13.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

‘Χαρούμενο το 2016’ με αύξηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών

Ημερομηνία:

Από τον Ιανουάριο η νέα αύξηση στα εισιτήρια. Σταθερός ο χρόνος διάρκειας. Η απόφαση ελήφθη λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στα εισιτήρια κατά 10%. Πόσο παραπάνω θα πληρώνουμεAdtech Ad

Αυξάνεται, κατά 20 λεπτά, στο 1,40 ευρώ, η τιμή του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών από την 1η Ιανουαρίου του 2016, χωρίς ωστόσο να αυξάνεται και ο χρόνος διάρκειας του που παραμένει στα 70 λεπτά.

Η απόφαση ελήφθη λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στα εισιτήρια κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες, που επιβάρυνε τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών κατά περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Σημειώνεται πως πρόθεση του υπουργείου είναι οι τιμές των καρτών απεριόριστων διαδρόμων να παραμείνουν αμετάβλητες.

Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2017 και όπως είπε  η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου από τα 0,60 λεπτά θα ανέλθει στα 0, 70 λεπτά.

Σε επτά μήνες το… ευέλικτο εισιτήριο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το ηλεκτρονικό εισιτήριο να εφαρμοστεί νωρίτερα, πιθανότατα να είναι έτοιμο για τα λεωφορεία σε επτά μήνες – γεγονός που θα επιτρέψει την εφαρμογή πιο ευέλικτου εισιτηρίου σε τιμές που θα καθορίζονται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο κάθε επιβάτης. Αυτό συνεπάγεται μείωση για τις μικρές αποστάσεις και αύξηση για τις μεγάλες.

Αναφερόμενος στη σημασία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο υπουργός, κατά την τελετή Αρχικοποίησης Κλειδιών Ασφαλείας (Key Ceremony) του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), αναφέρθηκε στην συνολική αναβάθμιση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την είσοδό τους στη νέα τεχνολογική εποχή, την εφαρμογή μιας δίκαιης και με κοινωνικό πρόσωπο τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και την αναβάθμιση της οικονομικής λειτουργίας των συγκοινωνιακών Οργανισμών, την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών και στρεβλώσεων. “Στρεβλώσεις που δημιουργούν οικονομικές και άλλες επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου, με πιο σημαντική από αυτές, την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, αλλά και των πλαστών εισιτηρίων” είπε ο υπουργός.

Πρόσθεσε, επίσης, πως με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υπάρξει μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, ποιότητα παροχής υπηρεσίας προς τους πολίτες σε συνδυασμό με την τηλεματική, όχι πλαστά εισιτήρια – που μπορεί να οδηγήσουν σε μια πραγματικά δίκαιη πολιτική σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων. Σημείωσε, ακόμη, ότι με την τιμολογιακή πολιτική και γενικότερα με τις πολιτικές του υπουργείου, θα επιτραπεί επιτέλους η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών και ο εξορθολογισμός του κόστους, που θα επιφέρουν σταδιακά την μείωση της κρατικής επιχορήγησης, και την μείωση του κόστους για τους χρήστες και τις ειδικές πληττόμενες κοινωνικές ομάδες.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παναγιώτης Σγουρίδης, τόνισε πως η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου “θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη”, γιατί όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που πληρώνουν την εισιτηριοδιαφυγή μέσα από τους φόρους, χωρίς να εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες.

Κατά τη διάρκεια της τελετής παράχθηκαν τα τρία κλειδιά (master Keys) του συστήματος, τα οποία θα δημιουργήσουν την αυξημένη ασφάλεια του, ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια απάτης. Οι τρεις κωδικοί των master Keys δημιουργήθηκαν από τον υπουργό Υποδομών, την εκπρόσωπο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Παναγιώτα Σαρούκου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του αναδόχου σχήματος που υλοποιεί το έργο, Γ. Αγραφιώτη. Με τη δημιουργία των κλειδιών, ξεκινά η παραγωγή των μικροκυκλωμάτων που θα διαθέτουν τα νέα έξυπνα εισιτήρια και οι αντίστοιχές συσκευές -αναγνώστες, τα οποία θα τοποθετηθούν σε όλα τα μέσα μεταφοράς του Λεκανοπεδίου της Αττικής, στο πλαίσιο υλοποίησης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου.

Τέλος, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης εστάλησαν στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, οι νέες διοικήσεις του ΟΑΣΑ (Αστικές Συγκοινωνίες), της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), και πιθανόν την επόμενη εβδομάδα να ορισθούν οι ημερομηνίες για την ακρόασης τους.

news247.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ