Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Αναστολή λειτουργίας της κρητικής Minoan Air: Από την μάχη για τις άγονες στην απότομη προσγείωση

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Όσο θόρυβο προκάλεσε το 2012 η σφήνα στις… αερομαχίες για τις άγονες γραμμές της αεροπορικής εταιρείας που ιδρύθηκε λίγο πριν εκπνεύσει ο διαγωνισμός, τόσο αθόρυβα οι κινητήρες της Minoan Air έσβησαν. Την Παρασκευή ο αερομεταφορέας με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης με μία λιτή ανακοίνωση  -που δημοσιεύθηκε στο Facebook και μέχρι σήμερα απουσιάζει από την επίσημη εταιρική ιστοσελίδα της- γνωστοποίησε ότι αναστέλλει “για μικρό διάστημα τη δραστηριότητά της” λόγω της οικονομικής κρίσης.

Πρόκειται, όπως δήλωσε ο πρόεδρός της Μιλτιάδης Τσαγκαράκης στον ιστότοπο Cretalive, για “προσωρινή παύση προκειμένου τα δύο αεροπλάνα της εταιρείας να πάνε για συντήρηση. Η συντήρηση αυτή προγραμματίστηκε για αυτή την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, αφού έχει “χαλαρώσει” η τουριστική κίνηση”. Παρόλ’αυτά, όπως αναφέρουν παράγοντες των αερομεταφορών σπανίζουν οι περιπτώσεις αεροπορικών εταιρειών, που αναστέλλουν τη δραστηριότητά τους για να εκσυγχρονίσουν ή να αντικαταστήσουν το στόλο τους.

Η μάχη για τις άγονες

Την ίδια στιγμή, το “στόρυ” της αεροπορικής, που φέρεται να ανήκει στον μη ναυτιλιακό κλάδο μεγάλου εφοπλιστικού ομίλου, διαθέτει ορισμένα άξια αναφοράς γεγονότα. Τον Ιανουάριο του 2012 ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης, στο πλαίσιο της τηλεοπτικής εκπομπής του (“Ελλάδα γεια σου”) είχε δηλώσει ότι παρενέβη προκειμένου “μία νέα αεροπορική εταιρεία” να αδειοδοτηθεί, ώστε έγκαιρα να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες αερογραμμές. Βέβαια παρά την όποια φερόμενη παρέμβαση, η Minoan Air, που είχε καταθέσει προσφορά για 11 από τις συνολικά 24 άγονες γραμμές, πέρασε στην πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αλλά στη συνέχεια αποκλείστηκε.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ΦΕΚ σύστασης (9581/9-9-2011), στο δ.σ. της εταιρείας συμμετείχε, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο Γρηγόρης Κομνηνός, ο οποίος (όπως επισημαίνεται σε απάντηση του υπουργείου Μεταφορών το 2012 στη Βουλή) υπήρξε μέλος δ.σ. και διευθυντής της Athens Airways. Την τελευταία κήρυξε έκπτωτη το 2010 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας από την εκμετάλλευση εννέα άγονων γραμμών “λόγω μη ικανοποιητικής εξυπηρέτησης των γραμμών και επανειλημμένων παραβάσεων της υπογραφείσας σύμβασης”.

Σε κάθε περίπτωση, η αεροπορική συνέχισε την εμπορική δραστηριότητά της, χρησιμοποιώντας τέσσερα ελικοφόρα αεροσκάφη Fokker 50 τα οποία βρίσκονταν στην παραγωγή από το 1987 έως το 1997. Τον Μάρτιο του 2013, η εταιρεία ξεκίνησε εμπορικές πτήσεις από το περιφερειακό αεροδρόμιο Kidlington του Λονδίνου, οι οποίες όμως, σταμάτησαν μόλις λίγους μήνες μετά, τον Αύγουστο. Για περιορισμένο χρονικό διάστημα, η αεροπορική πετούσε και από το Λουγκάνο της Ελβετίας προς την Ρώμη και τη Βιέννη.

Τελικά, το βασικό δίκτυο της Minoan Air περιορίστηκε σε προορισμούς του εσωτερικού (Αθήνα, Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο και Σαντορίνη), με την λειτουργία να είναι ζημιογόνος. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία τη διετία 2013-2014 είχε συσσωρευμένες ζημιές της τάξης των 4 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών από 5,3 εκατ. ευρώ το 2013 περιορίστηκε σε 1,3 εκατ. ευρώ το 2014.

Όσον αφορά τα πρόσωπα της Minoan, στο… πηδάλιο της εταιρείας βρίσκoνται οι κ.κ. Μιλτιάδης Τσαγκαράκης και Γ. Μαυραντωνάκης, που υπήρξαν οι ιδρυτές το 2005 της κρητικής SkyExpress με έδρα το Ηράκλειο. Ο πρώτος υπήρξε κυβερνήτης του Ανδρέα Παπανδρέου, ενώ ο κ. Μαυραντωνάκης υπήρξε ανώτερο στέλεχος της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας.

dimitris.delevegos@capital.gr

capital.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Όπως με τον Ανδρουλάκη, θα δώσει η Κρήτη την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στον Πολάκη από την 1η Κυριακή;

Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…

4 hours ago

Συγκλονίζει η μητέρα της Έμμας: «Δεν έχω δει ούτε φωτογραφία από το τροχαίο»

Πέρασαν μόλις δύο χρόνια, από τη μοιραία εκείνη νύχτα όπου ένας ασυνείδητος οδηγός που έτρεχε…

4 hours ago

Ο συνδυασμός Ροκάκη καταλαμβάνει 25 από τις 31 έδρες του νέου Δ.Σ. στο ΕΒΕΧ

Ο συνδυασμός του Αντώνη Ροκάκη σημείωσε σαρωτική νίκη στις εκλογές του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου…

4 hours ago

Στα νότια του νομού Χανίων δομή βραχύβιας διαμονής μεταναστών;

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα καθημερινά για το σχεδιασμό του Υπουργείου Μετανάστευσης να δημιουργηθούν στην Κρήτη, δομές…

4 hours ago

Ξανά στο προσκήνιο τα κρούσματα γαστρεντερίτιδας στα Χανιά – Έρευνα ΕΟΔΥ και Πολυτεχνείου αναζητά την πηγή μόλυνσης

Απαντήσεις για το κύμα γαστρεντερίτιδας στα Χανιά τον περασμένο Οκτώβριο αναζητά ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, ζητώντας…

4 hours ago

Ενημερωτική δράση του Δήμου Χανίων και της ΔΕΔΙΣΑ για τη μείωση των βιοαποβλήτων στο πρώην Στρατόπεδο Μαρκοπούλου

Συνεχίζονται οι δράσεις του Δήμου Χανίων και της ΔΕΔΙΣΑ Α.Ε. (ΟΤΑ) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής…

4 hours ago

This website uses cookies.