» -εμπιστοσύνης κυρίως- που εξέπεμπε και το κόμμα και τα στελέχη. Και να επιμείνει στην ανάγκη αλλαγής της εικόνας του ΣΥΡΙΖΑ.

Έτσι προκύπτει η πρώτη παρέμβαση: Τα στελέχη που θα εμφανιστούν στις τηλεοράσεις αυτή την προεκλογική περίοδο θα καθοριστούν από την ηγετική και επικοινωνιακή ομάδα, που θα έχει την ευθύνη για την εκφορά του πολιτικού λόγου. Έτσι κι αλλιώς, δεν υπάρχει πλέον το κυνήγι του «σταυρού» και ο ανταγωνισμός για τις καλύτερες προσωπικές επιδόσεις – οι εκλογές θα γίνουν με λίστα. Ταυτόχρονα θα τεθούν και οι ανάλογοι κανόνες, η παραβίαση των οποίων δεν θα γίνεται ανεκτή, όπως διαμηνύεται προς κάθε κατεύθυνση.

Συνδυαστικά με όλα αυτά, οι πληροφορίες λένε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα έχει νέο επικοινωνιακό σύμβουλο σε αυτές τις νέες κάλπες. Και πάντως η Πόπη Τσαπανίδου θα παραμείνει στον κεντρικό ρόλο, σε διάψευση των όσων κυκλοφόρησαν, από γαλάζια παράκεντρα, όπως λέγεται, περί αντικατάστασής της.

Μοντέλο θεματικής εκστρατείας

Από τη διαπίστωση αφενός ότι η ΝΔ κατάφερε να επιβάλει την προεκλογική ατζέντα της 21ης Μαΐου, που είχε ως αποτέλεσμα να μην συζητηθούν τα μείζονα και αφετέρου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόβαλε και δεν έπεισε για το πρόγραμμά του, προκύπτει η δεύτερη αλλαγή.

Η Κουμουνδούρου σχεδιάζει μεν κάποιες μεγάλες συγκεντρώσεις, αλλά το βάρος θα πέσει πλέον στις θεματικές εκδηλώσεις – ήτοι διαφορετικό μοντέλο εκστρατείας. Στις οποίες θεματικές εκδηλώσεις ο Αλέξης Τσίπρας και τα αρμόδια, εξειδικευμένα στελέχη θα αναλάβουν να απευθυνθούν και να εξηγήσουν σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ – για να αντιμετωπιστεί η προπαγάνδα της ΝΔ που δημιουργεί παρανοήσεις, αλλά και να φύγει π.χ. ο φόβος που δημιούργησε η περιβόητη πια δήλωση Κατρούγκαλου ή η άλλη της Θεανούς Φωτίου περί του προσδιορισμού της «μεσαίας τάξης»! Σχεδιάζεται να οργανωθούν συναντήσεις με φορείς και πολίτες, όπου θα τεθούν ευθέως όλα τα ερωτήματα που αφορούν συγκεκριμένες πολιτικές σε συγκεκριμένους χώρους. Η φορολογία, το ασφαλιστικό, η Δημόσια Υγεία, η Παιδεία, τα εργασιακά δικαιώματα είναι ορισμένα από τα πεδία, που θα αναδείξει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Τσίπρας διαμήνυσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «είναι κόμμα εξουσίας, όχι διαμαρτυρίας», σε μία αποστροφή που απευθυνόταν και στην «αριστερή» πτέρυγα του κόμματός του.

Και η τρίτη αναπροσαρμογή έχει να κάνει με την οργανωτική ανασυγκρότηση. Με βάση και τις επιδόσεις του κόμματος σε διάφορες περιοχές της χώρας θα συγκροτηθούν ομάδες στελεχών, με σαφείς «χρεώσεις» και ευθύνες για τη δράση του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές. Γενικά, η τακτική «γιούργια», δεν επιτρέπεται ούτε κατά διάνοια σε αυτές τις εκλογές.

Τι είπε ταυτόχρονα ο κ. Τσίπρας μπροστά σε ένα ακροατήριο που αναζητούσε απαντήσεις, αλλά και την έμπνευση για μία νέα αναμέτρηση, που εν πολλοίς μπορεί να αποδειχθεί και υπαρξιακή για τον ΣΥΡΙΖΑ;

Ότι υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός ψηφοφόρων (1,2 εκατομμύρια περίπου) που αποφάσισε την τελευταία στιγμή και άρα μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να απευθυνθεί σε αυτούς και να αλλάξει τους συσχετισμούς των δεύτερων εκλογών. Με διακύβευμα να μην επιτρέψουν την κυριαρχία μιας εκδικητικής και ανεξέλεγκτης δεξιάς, με έναν ηγεμόνα πρωθυπουργό, που θα νιώθει πλέον παντοδύναμος.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προστασία ανηλίκων από τα social media: «Όχι» στις απαγορεύσεις, λέει ο Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την Προστασία των Ανηλίκων από...

Φυσικό αέριο: Αύξηση 45% στις τιμές το 2024 για τους Ευρωπαίους – Σε ράλι ανόδου και το 2025, εξαντλούνται τα αποθέματα

Στις αυξήσεις στις ευρωπαϊκές τιμές του φυσικού αερίου, που σημείωσαν άνοδο...