14.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Ψήφισμα Διδασκόντων 2ου Λυκείου Χανίων: Το Υπουργείο Παιδείας ενώ υπερτονίζει την ατομική ευθύνη όλων μας και δεν έχει λάβει κανένα μέτρο προστασίας εμάς και των μαθητών

Ημερομηνία:

Με ψήφισμά του ο Σύλλογος Διδασκόντων 2ου Γενικού Λυκείου Χανίων αναφέρεται στις οδηγίες για τον κορωνοϊό που στάλθηκαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ασκώντας έντονη κριτική στην έλλειψη μέτρων προστασίας των καθηγητών όσο και των μαθητών.

Το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας στις 31-8-2020 εξέδωσε οδηγίες για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που αφορούν στον SARS-CoV-2(COVID-19).

Ως εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Χανίων έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Σημείο 1ο: πρόταση του ΕΟΔΥ για “σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους”. Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές/τριες εκτός του Σχολείου συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπου, εκ των πραγμάτων, συγχρωτίζονται με διαφορετικές ομάδες ανθρώπων. Πώς, λοιπόν, μπορεί να διασφαλιστεί η “σταθερότητα” των ομάδων;

Σημείο 2ο: πρόταση του ΕΟΔΥ για “σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας”. Στο σημείο αυτό προκύπτουν ερωτήματα που άπτονται της ίδιας της παιδαγωγικής διαδικασίας. Πιο συγκεκριμένα, πώς ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να διδάξει 4 ή 5 ώρες την ημέρα φορώντας μάσκα; Το ίδιο ερώτημα τίθεται, βέβαια, και για τους μαθητές. Επίσης, πώς ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να διασφαλίσει το αναγκαίο, για τη διεξαγωγή του μαθήματος, παιδαγωγικό περιβάλλον, όταν θα είναι δύσκολο έως αδύνατο να διακρίνει ποιος μαθητής/τρια μιλάει άκαιρα; Με ποιο σκεπτικό δεν τίθεται στις νέες αυτές οδηγίες και με τόσο αυξημένο αριθμό κρουσμάτων θέμα αποστάσεων και τετραγωνικών; Με ποιο σκεπτικό η μάσκα ανάγεται στο μοναδικό μέτρο πρόληψης της διάδοσης του ιού, όταν οι οδηγίες του ΠΟΥ είναι σαφείς και προτάσσουν το θέμα των αποστάσεων, ειδικά σε κλειστούς χώρους, όπως είναι οι σχολικές αίθουσες;

Σημείο 3ο: πρόταση του ΕΟΔΥ για “καλό αερισμό των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες”. Η εκπαιδευτική μας κοινότητα γνωρίζει, ήδη, ότι στο Σχολείο μας, δυστυχώς, αναγκαζόμαστε να διδάσκουμε σε μη διαμπερείς αίθουσες, γεγονός που καθιστά τον επαρκή αερισμό τους δύσκολο και χρονοβόρο. Επιπρόσθετα, η καθαριότητα των χώρων, υπό τις παρούσες συνθήκες, απαιτεί πρόσθετους εργαζόμενους στην καθαριότητα για τους οποίους, όμως, μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί καμία πρόνοια. Σημειώνεται ότι το Σχολείο μας, όπως και τα περισσότερα Σχολεία τού Νομού, διαθέτει μόνο μία καθαρίστρια με σύμβαση, ενώ δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το τι θα συμβεί με την έναρξη του σχολικού έτους. Κατά συνέπεια η “καθαριότητα των χώρων και η τακτική εφαρμογή απολυμαντικού” δεν μπορούν να είναι εφικτές, τουλάχιστον στο βαθμό που απαιτείται προκειμένου να προστατευτούν επαρκώς  οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι.

Σημείο 4ο: πρόταση του ΕΟΔΥ για “την εκδήλωση συμπτωμάτων από τον ιό και τη προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες”. Δεν έχει γίνει ακόμα σαφές με ποιον τρόπο θα προστατευτούν αποτελεσματικά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που εκδηλώνουν συμπτώματα στο Σχολείο ή ανήκουν σε αυτές τις ομάδες. Οι οδηγίες κάνουν λόγο για εκπαιδευτικούς “υπεύθυνους COVID”! Αν εξαιρέσουμε το αυτονόητο, ότι, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γιατροί, μέχρι στιγμής δεν έχει φτάσει στα Σχολεία κανένα επιπλέον υλικό (όπως για παράδειγμα είναι οι ειδικές στολές, που περιγράφονται στις εν λόγω οδηγίες) που θα προσφέρει την απαιτούμενη ασφάλεια στους ίδιους τους υπεύθυνους και σε εκείνους που θα χρειαστεί να βοηθήσουν.   Επίσης, η «έστω και ήπια συμπτωματολογία που σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ πρέπει να κρατά ένα μαθητή καθώς και έναν εκπαιδευτικό στο σπίτι του (ήπιος πυρετός, βήχας, πονόλαιμος) είναι τυπική πολλών λοιμώξεων που παραδοσιακά μας πλήττουν όλους το φθινόπωρο και το χειμώνα. Άρα χωρίς την έγκαιρη εξακρίβωση μέσω των τεστ θα χάνονται άδικα δεκάδες ώρες μαθημάτων;; Φυσικά, σε κανένα σημείο των οδηγιών δεν γίνεται λόγος για το αυτονόητο: για τη διενέργεια δωρεάν τεστ σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, αν και καθημερινά διαγιγνώσκονται θετικοί στον ιό αρκετοί συνάδελφοι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, πριν καν ανοίξουν τα σχολεία για τους μαθητές.

Σημείο 5ο: πρόταση του ΕΟΔΥ “να ορίζονται και να συμφωνούνται σε τοπικό επίπεδο οι ακριβείς τρόποι εφαρμογής των γενικών αρχών των μέτρων προφύλαξης τα σχολεία.” Όμως, πώς γίνεται στα Χανιά, όπου ισχύουν πρόσθετα μέτρα προφύλαξης (όπως για παράδειγμα στην εστίαση απαγορεύεται να συνυπάρχουν σ’ ένα τραπέζι παραπάνω από τέσσερεις θαμώνες), να προβλέπεται δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών/τριών; Η αναντιστοιχία αυτή εκτός από εξόφθαλμη, είναι, κυρίως, επικίνδυνη.

Όπως γίνεται κατανοητό, το Υπουργείο Παιδείας ενώ υπερτονίζει την ατομική ευθύνη όλων μας, ταυτόχρονα δεν έχει λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο προκειμένου να διασφαλίσει την υγεία τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στα Σχολεία.

Για αυτούς τους λόγους απαιτούμε:

  1. Να γίνει τώρα πρόσληψη πολλαπλάσιων εργαζομένων στην καθαριότητα.
  2. Να μειωθεί, άμεσα, ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα. Ο αριθμός “25” του Υπουργείου είναι, εκτός από παιδαγωγικά απαράδεκτος, υγειονομικά επικίνδυνος.
  3. Να διενεργηθούν δωρεάν τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
  4. Να καταγραφούν όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά των Σχολείων – έπειτα από παροχή της νόμιμης άδειας στους συναδέλφους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες- ώστε να μη χαθούν ώρες διδασκαλίας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Χανίων

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ