Την διαφωνία της στην επιστολή του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσου, με την οποία προτείνει ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων στα ξενοδοχειακά καταλύματα, για τον περιορισμό των επιπτώσεων στον ελληνικό τουρισμό από την εξάπλωση του κορωνοϊού, εκφράζει η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου, με επιστολή που υπογράφουν, ο πρόεδρος Νίκος Χαλκιαδάκης και ο γενικός γραμματέας Αλέξανδρος Αγγελόπουλος.
Μάλιστα στην επιστολή, που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ένωσης, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι «…τα εποχικής λειτουργίας καταλύματα έχουν σημαντικές διαφορές στη λειτουργία τους και στους χρόνους που γίνονται οι κρατήσεις σε σχέση με τα αστικά. Ως εκ τούτου η μεταφορά του δικαιολογημένου άγχους των Ξενοδοχείων πόλεων στα νησιά μας και την υπόλοιπη παραθεριστική Ελλάδα, είναι πρόωρη».
Υπογραμμίζεται δε με νόημα ότι μια τέτοια πρόταση «…μπορεί εύκολα να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης και πίεσης. Άλλωστε στα παραθεριστικά ξενοδοχεία της Κρήτης, οι ως σήμερα επιπτώσεις ακόμη σταθμίζονται». Σύμφωνα δε με πληροφορίες από ξενοδοχειακές πηγές της Κρήτης, οι επιπτώσεις στις προκρατήσεις αυτή τη στιγμή στο νησί, από την επιδημία του κορωνοϊού, είναι αμελητέες.
Η ηγεσία της ΕΞΗ, υπενθυμίζει ακόμη ότι «…Στην περίπτωση του Thomas Cook, άλλωστε, οι ξενοδόχοι του Ηρακλείου επέδειξαν, παρά το μέγεθος της ζημιάς που υπέστησαν, μια αξιοθαύμαστη στάση και λειτούργησαν όπως αρμόζει σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Η Κρήτη έδειξε γιατί κατέχει τη θέση της στις καρδιές των επισκεπτών της».
Και καταλήγει, αφού σημειώνει ότι βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, υπογραμμίζοντας ότι «Θα δράσουμε όταν κρίνουμε ότι συντρέχει λόγος».
Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ στην επιστολή του για τον περιορισμό των επιπτώσεων, πρότεινε»…Ως πρώτο βήμα, μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Συγκεκριμένα, για κρατήσεις που αφορούν διαμονές έως 31 Μαΐου 2020, προτείνεται η τροποποίηση της πολιτικής ακυρώσεων τόσο των μεμονωμένων, όσο και των ομαδικών κρατήσεων, ως εξής:
– Εποχικά τουριστικά καταλύματα / resort: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 7 ημέρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε αστικά κέντρα: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 24 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
– Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε ορεινές-ημιορεινές περιοχές: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 48 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Η εν λόγω πολιτική ακυρώσεων προτείνεται να εφαρμοστεί και σε κρατήσεις που έχουν ήδη
πραγματοποιηθεί και για τις οποίες εξακολουθεί μέχρι σήμερα να υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης».