Αίσιο τέλος είχε η υπόθεση προγραμματισμένου πλειστηριασμού πρώτης κατοικίας ευάλωτου παλιννοστούντα στα Χανιά, χάρη σε άμεση νομική παρέμβαση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης. Ο πλειστηριασμός είχε οριστεί για την Τρίτη 30 Απριλίου 2025, ωστόσο δεν εκτελέστηκε, μετά από επίσημο αίτημα ακύρωσης προς τον πλειστηριάζοντα συμβολαιογράφο.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης, ο δανειολήπτης είχε ήδη υπαχθεί στην Πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, καταθέτοντας αίτηση ρύθμισης του στεγαστικού του δανείου, το οποίο διατηρούσε στην Εθνική Τράπεζα, τον μοναδικό του πιστωτή.
Στις 28 Απριλίου 2025, λίγες μόλις ημέρες πριν τον προγραμματισμένο πλειστηριασμό, ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός απέστειλε στον δανειολήπτη πρόταση αποδοχής με απαίτηση καταβολής προκαταβολής ύψους 7.500 ευρώ και μηνιαίας δόσης 450 ευρώ, ποσά τα οποία ο ίδιος δήλωσε αδύναμος να καταβάλει λόγω της δυσχερούς οικονομικής του κατάστασης.
Έκκληση για βοήθεια στο «παρά πέντε»
Ο οφειλέτης προσέφυγε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στις 24 Απριλίου 2025, μόλις έξι ημέρες πριν τον πλειστηριασμό, ζητώντας συμβουλευτική και νομική υποστήριξη. Το νομικό τμήμα της Ένωσης διαπίστωσε ότι επρόκειτο για ευάλωτο πολίτη, ο οποίος είχε ενεργήσει με καλή πίστη και είχε κάνει κάθε νόμιμη προσπάθεια για τη ρύθμιση της οφειλής του.
Εκτιμώντας πως η διαδικασία πλειστηριασμού δεν πληρούσε βασικές νομικές και ηθικές προϋποθέσεις, η Ένωση προχώρησε άμεσα σε επίσημη παρέμβαση προς τον υπεύθυνο συμβολαιογράφο, ζητώντας την αναστολή της διαδικασίας και προβάλλοντας τεκμηριωμένα νομικά επιχειρήματα.
Αποτροπή του πλειστηριασμού και μήνυμα στήριξης στους δανειολήπτες
Η παρέμβαση είχε άμεσο και θετικό αποτέλεσμα, καθώς ο προγραμματισμένος πλειστηριασμός δεν εκτελέστηκε, διασώζοντας προσωρινά την πρώτη κατοικία του δανειολήπτη.
Σε ανακοίνωσή της, η πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννα Μελάκη, υπογραμμίζει ότι τα φαινόμενα μαζικών πλειστηριασμών ευάλωτων οφειλετών έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα, καλώντας όσους αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα να απευθυνθούν άμεσα στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης για υποστήριξη.
«Η Ένωση στέκεται στο πλευρό κάθε πολίτη που κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να προστατεύσουμε το δικαίωμα στην κατοικία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια», δηλώνει χαρακτηριστικά η κα. Μελάκη.
Πληροφορίες επικοινωνίας με την Ένωση
Οι πολίτες που επιθυμούν να ζητήσουν υποστήριξη μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ώρες 09:00–12:00, κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 28210 92306.



