Θέμα μείζονος πολιτικής και ηθικής τάξης εγείρει το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΚΕΛ), καταγγέλλοντας οργανωμένη εκστρατεία δυσφήμισης των Ελλήνων παραγωγών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε μια περίοδο όπου ο αγροτικός κόσμος βρίσκεται σε αναβρασμό, το κόμμα κάνει λόγο για «ανθελληνική στοχοποίηση» και συνδέει ευθέως συγκεκριμένους λογαριασμούς που προτρέπουν σε μποϊκοτάζ με τον ευρύτερο επικοινωνιακό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος.
Η ένταση που επικρατεί στον πρωτογενή τομέα φαίνεται πως μεταφέρεται πλέον και στο πεδίο της διαδικτυακής αντιπαράθεσης, με το ΑΚΚΕΛ να εκδίδει μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση. Αφορμή στάθηκε η εμφάνιση αναρτήσεων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες καλούν ανοιχτά το καταναλωτικό κοινό να αποστρέψει το βλέμμα του από τα εγχώρια αγροτικά προϊόντα, ως μέσο πίεσης ή απαξίωσης των κινητοποιήσεων των παραγωγών.
Το κάλεσμα για μποϊκοτάζ και ο λογαριασμός «Lexotanil»
Σύμφωνα με την καταγγελία του ΑΚΚΕΛ, τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μια συστηματική προσπάθεια υπονόμευσης των Ελλήνων αγροτών μέσω διαδικτυακών μηνυμάτων. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ανακοίνωση κατονομάζει τον λογαριασμό υπό την επωνυμία «Lexotanil», ο οποίος, όπως αναφέρεται, προτρέπει ευθέως τους καταναλωτές να μην αγοράζουν προϊόντα Ελλήνων παραγωγών.
Το κόμμα χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο μήνυμα ως «βαθιά ανθελληνικό», υπογραμμίζοντας ότι στρέφεται κατά της ραχοκοκαλιάς της εθνικής οικονομίας. Η κίνηση αυτή ερμηνεύεται όχι ως μια αυθόρμητη καταναλωτική αντίδραση, αλλά ως μια στοχευμένη ενέργεια που πλήττει τον πρωτογενή τομέα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία.
Ευθείες βολές κατά του «γαλάζιου» επικοινωνιακού δικτύου
Το ΑΚΚΕΛ προχωρά ένα βήμα παραπέρα, συνδέοντας τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με πολιτικά κέντρα. Η ανακοίνωση υποστηρίζει ότι η στοχοποίηση αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά προέρχεται από λογαριασμούς που κινούνται στην περιφέρεια του επικοινωνιακού δικτύου της Νέας Δημοκρατίας.
Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στην «Ομάδα Αλήθειας» καθώς και σε εταιρείες επικοινωνίας όπως η «Blue Skies», σημειώνοντας πως πρόκειται για μηχανισμούς που έχουν απασχολήσει επανειλημμένα τον δημόσιο διάλογο για τον ρόλο τους στη διαμόρφωση και διάχυση πολιτικών αφηγημάτων. Κατά το ΑΚΚΕΛ, αντί η κυβέρνηση να εστιάσει στα πραγματικά προβλήματα, ενεργοποιούνται οργανωμένα δίκτυα που επιχειρούν να παρουσιάσουν τους αγρότες ως «εχθρούς» της κοινωνίας.
Η πραγματικότητα των αγροτικών κινητοποιήσεων
Στο φόντο της διαδικτυακής αυτής «μάχης», το ΑΚΚΕΛ υπενθυμίζει τους πραγματικούς λόγους που έχουν οδηγήσει τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους στους δρόμους. Οι παραγωγοί περιγράφονται ως μια επαγγελματική ομάδα που «ασφυκτιά» υπό το βάρος του δυσβάσταχτου κόστους παραγωγής, της έλλειψης ουσιαστικής κρατικής στήριξης και της συνεχιζόμενης υποβάθμισης του εισοδήματός τους.
Η προσπάθεια να στραφεί η κοινή γνώμη εναντίον των ανθρώπων που παράγουν την τροφή της χώρας χαρακτηρίζεται από το κόμμα ως «απαράδεκτη, επικίνδυνη και πολιτικά καταδικαστέα».
Κάλεσμα για στήριξη και ανάληψη ευθυνών
Καταλήγοντας, το ΑΚΚΕΛ απευθύνει διπλό κάλεσμα. Αφενός, ζητά από την κυβέρνηση να αποστασιοποιηθεί ξεκάθαρα από πρακτικές που προωθούν το διχασμό και το οικονομικό σαμποτάζ εις βάρος των αγροτών, αναλαμβάνοντας τις πολιτικές της ευθύνες.
Αφετέρου, καλεί τους πολίτες να κλείσουν τα αυτιά τους σε «ανθελληνικά καλέσματα» για μποϊκοτάζ και να στηρίξουν έμπρακτα τους Έλληνες παραγωγούς, διαμηνύοντας ότι δεν θα επιτρέψει ο πρωτογενής τομέας να μετατραπεί σε στόχο προπαγάνδας.



