25.8 C
Chania
Wednesday, October 9, 2024

Ανοσιούργημα: Σκούριασαν οι πλάκες χαλκού και κατέστρεψαν τις πλάκες βεζουβίου στο Παλιό Λιμάνι [φωτός]

Ημερομηνία:

Η απόφαση για κατασκευή διαχωριστικής ζώνης μεταξύ των πλακών στο παλιό λιμάνι επί της Πλατείας Κιουτσούκ Χασάν και η απόφαση για προμήθεια και τοποθέτηση χαλκού στη διαμορφωμένη εγκοπή εξαρχής δημιούργησε πολλές συζητήσεις.

Σήμερα όμως, κι ενώ έχουμε μπει στον Οκτώβριο, τμήματα των πλακών που κόστισαν 15.500 ευρώ ήδη έχουν αρχίσει να σκουριάζουν ενώ πληθαίνουν οι καταγγελίες για ζημιά που έχει προκληθεί στις σπάνιες και πολύτιμες πλάκες βεζουβίου.

Και σε σχετική συζήτηση μέσω του fb group Chania Crete διαπιστώνουν ότι οι κακοτεχνίες είναι και πολλές και σημαντικές αφού έχουν κτυπηθεί οι παλαιές πλάκες Βεζουβίου ενώ πολλοί συμπολίτες μας αμφιβάλλουν αν θα αντέξουν μέχρι το τέλος του χειμώνα.

10342758_10204608495639882_416599816448526147_n

Ο χρήστης Chania Crete by Nikos σημειώνει ότι δόθηκαν πολλά χρήματα σε χαλκο “που αμφιβάλουμε αν είναι στην θέση του μόλις μπουν τα πρώτα βράδια του χειμώνα…”
Ο Corridore Rider διαπιστώνει ότι “πολυ ευκολα ξεβιδωνουνε…” αφήνοντας να εννοηθεί ότι το υλικό (χαλκός) θ’ αποτέλει στόχος επιτήδειων. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χρήστης Denis Kanelakis αναρωτιέται “πόσο πάει το κιλό;” ενώ ο Pavlos Mourtzakis διαπιστώνει και αυτός ότι: “Πέρα από το εμφανισιακό έκτρωμα, σε λιγότερο από 3 μήνες θα έχουν αφαιρεθεί από “κυνηγούς” χαλκού, όπως είχε γίνει με το δείκτη του ηλιακού ρολογιού. Εντελώς παράταιρο με τον χώρο και άσκοπο”.

10615462_10152490170853962_7400892440986242095_n

Ο χρήστης Μιχάλης Ανδριανάκης με την ιδιότητά του αρχαιολόγου αναρωτιέται, ποιανού ήταν η ιδέα γι’αυτή την κατασκευή: “Θεωρώ ότι είναι λάθος τα εξής πράγματα: Η ακτογραμμή δεν ήταν ποτέ ακριβώς έτσι, ακόμη και αν φαίνεται σε χαλκογραφίες (που δεν αποδίδουν συνήθως την πραγματικότητα, όπως οι παλιές-1860-φωτογραφίες) και το σχήμα της δεν ήταν ημικυκλικό, όπως φαίνεται. Αν θέλεις να την τοποθετήσεις, κάνεις διασκοπήσεις με το Πολυτεχνείο και τη βρίσκεις ακριβώς. Η διαφοροποίηση μπορούσε να γίνει διαφορετικά, πιο φτηνά και χωρίς καταστροφή των αυθεντικών πλακών Βεζουβίου”

Άλλοι, όπως ο χρήστης Stefanos V Anagnostakis θεωρεί το έργο μια “κακόγουστη και ασκοπη σπατάλη σε περίοδο κρίσης”. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι ουδείς καταλαβαίνει πια η σημασία του. Όπως τονίζει η Roula Tzanaki “χτες που περασαμε απο εκει ουτε που καταλαβαμε τι ειναι αυτο”. Με λίγα λόγια, κι όπως είπε η Dora Mavrakakis: “γελάει ο κόσμος…”

10678783_10152490160848962_971267465845275812_n

Να υπενθυμίσουμε ότι οι εργασίες έγιναν σύμφωνα με εγκεκριμμένη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μελέτη. Η συγκεκριμένη μελέτη προέβλεπε την κατασκευή διαχωριστικής ζώνης (αρμού) μεταξύ των πλακών με υλικό πλήρωσης χαλκό, πλάτους 18 εκατοστών.

Σύμφωνα με το πρακτικό 10/2014 της Τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων ο χαλκός δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτος στην Ελλάδα και έπρεπε να παραγγελθεί από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το συντομότερο δυνατό. Επιλέχθηκαν οι πλάκες χαλκού εξ Ιταλίας. Σύμφωνα επίσης με τη μελέτη του ΚΑΣ, δεν υπήρχε η δυνατότητα κάλυψησ της διαχωριστικής γραμμής με άλλο υλικό.

Το θέμα είναι πλέον τι μέτρα προτίθεται να λάβει η νέα δημοτική αρχή.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ