Το υπουργείο Παιδείας, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια, με ένα ‘αποφασίζομεν και διατάζομεν” , παράτεινε το διδακτικό έτος στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για ένα μήνα επειδή με ευθύνη δική του δεν προσλήφθηκαν έγκαιρα καθηγητές!.
Στη συνέχεια έβαλε τις απολυτήριες εξετάσεις των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν μέσα στο μήνα Ιούλιο χωρίς καμιά εξήγηση και τελικά παράτεινε το διδακτικό έτος για τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μέχρι 4 Ιούλη καταπατώντας τους νόμους και τις εγκυκλίους που το ίδιο ψήφιζε. Αν δεν ήταν σοβαρά τα πράγματα θα το γελοιοποιούσαμε και θα λέγαμε ότι αξιολογείται και βαθμολογείται με μηδέν το Υπουργείο, γιατί δεν μπορεί να προγραμματίσει μια διδακτική χρονιά . Ταυτόχρονα η έκδοση των αποτελεσμάτων για τις τάξεις Α και Β των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αποδείχτηκε ένας Γολγοθάς και ένας μαραθώνιος απλήρωτων υπερωριών για τους καθηγητές που ασχολήθηκαν με το myschool, το ακριβοπληρωμένο σε ιδιωτική εταιρία πρόγραμμα, το οποίο αποδείχτηκε ότι ήταν του ποδαριού. Επίσης ο πανικός του υπουργείου μπροστά στα αποτελέσματα για τους μαθητές της Α ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το οδήγησε να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των αποτελεσμάτων στο myschoolερμηνεύοντας κατά το δοκούν τα διατάγματα που πρόσφατα είχαν υπογράψει. Ήδη ανακοινώθηκε ότι θα αλλάξουν τα αποτελέσματα για τους μαθητές της Α΄τάξης τη φετινή χρονιά ξανά!!!!
Κυβέρνηση λοιπόν και ΜΜΕ που συκοφαντούν τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς έχουν στόχο!. Να συγκαλύψουν τις δικές τους ευθύνες και πολιτικές αλλά κύρια να επιβάλλουν στον εκπαιδευτικό να αποδεχτεί να τον αντιμετωπίζουν σαν εργαζόμενο λάστιχο. Να ντρέπεται να απαιτήσει να μην παραβιάζουν το ωράριο και το χρόνο εργασίας του. Να ξεχνά τις ώρες εργασίας που δούλεψε στο σπίτι. Να είναι με σκυμμένο το κεφάλι για να στέλνει τα ανάλογα μηνύματα και στους μαθητές, τους αυριανούς απασχολήσιμους. Απάνθρωπη και απαξιωτική η συμπεριφορά του Υπουργείου απέναντι στους εκπαιδευτικούς.
Τι να περιμένει βέβαια κανείς από μια κυβέρνηση που οδηγεί στην εξαθλίωση τους εργαζόμενους και πετάει έξω απ’ τα Λύκεια τα παιδιά των φτωχών οικογενειών;
Μετά την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, την επιστράτευση, τις μειώσεις των μισθών, τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις, τις συγχωνεύσεις , την κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού, την επιβολή της αυτοαξιολόγησης , έρχεται σαν «φυσικό επακόλουθο» η κατάργηση ημερών απ’ τις διακοπές του Πάσχα, η παράταση του διδακτικού έτους.Και έπεται συνέχεια με βάση τις εντολές του ΟΟΣΑ. Και θα φαίνεται σαν «φυσικό επακόλουθο», όσο οι εκπαιδευτικοί αφήνουν να ξηλώνονται ένα ένα τα εργασιακά τους δικαιώματα, απ’ το πιο «μικρό»……. μέχρι την απόλυση.
Όλα αυτά βέβαια όχι μόνο δεν έχουν σχέση με τις προσδοκίες των νέων και των οικογενειών τους για το δικαίωμα στη μόρφωση και εκπαίδευση για ένα καλύτερο μέλλον, αλλά επιβάλλονται ώστε οι εκπαιδευτικοί να μετατραπούν σε πειθήνιο όργανο της κυβερνητικής πολιτικής που ορθώνει νέους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση και προδιαγράφει μαύρο το μέλλον της νεολαίας.
Αποτελεί πρόκληση να σπαταλούνται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε σεμινάρια για τις αυτοαξιολογήσεις, σε ιδιωτικές εταιρείες για τα διάφορα προγράμματα τύπου myschool, για να ρουφιανεύουν μαθητές και καθηγητές, και να μην πληρώνονται οι καθηγητές για τη δουλειά τους. ¨Όπως προκλητική είναι και η απόφαση που τυχαία αλιεύσαμε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΑΔΑ:Β8ΔΚ0ΠΛ3 «ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ 3 ΕΚΠ/ΚΩΝ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΕ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 01 ΙΟΥΛΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014.» Αρ. πρωτοκόλλου 5374Ημερομηνία έκδοσης 01/07/2014
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ.
Οι εκπαιδευτικοί, για να βάλουμε φρένο σ’ αυτή την πολιτική χρειάζεται να υπερασπιζόμαστε τη δουλειά μας και τα δικαιώματα μας. Να πάρουμε στα χέρια μας την οργάνωση του αγώνα μας γιατί η επίθεση δεν έχει πάτο και οι πολιτικές των αναθέσεων και των εκλογικών αυταπατών αποδεικνύονται καθημερινά αδιέξοδες. Η απαίτηση για αποζημίωση των καθηγητών που εργάζονται τον Ιούλιο πρέπει να συνοδευτεί με μαζικό παρατεταμένο και αποφασιστικό αγώνα για να σταματήσουμε τους εκβιασμούς και την κατρακύλα των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών