12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

ΑΝΤΑΡΣΙΑ στα Χανιά: Επερώτηση για απλήρωτους εργαζόμενους σε πρόγραμμα δια βίου μάθησης του Δήμου Χανίων

Ημερομηνία:

Σε συνεργασία με ορισμένους από τους εργαζομένους του προγράμματος δια βίου μάθησης, καταθέτουμε για λογαριασμό τους στο Δημοτικό Συμβούλιο τις παρακάτω ερωτήσεις:

«Το καλοκαίρι του 2014 μια ομάδα εργαζομένων ανέλαβαν ως εκπαιδευτές να διδάξουν σε πρόγραμμα δια βίου μάθησης που ανέλαβε να υλοποιήσει για λογαριασμό του Δήμου Χανίων το ΚΕΚ Μαιχ.

Το εκπαιδευτικό έργο όλων των εκπαιδευτών ολοκληρώθηκε επιτυχώς πριν την λήξη του καλοκαιριού και έκτοτε παραμένουν απλήρωτοι, παρά τις οχλήσεις που κατά καιρούς έκαναν, τόσο στο Δήμο όσο και στο ΚΕΚ, και παρά το γεγονός ότι ο Δήμος κάποια στιγμή μέσα στο φθινόπωρο κατάβαλλε μέρος των χρημάτων που όφειλε στο ΚΕΚ Μαιχ.

Η παρέμβαση που γίνεται έχει διττό σκοπό. Αφενός να καταβληθούν τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους ως εκπαιδευτές.

Αφετέρου να καταδειχθεί και να αναδειχθεί με στόχο την εξάλειψή του ως φαινομένου, αυτός ο ιδιότυπος εργασιακός μεσαίωνας που φαίνεται ότι διέπει τις εργασιακές σχέσεις για την υλοποίηση των προγραμμάτων δια βίου μάθησης.

Ενώ τα εν λόγω προγράμματα έχουν παιδαγωγικό και επιμορφωτικό χαρακτήρα με πολλαπλάσια οφέλη για τους δημότες που τα παρακολουθούν οι εργαζόμενοι ως εκπαιδευτές για την υλοποίησή τους, αντιμετωπίζονται, έτσι τουλάχιστον δείχνει η μέχρι σήμερα πρακτική, ως ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Γεγονός που έρχεται να αμφισβητήσει αν όχι να ακυρώσει τους λόγους ύπαρξης και χρησιμότητας των εν λόγω προγραμμάτων.

Τα ερωτήματα που τίθενται έχουν σκοπό να αναδείξουν τόσο την κακώς εννοούμενη πρακτική εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών, όσο και τις ευθύνες των εμπλεκόμενων μερών απ’ όπου και αν αυτές προέρχονται.

Ερωτήματα

Αναφορικά με την καθυστέρηση πληρωμής:

Για ποιους λόγους δεν έχουν καταβληθεί τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους ως εκπαιδευτές, ενώ έχουν ολοκληρώσει από το καλοκαίρι, το έργο, για το οποίο προσελήφθησαν?

Υπάρχει κενό στο γράμμα του νόμου στην εγκύκλιο που αναφέρεται στις συμβάσεις έργου για την μη τυπική εκπαίδευση, ή μήπως η ευθύνη βαραίνει την Δημοτική Αρχή ή το Κεκ Μαιχ που ανέλαβε να υλοποιήσει το πρόγραμμα?

Αν είναι ευθύνη της Δημοτικής Αρχής, η καθυστέρηση οφείλεται σε αδράνεια ή σε άλλους λόγους? Ποιοι είναι αυτοί?

Αν η Δημοτική Αρχή έχει καταβάλλει τα οφειλόμενα στο Κεκ Μαιχ με την ολοκλήρωση του εν λόγω προγράμματος, γνωρίζει ότι όσοι εργάστηκαν ως εκπαιδευτές παραμένουν απλήρωτοι?

Γνωρίζει ότι κάποιοι από τους εκπαιδευτές έχουν επιβαρυνθεί οικονομικά, αγοράζοντας πρώτες ύλες, για να ολοκληρώσουν το εκπαιδευτικό έργο το οποίο ανέλαβαν?

Αναφορικά με την στάση που οφείλει να τηρεί η Δημοτική Αρχή με βάση την εγκύκλιο όπως αυτή ορίζεται από τον νομοθέτη:

Είναι ευθύνη/υποχρέωση της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής απέναντι στους εργαζόμενους ως εκπαιδευτές, καθώς και στην νομιμότητα εν γένει, για την υλοποίηση προγραμμάτων δια βίου μάθησης, να ελέγχει και να εξασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, την πληρωμή των εκπαιδευτών έγκαιρα και άμεσα, από την στιγμή που καταβάλλει μέρος ή το σύνολο του οφειλόμενου ποσού στο εκάστοτε Κεκ με το οποίο συνεργάζεται?

Κοντολογίς ο Δήμος ενδιαφέρεται να ελέγχει αν τα χρήματα που αναλογούν στις πληρωμές των εκπαιδευτών καταβάλλονται έγκαιρα και άμεσα?

Όταν ένα Κεκ χρωστάει χρήματα σε εκπαιδευτές από παλαιότερα προγράμματα, ελέγχεται από την Δημοτική Αρχή ώστε να μην αναλαμβάνει την υλοποίηση νέων προγραμμάτων μέχρι την εξόφληση των προηγουμένων οφειλών του?»

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...