Διευκρινίσεις από τον ΑΔΜΗΕ μετά τις δηλώσεις Μάργαρη για αντιδράσεις και υπογειοποιήσεις – Τι ισχύει για τους πυλώνες στον Αποκόρωνα
Αίσθηση είχε προκαλέσει τοπικά η πρόσφατη συνέντευξη του Γιάννη Μάργαρη, αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή έργων του ΑΔΜΗΕ, στο θεματικό podcast «Στην Πρίζα», καθώς σε αυτήν έγινε αναφορά σε «σημαντικές αντιδράσεις» που αντιμετώπισε η εταιρεία κατά την υλοποίηση έργων μεταφοράς ενέργειας. Παρότι ο κ. Μάργαρης δεν κατονόμασε περιοχές, τα όσα ειπώθηκαν πυροδότησαν νέο κύκλο συζητήσεων για τον Αποκόρωνα Χανίων και το έργο σύνδεσης Χανιά – Δαμάστα.
Ο κ. Μάργαρης ανέφερε συγκεκριμένα:
«Πίσω από αυτό το έργο συναντήσαμε αρκετές φορές σημαντικές αντιδράσεις. Η κατασκευή υποδομών στη στεριά έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη, τόσο λόγω αδειοδοτικών καθυστερήσεων όσο και λόγω των αντιδράσεων από τοπικές κοινότητες».
Η γενικόλογη τοποθέτηση ερμηνεύτηκε από ορισμένα κρητικά ΜΜΕ ως υπαινιγμός για πιθανές τροποποιήσεις στον σχεδιασμό της επίμαχης διασύνδεσης Χανιά – Δαμάστα, ειδικά όσον αφορά την όδευση των γραμμών υψηλής τάσης στον Αποκόρωνα.
Ωστόσο, σύμφωνα με επίσημη διευκρίνιση εκπροσώπου του ΑΔΜΗΕ σε σχετική επικοινωνία που είχαμε, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στον υφιστάμενο σχεδιασμό του έργου:
«Για το έργο Χανιά – Δαμάστα προβλέπεται υπόγεια όδευση μόνο στο αρχικό κομμάτι, όπως ήταν ήδη γνωστό και ανακοινωμένο. Οι δηλώσεις του κ. Μάργαρη αφορούσαν μελλοντικές νησιωτικές διασυνδέσεις και όχι την Κρήτη.»
Καμία υπογειοποίηση στον Αποκόρωνα
Η επίμαχη διασύνδεση μέσω πυλώνων που διασχίζει τουριστικές και αγροτικές ζώνες του Αποκόρωνα, είχε πυροδοτήσει στο παρελθόν μαζικές αντιδράσεις από κατοίκους, συλλογικότητες και φορείς της περιοχής, οι οποίοι ζητούσαν υπογειοποίηση των γραμμών για λόγους περιβαλλοντικής προστασίας, τουριστικής εικόνας και δημόσιας υγείας.
Οι δηλώσεις του κ. Μάργαρη περί «μελλοντικής κατεύθυνσης σε υποβρύχιους διαδρόμους» δεν αφορούν το έργο στην Κρήτη, όπως ξεκαθαρίστηκε, αλλά άλλες προγραμματισμένες διασυνδέσεις νησιών με την ηπειρωτική χώρα.
Ο ΑΔΜΗΕ, πάντως, αναγνωρίζει ότι συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις με τοπικές κοινωνίες για βελτιώσεις, «όπου είναι δυνατόν» και όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοιας μορφής έργο, όπως ανέφερε η ίδια πηγή. Ωστόσο, δεν εξετάζεται επί του παρόντος καμία τροποποίηση ή επιπλέον υπογειοποίηση για τη σύνδεση Χανιά – Δαμάστα.
Αυθαίρετες οι συνδέσεις στα ρεπορτάζ
Με βάση τα παραπάνω, ο ΑΔΜΗΕ αποσαφηνίζει ότι η σύνδεση που επιχειρήθηκε από ορισμένα δημοσιεύματα της Κρήτης μεταξύ των δηλώσεων Μάργαρη και των πυλώνων στον Αποκόρωνα, είναι αυθαίρετη και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Η επιλογή των υπέργειων γραμμών, παρά την αντίδραση τοπικών κοινωνιών, παραμένει, με εξαίρεση το αρχικό τμήμα της διαδρομής που ήδη έχει προβλεφθεί να γίνει υπόγεια.
Διαβάστε και το σχετικό δημοσίευμα από την ιστοσελίδα μας:



