Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μονογραφίες: Τo Τυχαίο είναι μια Εκδοχή του Πραγματικού»

Συμμετέχοντας στις δράσεις του προγράμματος «ΧΑΝΙaRT 2013 – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων και το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ελαιουργείον» παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση «Μονογραφίες: Tο Τυχαίο είναι μια Εκδοχή του Πραγματικού» του Ανδρέα Βούσουρα και του Γιώργου Τσεριώνη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων, Υψηλαντών 30, Μέγαρο Δημαρχείου Χανίων που θα εγκαινιαστεί σήμερα Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013 στις 20:30 το βράδυ. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι  31.5.2014. Ανοικτά Δευτέρα & Πέμπτη 8:00-14:00 & 18.00-21.00, Τρίτη & Τετάρτη & Παρασκευή 8.00-14.00. Είσοδος ελεύθερη.«Αναζητώντας τις αποσυμπιεσμένες διεξόδους μιας προσωπικής και ταυτόχρονα συμπαντικής ουτοπίας ο καθένας ξεχωριστά από τους δύο καλλιτέχνες αναπτύσσει την ιδιωτική του μυθολογία στις παρυφές μιας παγκόσμιας στοχαστικής ανάλυσης οδηγώντας τα εκφραστικά μέσα της τέχνης του σε σπειροειδείς ανελίξεις αυτοπροσδιορισμού. Δημιουργούν ταυτόχρονα και κοινή συναινέσει, τεμνόμενες και κατά σημεία συμπίπτουσες ιδιωτικές μονογραφίες εικαστικής ενόρασης.

Το σύνολο των έργων του Γιώργου Τσεριώνη και του Ανδρέα Βούσουρα αποτελεί έναν σχολιασμό για τα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Με την αρχική τους ανάγνωση γίνεται αντιληπτό ότι οι καλλιτέχνες δεν μένουν ανεπηρέαστοι από τις περιρρέουσες συνθήκες και εξελίξεις της εποχής και όσα αυτές συνεπάγονται. Γεγονότα, καταστάσεις και κοινωνικές αλλαγές φιλτράρονται μέσα από τις γνώσεις και τις επινοήσεις των καλλιτεχνών δημιουργώντας το έναυσμα για τη δημιουργία συνθέσεων και αποσπασματικών οπτικών παραστάσεων. Η υποκειμενικότητα, και το τυχαίο, αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης, αποτελούν αφετηρία και βασικό άξονα για την ερμηνεία των έργων τους. Μορφές, αρχετυπικά σύμβολα και γεωμετρικές δομές που διευθετούν το χώρο της σελίδας και του σώματος-βιβλίου γεννώνται στις αφηγήσεις των καλλιτεχνών με επιλεγμένες  καταστροφές και επεμβάσεις».

Εικαστική Επιμέλεια: Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης.

Ο Ανδρέας Βούσουρας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Nanterre στο Παρίσι. Παρουσίασε το εικαστικό του έργο για πρώτη φορά το 1983. Έχει πραγματοποιήσει 15 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και μία ακόμα στο Porto της  Πορτογαλίας και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές παρουσιάσεις στην Ελλάδα, Ιταλία, Αυστρία, Τουρκία, Γερμανία, Βραζιλία, Κύπρο, Σουηδία, Πορτογαλία, Πολωνία και ΗΠΑ. Έργα του βρίσκονται στο «Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης», στο «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης», στο «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ελαιουργείον» και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα (Δασκαλόπουλου κλπ), στην Ευρώπη και στην Αμερική. Ζει και δημιουργεί στην Αθήνα ενώ επίσης ασχολείται με τη σκηνογραφία και τη μουσική επιμέλεια.

Ο Γιώργος Τσεριώνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στη Σχολή Βακαλό και παρακολούθησε σεμινάρια Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Ιστορίας της Τέχνης με δασκάλους τους Ρ.Σαρελάκου, Κ.Ρόκο και Γ.Παπαϊωάνου. Έχει πραγματοποιήσει 14 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει παρουσιάσει το έργο του σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, Αυστρία, Ιταλία, Ολλανδία, Τουρκία και Γερμανία. Έργα του βρίσκονται στο «Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης», στο «Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη», στο «Μουσείο Μπενάκη», στο «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας», στο «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ελαιουργείον» και σε ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας (Alpha Bank, City Bank κλπ) και της Δυτικής Ευρώπης. Ζει και δημιουργεί στην Αθήνα ενώ παράλληλα διδάσκει Γλυπτική, Κεραμική και Design σε Εκπαιδευτικά Κέντρα.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εξιχνιάστηκαν 4 υποθέσεις κλοπών σε Χανιά και Ρέθυμνο – Συνελήφθησαν 5 άτομα

Πέντε άτομα, τέσσερις άνδρες και μία γυναίκα, συνελήφθησαν κατά την επιστροφή τους στο λιμάνι του…

11 mins ago

SOS εκπέμπουν οι λιμενικοί της δυτικής Κρήτης για το μεταναστευτικό

“Δοκιμάζονται οι αντοχές μας” αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού…

15 mins ago

Τέμπη: Οι 15 τόνοι ξυλόλιο «καίνε» την κυβέρνηση – Σάλος με τα στοιχεία – σοκ που ανέδειξαν οι πραγματογνώμονες

Σάλος έχει προκληθεί από την αποκάλυψη για τη μπάλα φωτιάς που ακολούθησε της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.…

21 mins ago

Άρθρο Β. Κοντεζάκη: Σκέψεις με αφορμή τις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας

Το όραμα καταρχήν είναι για ένα ανεξάρτητο, μαχητικό, παραγωγικό και ανοικτό στα μέλη του και…

26 mins ago

Εκλέχθηκαν οι αντιπρόσωποι της ΕΛΜΕ Χανίων για το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Μετά την ολοκλήρωση της χθεσινής εκλογικής διαδικασίας για την ανάδειξη αντιπροσώπων της ΕΛΜΕ Χανίων για το 21ο Συνέδριο της…

36 mins ago

This website uses cookies.