19.8 C
Chania
Tuesday, November 19, 2024

Απαντήσεις στην κρίση του κορωνοϊού μέσω των νέων τεχνολογιών: Το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά διαδικασίες για την “εξ αποστάσεως” διδασκαλία

Ημερομηνία:

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις εξελίξεις, ενεργοποιεί από σήμερα ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές, οι σπουδαστές και οι φοιτητές μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας – χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη. Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.

Η διαδικασία θα υλοποιηθεί συνδυαστικά τόσο με σύγχρονες, όσο και με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

• Ως σύγχρονη διδασκαλία νοείται η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.

• Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που παρέχει το Υπουργείο).

(1) Σχολεία:
– Αναφορικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση, το Υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς. Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί σήμερα. Μετά την εφαρμογή της στη Γ’ Λυκείου, η σχετική πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις λοιπές τάξεις των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της, και για το λόγο αυτό οι Διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώνουν οι ίδιοι, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.
– Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία. Το Υπουργείο δρομολογεί, επιπλέον, την ανάρτηση πρότυπων βιντεοσκοπημένων μαθημάτων, με στόχο τη διευκόλυνση αφενός των μαθητών που θα μπορούν να τα παρακολουθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αφετέρου των εκπαιδευτικών που θα μπορούν να τα αξιοποιούν παράλληλα, ενισχύοντας τη διδασκαλία τους.

(2) ΙΕΚ:
– Εδώ και χρόνια, τα Δημόσια ΙΕΚ χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σημαντικά το τελευταίο έτος και μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού ανά θεματική ενότητα.
– Θα προτεραιοποιηθεί, επίσης, η δοκιμαστική εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τα θεωρητικά μαθήματα.

(3) Πανεπιστήμια:
Τα Πανεπιστήμια διαθέτουν ήδη, σε μεγάλο βαθμό, συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης μαθημάτων. Επιπροσθέτως, το Υπουργείο θα διαθέσει στα Πανεπιστήμια ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα δύο ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαδραστικής-ψηφιακής μάθησης (προκειμένου να τις αξιοποιήσουν κατά την επιλογή και σύμφωνα με τις ανάγκες τους).

Συνοπτικά, το καλάθι των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα περιλαμβάνει (α) όλες τις προαναφερόμενες, υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, καθώς και τις δικτυακές συνδέσεις και υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, αλλά και (β) τρεις ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχονται δωρεάν προς το Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς του από τις εταιρείες CISCO, Google και Microsoft, τις οποίες το Υπουργείο ευχαριστεί θερμά για την ευγενική αυτή παροχή τους.
Περαιτέρω, ενημερωτικό υλικό για την αξιοποίηση των εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα παρέχεται και μέσω της τηλεόρασης της ΕΡΤ.

Η Υπουργός κα Νίκη Κεραμέως προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Εγκαινιάζουμε σήμερα νέα ψηφιακά εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα οποία οργανώθηκαν άμεσα για να εξυπηρετήσουν τις έκτακτες ανάγκες που προκάλεσε η αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, εξ αιτίας του κορωνοϊού. Η παρούσα κρίση μάς έφερε ενώπιον μίας πρόκλησης: να δράσουμε γρήγορα, ώστε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την επαφή των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και να αξιοποιήσουμε παράλληλα τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Απευθυνόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό, σε κάθε μαθητή-σπουδαστή-φοιτητή, σε κάθε γονέα, καλώντας τους όλους να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια, να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και να αποκομίσουν όλα τα οφέλη που μπορεί να τους προσφέρει. Έχουν να γίνουν πολλά, αλλά μπορούμε με τη συμβολή όλων μας.
Ευχαριστώ θερμά τους παρόχους των νέων, δωρεάν, ψηφιακών εργαλείων, αλλά και όσους εργάστηκαν άοκνα, ώστε σε λίγες μέρες να ετοιμαστεί η υποδομή μίας καινοτόμου εκπαιδευτικής εμπειρίας. Όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε και αυτή τη δυσκολία, βγαίνοντας νικητές.»

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Οι δημοσιογράφοι σε όλη τη χώρα προχωρούν σε 24ωρη...

Θα σώσουμε τώρα την οικονομία της Γερμανίας!

Της Βάννας Σφακιανάκη Ως κεραυνός εν αιθρία και σαν να...

Χανιά: Συνελήφθη με 1,6 κιλά κάνναβη

Σε μια επιχείρηση κατά των ναρκωτικών, αστυνομικοί του Τμήματος...

Συνελήφθη σπείρα διαρρηκτών στο Ηράκλειο – Λεία άνω των 115.000 ευρώ

Σε ένα σημαντικό πλήγμα για την εγκληματικότητα στην περιοχή,...