17.8 C
Chania
Thursday, November 14, 2024

«Χρειάζεται τόλμη!»: Οι Ποδηλάτρεις καλούν τον Δήμαρχο Χανίων να δείξει πολιτική βούληση και να ακολουθήσει το παράδειγμα της Βαρκελώνης

Ημερομηνία:

Με την ευκαιρία της επίσκεψης του Δημάρχου Χανίων στην Βαρκελώνη οι «Ποδηλάτρεις» αναφέρονται στο παράδειγμα που δίνει η Ισπανική πόλη και το οποίο καλούν τον κ. Βάμβουκα να ακολουθήσει:

Πολύς κόσμος πιστεύει ότι η Βαρκελώνη «φτιάχτηκε» το 1992 με την διοργάνωση των Ολυμπιακών κι αυτό ήταν. Κι όμως συμπολίτες η πρωτεύουσα της Καταλωνίας εξελίσσεται συνεχώς και με γοργούς ρυθμούς. Στην λίστα αξιολόγησης Copenghagenize index 2015 ανέβηκε στην 11η θέση από το Νο 17 που ήταν το 2013! Ναι ασφαλώς πιο πάνω υπάρχουν. «Ιερά τέρατα» όπως το Άμστερνταμ, η Βιέννη, η Στοκχόλμη κ.α. αλλά η πρόοδος των Ισπανών κάνει αίσθηση.

Ο μύθος ότι οι μεσογειακοί λαοί και γενικότερα ο Νότος δεν μπορεί καταρρίπτεται.

Κρίση; Ναι, κι εκεί έχουν κρίση. Κι εκεί κλείνουν μαγαζιά το ένα μετά το άλλο και στη θέση τους φυτρώνουν πολυεθνικές. Και εκεί έχουν περιορισμένο μπάτζετ. Κι εκεί ανεργία και και …

Όμως η Βαρκελώνη έχει αυτή τη στιγμή ένα από τα καλύτερα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων στον κόσμο που σε συνδυασμό με το δίκτυο πολλών χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμων προσφέρει στους πολίτες της όχι μόνο χαλαρές περιπλανήσεις αλλά και ασφαλείς καθημερινές μετακινήσεις. Δίκτυο κι όχι απομονωμένα τμήματα !

Μα πως τα καταφέρνουν οι Ισπανοί; Την απάντηση την έδωσαν οι υπεύθυνοι της λίστας Copenghagenize index.

Οι αρχές της πόλης έχουν πολιτική βούληση και έφτιαξαν ποδηλατοδρόμους!

Η νέα και πρώην ακτιβίστρια δήμαρχος Ada Colau δείχνει ότι προσπαθεί, μακριά από ιδεοληψίες. Μέχρι και η  «Guardian»  έγραψε γι’αυτήν ένα άρθρο και ρωτά δεικτικά «Είναι η πιο ριζοσπαστική δήμαρχος στον κόσμο;»

Το τελευταίο πρότζεκτ που δουλεύει η Δημοτική Αρχή της Βαρκελώνης πρόκειται για υπέρ-οικοδομικά τετράγωνα, δηλαδή μικρές γειτονιές στις οποίες τα αυτοκίνητα θα κινούνται κυρίως περιμετρικά, ενώ το εσωτερικό τους θα αναδιαμορφωθεί για να γεμίσουν ζωή. Έπειτα από μια σειρά σταδιακών παρεμβάσεων, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, δικύκλων, φορτηγών και λεωφορείων θα περιοριστεί στους δρόμους της περιμέτρου του «υπέρ-οικοδομικού τετραγώνου» και θα επιτρέπεται στους ενδιάμεσους δρόμους, μόνο αν πρόκειται για κατοίκους ή προμηθευτές τοπικών επιχειρήσεων, και σε πολύ μειωμένη ταχύτητα.

Ας διδαχτούμε από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, ας κάνουμε ένα σωστό, ολοκληρωμένο πρόγραμμα δημιουργίας ποδηλατοδρόμων στην πόλη και στενής αστυνόμευσης. Ξέρουμε ότι η ατζέντα του ταξιδιού περιελάμβανε περιβαλλοντικά θέματα. Δεν λέμε να γίνουμε Barcelona από τη μια στιγμή στην άλλη. Μπορούν όμως να γίνουν βήματα προς την σωστή κατεύθυνση.

Χρειάζεται τόλμη! Η Ισπανίδα δήμαρχος ξέρει τον δρόμο. Μέχρι και με τους Τραπεζίτες τα έβαλε στους πλειστηριασμούς κι ο κόσμος την ακολούθησε.

VAMOS  Alcalde Vamvoukas

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημοσκόπηση Opinion Poll: Πάνω από 20% το ΠΑΣΟΚ στην εκτίμηση ψήφου – Πέμπτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ

Νέα δεδομένα δημιουργούνται στο πολιτικό σκηνικό μετά τη νέα...