Μία σημαντική καινοτομία ξεκινούν να εφαρμόζουν στο 4/θέσιο δημοτικό σχολείο στο Φουρφουρά Ρεθύμνου από την εκπαιδευτική ομάδα του πρωτοπόρου Άγγελου Πατσιού. Πλέον, δε θα υπάρχουν καρέκλες μέσα στις τάξεις. Αντ’ αυτών οι μαθητές θα κάθονται σε ελβετικές μπάλες γυμναστικής οι οποίες θεωρούνται πιο κατάλληλες και πιο υγιεινές. Διαβάστε το σχετικό κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου και δείτε τις φωτό:
“Σήμερα ήταν μια ιδιαίτερη μέρα! Τα τελευταία 5 χρόνια λέγαμε ότι θέλαμε να κάνουμε τα θρανία και οι καρέκλες να μοιάζουν περιττά στην τάξη. Να αντικατασταθούν αν είναι δυνατόν με αντικείμενα πιο χρηστικά και καλαίσθητα. Έτσι λοιπόν η μαμά Ζωή, νεοαφιχθείσα με τα παιδάκια της από την Κέρκυρα, έδωσε τη λύση.
Οι καρέκλες του σχολείου σιγά σιγά εκτοπίζονται από… μπάλες! Σε αντίθεση με τις καρέκλες, που εμποδίζουν τη σωστή ανάσα, την καλή κυκλοφορία του αίματος και που επιβαρύνουν το σώμα με τη λανθασμένη στάση, οι ελβετικές μπάλες γυμναστικής ή όπως είναι γνωστές «οι μπάλες για πιλάτες», κρατούν το σώμα σε εγρήγορση, βοηθούν στη συγκέντρωση, ενώ γυμνάζουν, διευκολύνοντας την αναπνοή και την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.
Δεν είναι τυχαίο που τις μπάλες αυτές τις χρησιμοποιούν σε κέντρα πληροφορικής, σε εργασίες που απαιτούν πολύ καθισιό, ενώ βοηθούνε ιδιαίτερα παιδιά με αυτισμό. Με χαρά λοιπόν σας δίνουμε μια γεύση από χοροπήδημα!!!”
Κάποια στοιχεία για τη μέθοδο με τις Ελβετικές μπάλες
Οι Ελβετικές μπάλες γυμναστικής χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια σε γυμναστήρια ως ένα τρόπο για ενδυνάμωση των μύων της πλάτης και για βελτίωση της στάσης του σώματος. Περίπου τη δεκαετία του ’80, κάποιοι θεραπευτές πρότειναν τη χρήση των συγκεκριμένων μπαλών στις σχολικές τάξεις, αφού θεωρούνται ιδιαίτερα αποτελεσματικές ειδικά σε παιδιά με γνωστικές δυσκολίες.
Το 2003 δημοσιεύτηκε μία έρευνα στο γνωστό περιοδικό “American Journal of Occupational Therapy” στο οποίο το συμπέρασμα ήταν ότι μαθητές με ADHD (Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής) χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένες μπάλες, βελτιώνονταν στις σχολικές αποδόσεις τους. Τα στοιχεία αυτής της έρευνας επαληθεύτηκαν και από μία δεύτερη από την Mayo Clinic στο Rochester το 2007 σύμφωνα με την οποία τα οφέλη από τα μαθήματα σε μία τάξη δίχως καρέκλες είναι πολύ μεγάλα.
Στη συγκεκριμένη έρευνα, το συμπέρασμα ήταν ότι τα παιδιά που μπορούν να κινούνται ενώ κάθονται είναι πολύ πιο προσεκτικά και αποδοτικά στο μάθημα. Οι συγκεκριμένες μπάλες δίνουν αυτή τη δυνατότητα.
Απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν υπάρχει άλλο σχολείο στην Ελλάδα που να έχει δοκιμάσει τη συγκεκριμένη μέθοδο.