23.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Τσίπρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ θα επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση με τους Ιταλούς – Αν ήμουν Ντογιάκος θα είχα παραιτηθεί | Βίντεο

Ημερομηνία:

Για επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου συνεργασίας με την ιταλική Hellenic Train  μίλησε ο Αλέξης Τσίπρας στην συνέντευξη που παραχώρησε στο κεντρικό δελτίο του Mega  και τους δημοσιογράφους Ράνια Τζήμα και Γιάννη Πρετεντέρη, με κυρίαρχο θέμα το δυστύχημα στα Τέμπη και την επόμενη μέρα.

Όπως είπε στόχος της επαναδιαπραγμάτευσης που θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ αν γίνει κυβέρνηση είναι η επιστροφή στις αρχικές δεσμεύσεις για τις επενδύσεις ύψους 800 εκΑΤ. ευρώ από την πλευρά των Ιταλών και την υλοποίηση των έργων για την ασφάλεια από την πλευρά του ελληνικού δημοσίου.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξήγησε ότι αποφάσισε να μιλήσει 15 μέρες μετά το δυστύχημα, γιατί «είναι στιγμές που οι πολιτικοί είναι καλύτερα να σιωπούν», και  η ώρα των ευθυνών δεν ήταν τις ώρες εκείνες του πένθους. Πιστεύω, είπε, πως «όλος ο ελληνικός λαός έζησε αυτή την οδύνη» μαζί με τις οικογένειες των θυμάτων, επειδή ακριβώς «ο μέσος πολίτης πιστεύει ότι θα μπορούσε να ήταν και ο ίδιος μέσα σ’ αυτό το τρένο».

Ερωτηθείς για το αν ο ΣΥΡΙΖΑ φέρει ευθύνες ή οι ευθύνες αναλογούν μόνο σε όσους κυβέρνησαν πριν ή μετά από αυτόν απάντησε:

«Με την ευθύνη δεν έχω τσακωθεί, την ανέλαβα και την αναλαμβάνω, την ευθύνη  που μου αναλογεί όμως».

Και συνέχισε: «Σε κρίσιμες στιγμές την ευθύνη και εγώ προσωπικά και ο ΣΥΡΙΖΑ την αναλάβαμε και με το παραπάνω και για υποθέσεις που δεν αφορούσαν τα δικά μας πεπραγμένα. Κυβέρνησα και κυβερνήσαμε σε πολύ δύσκολες στιγμές, το 2015 την ευθύνη ανέλαβα να μην οδηγηθεί η χώρα στη χρεοκοπία και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής κι έκανα κωλοτούμπα, αργότερα την ευθύνη ανέλαβα για να κάνω αυτό που θεωρούσα πατριωτικό συμφέρον για τη χώρα και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής για τη Συμφωνία των Πρεσπών, την ευθύνη ανέλαβα και σε τραγωδίες που κι εγώ έζησα, απώλειες ανθρώπινης ζωής, τραγωδίες που δεν είχαν αποκλειστικά ανθρωπογενή αίτια, ήταν φυσικές καταστροφές αλλά βρέθηκα σε ευθύνη και την ανέλαβα. Εδώ έχουμε μπροστά μας ένα τραγικό γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί, είναι αδιανόητο, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία».

Συνεχίζοντας σημείωσε πως «αυτό το κράτος που έχει στηθεί με τον τρόπο που έχει στηθεί είναι ένα κράτος που δεν προσφέρει στοιχειώδη ασφάλεια στον έλληνα πολίτη» και πρόσθεσε πως όταν είπε πως αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί, σημαίνει πως «κι εμείς κυβερνήσαμε όμως κυβερνήσαμε 4 από τα 49 χρόνια της Μεταπολίτευσης, τα πιο δύσκολα, με τα μνημόνια». Σε αυτά τα χρόνια, είπε, «και να θέλαμε να κάνουμε προσλήψεις εμείς, δεν μπορούσαμε».

Άρα λοιπόν, τόνισε «αυτό το κράτος, το αναποτελεσματικό, το αναξιοκρατικό, το ρουσφετολογικό, δεν το φτιάξαμε εμείς, έχουμε όμως την ευθύνη να το διορθώσουμε».

«Και ήρθαν τρεις κυβερνήσεις με κεντρικό αίτημα αυτό: Η κυβέρνηση Σημίτη είχε αίτημα τον εκσυγχρονισμό, δεν τα κατάφερε, η κυβέρνηση Καραμανλή είχε αίτημα την επανίδρυση του κράτους, δεν τα κατάφερε, εμείς δεν είχαμε αυτό αίτημα, ήμασταν σε φάση χρεοκοπίας, αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε αυτό αίτημα, το επιτελικό κράτος».

Αναφερόμενος στην αλληλουχία των γεγονότων είπε, πως ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να έχει σύστημα τηλεδιοίκησης από το 2003 – 2004. Σημείωσε πως το 2008 υπήρξε η σύμβαση Χατζηδάκη, το 2014 ακολούθησε η σύμβαση 717 και το 2019, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, διαλύθηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και δεν αποκαταστάθηκε ποτέ.

Ερωτηθείς για το τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και για τις παρατάσεις που δόθηκαν στη σύμβαση σημείωσε πως μέχρι το 2019 δεν υπήρχε «αυτόματος πιλότος» αλλά «πύργος ελέγχου» καθώς εκτός από την τηλεδιοίκηση υπήρχε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου.

Για τις παρατάσεις και την υλοποίηση του έργου

Σε σχέση με τις παρατάσεις που έδωσε ο τότε υπουργός υποδομών Χρ. Σπίρτζης ( ο Γιάννης Πρετετνέρης έκανε λόγο για 7 παρατάσεις) ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε πως

"google ad"

Η σύμβαση 717 «δε λάμβανε υπόψη τα πραγματικά δεδομένα του έργου» και αναγκαστικά έγινε και συμπληρωματική σύμβαση.

Στο σημείο αυτό επικαλέστηκε έγγραφα για τους βαθμούς υλοποίησης του έργου σύμφωνα με τα οποία

·       Στις  21.9 2018 είχε υλοποιηθεί το 68% της 717

·       Τον Μάιο του 2019 έχει ολοκληρωθεί το 72% της 717  όπως αναφέρει εισήγηση της διεύθυνσης έργων προς το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να πάρει απόφαση για παράταση των εργασιών

·       Στις 9.3.2020, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη πλέον η υλοποίηση  ήταν στο 74%

·       Στις 14.2.2023 στο 77%

«Τι κάναν αυτοί οι άνθρωποι 4 χρόνια;» διερωτήθηκε.

Εξαναγκαστική η ιδιωτικοποίηση των τρένων

Ερωτηθείς τι θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ αν κληθεί ως κυβέρνηση να διαχειριστεί την επόμενη μέρα κι εφόσον επί τον ημερών του έγινε η ιδιωτικοποίηση, σημείωσε καταρχάς πως «η ιδιωτικοποίηση ήταν σχεδόν εξαναγκαστική, γιατί όταν έχεις έναν κρατικό φορέα στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για 15 δις κρατικές ενισχύσεις  και σχεδόν χρεοκοπημένο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σου λέει ή θα την ιδιωτικοποιήσεις ή θα τα χρεωθείς αυτά τα 15 δις, δεν έχεις άλλη επιλογή».

Ανέφερε, πώς παρόλ’ αυτά «εμείς τότε διαπραγματευτήκαμε να παραμείνει ο ΟΣΕ, δηλαδή το δίκτυο και η λειτουργία και συντήρηση στο δημόσιο και ιδιωτικοποιήσαμε μονάχα τα τρένα, δηλαδή το μεταφορικό έργο και μάλιστα με μία συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι σβήνονται τα χρέη και οι κυρώσεις για τα 15 δις».

Όσο για την συμφωνία που είχε συνάψει ο ΣΥΡΙΖΑ με τους Ιταλούς είπε πως «είχε δεσμευτεί ο κ. Τζεντιλόνι για 700 εκ επενδύσεις σε 15 χρόνια το 2020 φέρνει ο ΚΚ μνημόνιο συνεργασίας όπου υπάρχει και η δέσμευση των Ιταλών για 800 εκ. επενδύσεων και η δέσμευση του ελληνικού δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλεια το ETCS και έρχεται δύο χρόνια μετά στη Βουλή και φεύγουν ως δια μαγείας και τα δύο».

Επαναδιαπραγμάτευση των επενδύσεων με τους Ιταλούς

Στην ερώτηση αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα μιλήσει για επαναφορά του σιδηρόδρομου υπό δημόσιο έλεγχο όπως κάνει με την ΔΕΗ, σημείωσε πως «σε όλη την Ευρώπη το μεταφορικό έργο είναι ιδιωτικοποιημένο» εκτός από την Γαλλία, αλλά «το δίκτυο όμως δεν είναι πουθενά» ιδιωτικό, πλην Αγγλίας, όπου είχαμε τεράστια ατυχήματα και προβλήματα.

Έτσι σημείωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ «σε πρώτη φάση θα επαναδιαπραγματευτούμε με τους Ιταλούς η σύμβαση να προβλέπει τα 800 εκ επενδύσεις που είχαν υποσχεθεί στο μνημόνιο συνεργασίας και φυσικά το ελληνικό δημόσιο να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας».

Ο Ντογιάκος και ο μετακλητός… υιός

Όσον αφορά την αναζήτηση ευθυνών για την τραγωδία ο Αλέξης Τσίπρας στηλίτευση τον διορισμό της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και μίλησε για παρέμβαση Μητσοτάκη στην Δικαιοσύνη με την επιστολή προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου όπου ανέφερε πως το πόρισμα της Επιτροπής αυτής θα ενσωματωθεί στη δικοργραφία.

Στο ερώτημα αν έχει εμπιστοσύνη στον Ι. Ντογιάκο αρχικώς σημείωσε ότι έχει εμπιστοσύνη όμως στη συνέχεια είπε ότι έκανε ό,τι μπορούσε «για να μη βγει η αλήθεια» στην περίπτωση των υποκλοπών, αντιθέτως «προχωρούσε σε διώξεις αυτών που έκαναν διαρροές», όρθωσε ένα τείχος στην ΑΔΑΕ, κλπ.

Για να καταλήξει στο ότι αν ο ίδιος ήταν στη θέση του κ. Ντογιάκου θα είχε παραιτηθεί:

«Εγώ στη θέση του κ. Ντογιάκου θα είχα παραιτηθεί εάν ο γιός μου ήταν μετακλητός υπάλληλος του υπουργού που σήμερα ελέγχεται για πολιτικές ευθύνες», τόνισε.

Για τη σύγκριση με το Μάτι

Ερωτηθείς για το αν υπάρχει σύγκριση με το Μάτι ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι η τραγωδία των τεμπών οφείλεται αποκλειστικά και απόλυτα σε ανθρωπογενή αίτια κάτι που δεν ισχύει με το Μάτι όπου πράγματι υπήρξε μια κακή διαχείριση του κρατικού μηχανισμού, όμως επί ενός φυσικού φαινομένου, όμως.

topontiki.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θλίψη στον Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων για τον θάνατο του Ιωάννη Αρετάκη

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων με ιδιαίτερη θλίψη αποχαιρετά τον...

Προοπτικές ανάπτυξης ποδηλατικού τουρισμού στην Κίσσαμο

Ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην προσέλκυση υψηλού...

Επίκαιρα θέματα – Έσχατες λύσεις

Του Δημήτρη Κ. Τυραϊδή * Στην ηλικία που είμαι σήμερα...