Απάντηση σε επιστολή του Συλλόγου Γονέων Λυκείου Παλαιόχωρας που ζητούσε την πρόσληψη καθηγητή Πληροφορικής, έδωσε το υπουργείο παιδείας στην οποία αναφέρει:«Σε απάντηση της από 11-11-2013 επιστολής σας στο Γρ. Υπουργού, που μας διαβιβάστηκε με τα αριθμ. 13418/11-11-2013 και αριθμ. 13473/12-11-2013 ΦΕΣ, και αφορά στην πρόσληψη εκπαιδευτικού, κλάδου Πληροφορική στο Λύκειο Παλαιοχώρας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Ο προγραμματισμός πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού στις δημόσιες υπηρεσίες και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τον προγραμματισμό για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού για τη Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 του Ν. 3528/2007, λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 37 παρ. 2 του Ν. 3986/2011 και στην οποία αναφέρεται:
«Από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3812/2009 δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις) στο σύνολο των φορέων με εξαίρεση το έτος 2011, για το οποίο ο λόγος θα είναι ένα προς δέκα».
2. Για την κάλυψη των λειτουργικών κενών της εκπαίδευσης, τα οποία προκύπτουν λόγω εκπαιδευτικών αδειών, αναρρωτικών αδειών, αδειών κύησης-λοχείας, αποσπάσεων εκπαιδευτικών και γενικά για την κάλυψη έκτακτων αναγκών λειτουργίας των σχολείων, τα οποία δεν είναι δυνατό να προβλεφθούν ή να καλυφθούν λόγω της υφιστάμενης δημοσιονομικής συγκυρίας, το Υ.ΠΑΙ.Θ., μετά την ολοκλήρωση των διορισμών μόνιμου προσωπικού, των αποσπάσεων και των διαδικασιών που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθ. 21 του ν. 3475/2006 περί συμπλήρωσης ωραρίου και της παρ. 3 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 περί απόσπασης πλεονάζοντος προσωπικού, μεριμνά για την άμεση πρόσληψη-τοποθέτηση αναπληρωτών ή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Η υπηρεσία μας, για το τρέχον σχολικό έτος 2013-2014, με τις αρ. 124069α/Δ2/6-9-2013 (ΑΔΑ: ΒΛ9Ρ9-85Ζ), 138617/Δ2/27-9-2013 (ΑΔΑ: ΒΛ9Ν9-ΥΨ5), 155310/Δ2/21-10-2013 (ΑΔΑ: ΒΛΛΘ9-ΨΜ7) και 164210/Δ2/31-10-2013 (ΑΔΑ:ΒΛΞΧ9-Λ17) έχει ήδη προχωρήσει στην πρόσληψη τριακοσίων ενενήντα εννιά (399) προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου κλάδων ΠΕ02-Φιλολόγων (172), ΠΕ03-Μαθηματικών (130), ΠΕ04.01-Φυσικών (71), ΠΕ04.02-Χημικών (11), ΠΕ04.04-Βιολόγων (11), ΠΕ09-Οικονομολόγων,(1) ΠΕ18.23-Ναυτ. Μαθητείας (Πλοίαρχοι) (2) και ΠΕ19-Πληροφορικής (1) στα δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
3. Σημειώνεται ότι, πολλές φορές, συμβαίνει μερικοί από τους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές να μην εμφανίζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις περιοχές που προσλήφθηκαν ή να αναλαμβάνουν και να παραιτούνται, με συνέπεια την αδυναμία της κανονικής λειτουργίας των σχολείων για αρκετό διάστημα μέχρι να προσληφθούν άλλοι υποψήφιοι για την αντικατάστασή τους δεδομένου ότι το συγκεκριμένο λειτουργικό κενό μεταφέρεται σε επόμενη φάση αναπληρωτών.
Επίσης, θα πρέπει να μνημονευθεί, προς ενημέρωσή σας εν γένει, ότι η διαχείριση/διάθεση του διδακτικού προσωπικού και ειδικότερα η τοποθέτησή του σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες επαφίεται στην αρμοδιότητα των οικείων Δ/νσεων Εκπ/σης, τα αρμόδια όργανα των οποίων οφείλουν, κατά τη διαδικασία τοποθέτησης, να λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των υφιστάμενων σχετικών ελλείψεων αρμοδιότητάς τους και προφανώς, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου αυτών, να αξιολογούν την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός.
4. Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι έχει υποβληθεί το αρ. 172385/Δ1/13-11-2013 αίτημα του Υπ. ΠΑΙ.Θ. προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Οικονομικών για την έγκριση 1.500 τουλάχιστον συμπληρωματικών πιστώσεων για πρόσληψη εκπαιδευτικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διότι δεν κατέστη δυνατή η πλήρωση του συνόλου των υφιστάμενων κενών στην επικράτεια της χώρας.
Η υπηρεσία μας, σύμφωνα και με τις πιστώσεις που έχουν εγκριθεί με δεδομένη την ασκούμενη συσταλτική δημοσιονομική πολιτική λόγω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα, καταβάλλει τη μέγιστη προσπάθεια στο μέτρο του δυνατού, ούτως ώστε να μην παρουσιάζονται ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό ούτε στην αρχή αλλά ούτε και στη διάρκεια του σχολικού έτους και να εξασφαλίζεται η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.