Η αντιδραστική λαίλαπα επιδιώκει να σαρώσει δικαιώματα και κατακτήσεις τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου για το Γενικό και το Τεχνικό Λύκειο και την μη τυπική εκπαίδευση(ΣΕΚ-ΙΕΚ) που δόθηκε στη δημοσιότητα δεν χωρά και πολλές ερμηνείες. Αλλαγές καρμανιόλα (3φορές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου και επιπλέον πανελλαδικές για εισαγωγή στην τριτοβάθμια., απροσδιόριστη ύλη κλπ) , οι οποίες σε συνδυασμό με τη φτώχεια και την εξαθλίωση που οδηγούνται μεγάλα τμήματα των εργαζομένων θα μετατρέψουν το λύκειο όχι απλά σε εξεταστικό κέντρο, αλλά σε σχολείο για ελάχιστους, τους οικονομικά δυνάμενους. Μια κόκκινη γραμμή διαπερνά όλο το νομοσχέδιο. Η γραμμή του απόλυτου ταξικού διαχωρισμού των μαθητών. Είναι φανερό ότι το «νέο σχολείο» που ανακοίνωσε το υπουργείο σε συνδυασμό με το δια βίου κυνήγι των πιστοποιητικών και πιστωτικών μονάδων ,προσόντων επιδιώκουν να αλλάξουν το τοπίο στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης όπως αυτή είχε διαμορφωθεί και κάτω από την επίδραση του λαϊκού κινήματος. Χαρακτηριστική η αποστροφή του υπ. Αρβανιτόπουλου στη Βουλή στις 17 -07-2013 «……Επιτέλους πρέπει, και αυτό πράττουμε, σε αυτή τη χώρα να αποφασίσουμε σε ποια βαθμίδα εκπαίδευσης πρέπει να σπουδάζει κάθε ελληνόπουλο, ποιο επάγγελμα και με ποια επαγγελματικά δικαιώματα» Δηλαδή τέρμα οι στρεβλώσεις του συστήματος. Κομμένα τα όνειρα και οι ελπίδες .
Το νομοσχέδιο για την Τεχνική εκπαίδευση που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Παιδείας φανερώνει ότι όχι μόνο η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι απρόσιτη για την πλειοψηφία των μαθητών αλλά και αυτό το ίδιο το απολυτήριο.
Συγκεκριμένα και στα ΕΠΑΛ από την Α΄ τάξη η προαγωγή γίνεται με γραπτές εξετάσεις, όπου το 50% των θεμάτων θα είναι από τράπεζα θεμάτων, όπως και στο γενικό Λύκειο. Θα υπάρξει λοιπόν μια βίαιη στροφή του μαθητικού δυναμικού απ’ το Λύκειο προς ΕΠΑΛ και από ΕΠΑΛ σε ΣΕΚ Τα ΣΕΚ ( σχολές επαγγελματικής κατάρτισης) ανήκουν στη ΜΗ τυπική εκπαίδευση, ή αλλιώς μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Από τα ΣΕΚ οι μαθητές δεν θα παίρνουν πτυχίο ,όπως έπαιρναν απ’ τις ΕΠΑΣ, με ενδοσχολικές εξετάσεις αλλά μετά από 12μηνη μαθητεία και εξετάσεις πιστοποίησης σε εξωτερικό φορέα. Ο σχεδιασμός τους στοχεύει απ’ τη μια να διώξει την πλειοψηφία των μαθητών απ’ το Λύκειο ( Γεν-.Επαγγ) και ταυτόχρονα να δημιουργήσει μια δεξαμενή καταρτιζόμενων νεολαίων, χωρίς προσδοκίες, αμόρφωτους και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα, που θα προσφέρει αμμισθί τις υπηρεσίες του στους εργοδότες στα πλαίσια της μαθητείας.
Με το νομοσχέδιο θέτει σε εφαρμογή στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος τα μέτρα και την πολιτική που έχει αποφασίσει και επιβάλει η ΕΕ, τόσο σε σχέση με την απαξίωση των πτυχίων και την μετατροπή των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πιστωτικές μονάδες, όσο και την εξομοίωση των πτυχίων της άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης ( επαγγελματική εμπειρία και άθροισμα καταρτίσεων μέσα από μικρής διάρκειας σεμινάρια) με αυτά της τυπικής εκπαίδευσης. Δηλαδή οι μαθητές απ’ τις μικρές ηλικίες θα κυνηγάνε τα ακριβοπληρωμένα χαρτιά των ΚΕΚ. ΙΕΚ κλπ, όπως γίνεται και με τις Πιστοποιήσεις στους Η/Υ και στις Ξένες Γλώσσες, αφού θα έχουν πεταχτεί έξω απ’ τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αποτέλεσμα η υποχρέωση ( κατάκτηση του λαού) απ’ τη μεριά του κράτους να παρέχει δευτεροβάθμια (μεταυποχρεωτική ) εκπαίδευση ( ΛΥΚΕΙΟ) να μετατραπεί σε ΑΤΟΜΙΚΗ διαδρομή για την πλειοψηφία των νέων των 15-18. Γιατί αυτός είναι και ο πραγματικός τους στόχος: Ο δια βίου εγκλωβισμός της νεολαίας σε έναν ατομικό λαβύρινθο αμορφωσιάς, υποταγής και άγριας εκμετάλλευσης. .¨Όταν λοιπόν η Διαμαντοπούλου ( γιατί είναι διαχρονικές οι επιδιώξεις τους) έλεγε «Θα δώσουμε στην τεχνική εκπαίδευση το βάρος και τη σημασία που έχει για την ανάπτυξη της χώρας».εννοούσε αυτό που τώρα σκοπεύουν να εφαρμόσουν. Φτηνή κατάρτιση για απασχολήσιμους χωρίς εργασιακά –συνδικαλιστικά –δημοκρατικά δικαιώματα, θυσία στο βωμό του κέρδους και της επιβίωσης του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.
Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς: Το «καλοκαίρι τρόμου» ζουν οι εκπαιδευτικοί. Μετά το πέταγμα στη διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, την δια παντός απόλυση των 10.000 αναπληρωτών, βρίσκονται αντιμέτωποι με το σχέδιο κατασκευής υπεράριθμων –διαθέσιμων για απόλυση για να «πιάσουν το στόχο» των 12.500 διαθεσιμοτήτων-απολύσεων μέχρι το Σεπτέμβριο. Η ανακοίνωση για 6000 πλεόνασμα εκπαιδευτικών, ( αύξηση ωραρίου όταν δεν έχει ανακοινωθεί το τελικό πρόγραμμα των Λυκείων και Γυμνασίων και τα κενά της Πρωτοβάθμιας επιβεβαιώνουν ότι μοναδικός στόχος η υλοποίηση του διακαούς πόθου του συστήματος της κατάργηση δηλαδή του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Θέλουν τον εκπαιδευτικό σε επισφαλή εργασία, υποταγμένο, για να διδάσκει στους μαθητές την υποταγή στην εξαθλίωση και την εργασιακή περιπλάνηση.
Στους εκβιασμούς του Υπουργού «ΑΝΟΙΧΤΑ Η ΚΛΕΙΣΤΑ σχολεία» οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι , οι άνεργοι, οι γονείς, οι μαθητές θα πρέπει να απαντήσουμε στο δίλλημα «Ζωή με Δικαιώματα στη μόρφωση και στη δουλειά ή αποδοχή της βαρβαρότητας και της σύγχρονης Δουλείας;»
Θα αποδεχτούμε να μας γυρίσουν στην εποχή που το δικαίωμα στη Δωρεάν εκπαίδευση ήταν ανύπαρκτο και τα παιδιά δούλευαν 10-12 ώρες από 10 χρονών ή θα ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ;
Θα αποδεχτούμε τις απολύσεις σαν «φυσικό φαινόμενο», όπως επιτάσσει η λογική του συστήματος τι 1.500.000 άνεργοι, τι 2.000.000; θα μετατραπούμε σε όργανα του συστήματος αποδεχόμενοι την πολιτική του διαίρει και βασίλευε με το να στρέφει τον ένα κλάδο εργαζομένων ενάντια στον άλλο;
Να μην τους κάνουμε τη χάρη! Τα δικαιώματα στη δουλειά, στην παιδεία, στην υγεία είναι βασικά δικαιώματα που συγκροτούν τη ζωή ενός ανθρώπου. Κυβέρνηση – ΕΕ- ΔΝΤ επιδιώκουν να τα συντρίψουν. Με τους ΚΟΙΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ να βάλουμε φραγμό! Μοναδικό όπλο των εργαζομένων οι μαζικοί αγώνες. Οι απεργίες και οι διαδηλώσεις.
Για να ανατραπεί το πολυνομοσχέδιο και οι υπουργικές αποφάσεις που το κάνουν πράξη.
Για να γυρίσουν στα σχολεία όλοι οι συνάδελφοι μας μόνιμοι και αναπληρωτές.
Για να υπερασπίσουμε τη δουλειά μας και το δικαίωμα στη δουλειά.
Για να μην εκδιωχτεί κανένας μαθητής και να μην περάσουν τα σχέδια για σχολεία- προθάλαμοι των ειδικών οικονομικών ζωνών.
Θάνου Γεωργία
Μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών