Σημαντική άνοδο κατέγραψε το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» τον Ιανουάριο του 2025, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 9,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024. Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του αεροδρομίου ως βασικού κόμβου για τις αερομεταφορές στην Κρήτη.
Η ανοδική αυτή πορεία καταγράφεται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από κατασκευαστικές εργασίες σε αρκετά ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που επηρέασε την επιβατική κίνηση σε άλλες περιοχές. Παρά τις προκλήσεις, το αεροδρόμιο των Χανίων παρουσίασε ισχυρή ανθεκτικότητα και συνεχίζει να προσελκύει ταξιδιώτες, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Γενική Εικόνα της Επιβατικής Κίνησης στα Περιφερειακά Αεροδρόμια
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport Greece, κατά τον Ιανουάριο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διαμορφώθηκε ως εξής:
- Συνολική κίνηση: 663.752 επιβάτες (+3,6% σε σύγκριση με Ιανουάριο 2024)
- Κίνηση εσωτερικού: 400.311 επιβάτες (+1,1%)
- Κίνηση εξωτερικού: 263.441 επιβάτες (+7,7%)
Από το 2017, όταν και παραχωρήθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στη Fraport Greece, η συνολική επιβατική κίνηση έχει ξεπεράσει τα 213,2 εκατομμύρια επιβάτες, καταδεικνύοντας την αυξανόμενη σημασία των ελληνικών αεροδρομίων ως σημαντικών κόμβων μεταφορών και τουριστικής δραστηριότητας.
Επιδράσεις από τις Αναμορφώσεις των Αεροδρομίων
Η συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης επηρεάστηκε από τις εργασίες αναμόρφωσης των διαδρόμων προσγείωσης σε διάφορα αεροδρόμια, οδηγώντας σε σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά περιοχή:
- Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Μείωση 33,3%, λόγω εκτεταμένων εργασιών υποδομής.
- Αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος»: Σημαντική πτώση 64,6% λόγω περιορισμένης λειτουργίας.
- Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας»: Μείωση 25%, επηρεασμένο από κατασκευαστικές εργασίες.
- Αεροδρόμιο Μυκόνου: Πιο περιορισμένη πτώση, -14,4%, καθώς οι εργασίες ξεκίνησαν προς το τέλος του μήνα.
- Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»: Ήπια μείωση 4,7%.
- Αεροδρόμιο Μυτιλήνης: Παρά τις κατασκευαστικές εργασίες, σημείωσε αύξηση 4,7%, δείχνοντας ανθεκτικότητα στην τουριστική ζήτηση.
Η ανοδική τάση στα Χανιά καθιστά το αεροδρόμιο της περιοχής πρωταγωνιστή στην ανάκαμψη των περιφερειακών αεροδρομίων, ενισχύοντας την τουριστική προοπτική του νησιού για το 2025.
Το Αεροδρόμιο Χανίων στο Επίκεντρο της Ανάπτυξης
Η σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Χανίων αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες:
- Αύξηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας: Περισσότερες πτήσεις από μεγάλους ευρωπαϊκούς προορισμούς εντός και εκτός τουριστικής περιόδου.
- Σταθερή ζήτηση για ταξίδια στην Κρήτη: Τα Χανιά παραμένουν ένας δημοφιλής προορισμός, προσελκύοντας ταξιδιώτες και εκτός θερινής περιόδου.
- Βελτιωμένες υποδομές και υπηρεσίες: Μετά τις αναβαθμίσεις στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες απολαμβάνουν καλύτερη εξυπηρέτηση και μεγαλύτερη άνεση.
Η συνέχιση αυτής της δυναμικής είναι κρίσιμη για την οικονομία και τον τουρισμό της Κρήτης, με τις προβλέψεις να δείχνουν περαιτέρω αύξηση καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος.