13.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

ΑΔΜΗΕ και έργο Χανιά – Δαμάστα: Καμία αλλαγή στον σχεδιασμό, παρά τις αντιδράσεις

Ημερομηνία:

Διευκρινίσεις από τον ΑΔΜΗΕ μετά τις δηλώσεις Μάργαρη για αντιδράσεις και υπογειοποιήσεις – Τι ισχύει για τους πυλώνες στον Αποκόρωνα

Αίσθηση είχε προκαλέσει τοπικά η πρόσφατη συνέντευξη του Γιάννη Μάργαρη, αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή έργων του ΑΔΜΗΕ, στο θεματικό podcast «Στην Πρίζα», καθώς σε αυτήν έγινε αναφορά σε «σημαντικές αντιδράσεις» που αντιμετώπισε η εταιρεία κατά την υλοποίηση έργων μεταφοράς ενέργειας. Παρότι ο κ. Μάργαρης δεν κατονόμασε περιοχές, τα όσα ειπώθηκαν πυροδότησαν νέο κύκλο συζητήσεων για τον Αποκόρωνα Χανίων και το έργο σύνδεσης Χανιά – Δαμάστα.

Ο κ. Μάργαρης ανέφερε συγκεκριμένα:

«Πίσω από αυτό το έργο συναντήσαμε αρκετές φορές σημαντικές αντιδράσεις. Η κατασκευή υποδομών στη στεριά έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη, τόσο λόγω αδειοδοτικών καθυστερήσεων όσο και λόγω των αντιδράσεων από τοπικές κοινότητες».

Η γενικόλογη τοποθέτηση ερμηνεύτηκε από ορισμένα κρητικά ΜΜΕ ως υπαινιγμός για πιθανές τροποποιήσεις στον σχεδιασμό της επίμαχης διασύνδεσης Χανιά – Δαμάστα, ειδικά όσον αφορά την όδευση των γραμμών υψηλής τάσης στον Αποκόρωνα.

Ωστόσο, σύμφωνα με επίσημη διευκρίνιση εκπροσώπου του ΑΔΜΗΕ σε σχετική επικοινωνία που είχαμε, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στον υφιστάμενο σχεδιασμό του έργου:

«Για το έργο Χανιά – Δαμάστα προβλέπεται υπόγεια όδευση μόνο στο αρχικό κομμάτι, όπως ήταν ήδη γνωστό και ανακοινωμένο. Οι δηλώσεις του κ. Μάργαρη αφορούσαν μελλοντικές νησιωτικές διασυνδέσεις και όχι την Κρήτη.»

Καμία υπογειοποίηση στον Αποκόρωνα

Η επίμαχη διασύνδεση μέσω πυλώνων που διασχίζει τουριστικές και αγροτικές ζώνες του Αποκόρωνα, είχε πυροδοτήσει στο παρελθόν μαζικές αντιδράσεις από κατοίκους, συλλογικότητες και φορείς της περιοχής, οι οποίοι ζητούσαν υπογειοποίηση των γραμμών για λόγους περιβαλλοντικής προστασίας, τουριστικής εικόνας και δημόσιας υγείας.

Οι δηλώσεις του κ. Μάργαρη περί «μελλοντικής κατεύθυνσης σε υποβρύχιους διαδρόμους» δεν αφορούν το έργο στην Κρήτη, όπως ξεκαθαρίστηκε, αλλά άλλες προγραμματισμένες διασυνδέσεις νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Ο ΑΔΜΗΕ, πάντως, αναγνωρίζει ότι συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις με τοπικές κοινωνίες για βελτιώσεις, «όπου είναι δυνατόν» και όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοιας μορφής έργο, όπως ανέφερε η ίδια πηγή. Ωστόσο, δεν εξετάζεται επί του παρόντος καμία τροποποίηση ή επιπλέον υπογειοποίηση για τη σύνδεση Χανιά – Δαμάστα.

Αυθαίρετες οι συνδέσεις στα ρεπορτάζ

Με βάση τα παραπάνω, ο ΑΔΜΗΕ αποσαφηνίζει ότι η σύνδεση που επιχειρήθηκε από ορισμένα δημοσιεύματα της Κρήτης μεταξύ των δηλώσεων Μάργαρη και των πυλώνων στον Αποκόρωνα, είναι αυθαίρετη και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Η επιλογή των υπέργειων γραμμών, παρά την αντίδραση τοπικών κοινωνιών, παραμένει, με εξαίρεση το αρχικό τμήμα της διαδρομής που ήδη έχει προβλεφθεί να γίνει υπόγεια.

Διαβάστε και το σχετικό δημοσίευμα από την ιστοσελίδα μας:

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ